Ремонт на товарния резистор на вентилатора Ford C-max
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ремонт на товарния резистор на вентилатора Ford C-max
Ремонт на товарния резистор на вентилатора на купето- Ford C-max 06-10
По- долу указаните действия са валидни в случай, че едновременно престанат да работят първите 3 скорости на вентилатора в купето, а 4-тата работи без проблем.
Нужни са ни:
1. Термопредпазител (15А, 185 градуса Целзии)
2. ключ 8-10 (за махане на педала на газта)
3. Набор "звезди" (TORX) 10-15
1. Сваляме педала на газта (тук всичко е ясно, използвах ключ с удължител 8-10)
2. Лягаме на гръб на прага, а главата поставяме на мястото където преди малко се е намирал педала на газта

3. Местонахождението на товарния резистор е показан на горната снимка с червена стрелка. Намира се зад кутията на филтъра на купето. Не е необходимо да сваляте самия филтър! Резисторът се държи на два болта, които отвиваме със звезда (TORX) 10-15.

4. Блока на резистора се крепи на два еднакви болта. Единият от болтовете не се вижда на снимката, но трябва да имаме предвид, че е там и трябва да се отвие с торкса.
Под №1 на снимката е шпилката на педала на газта, а №2 е болта за закрепване на капака на филтъра на купето. На ограденото с червено място се намира блока на резистора, като вторият болт се намира срещуположно на видимия на снимката. След като освободим блока, го издърпваме.

Ето го резисторът:

5. Отрязваме изгорелия термопредпазител и слагаме новия. В никакъв случай не запоявайте, тъй като веднага ще изгори отново! Увийте крачетата на предпазителя около контактите на блока, които предварително внимателно сме разтворили с клещи.
6. Сглобяваме всичко в обратна последователност.
По- долу указаните действия са валидни в случай, че едновременно престанат да работят първите 3 скорости на вентилатора в купето, а 4-тата работи без проблем.
Нужни са ни:
1. Термопредпазител (15А, 185 градуса Целзии)
2. ключ 8-10 (за махане на педала на газта)
3. Набор "звезди" (TORX) 10-15
1. Сваляме педала на газта (тук всичко е ясно, използвах ключ с удължител 8-10)
2. Лягаме на гръб на прага, а главата поставяме на мястото където преди малко се е намирал педала на газта

3. Местонахождението на товарния резистор е показан на горната снимка с червена стрелка. Намира се зад кутията на филтъра на купето. Не е необходимо да сваляте самия филтър! Резисторът се държи на два болта, които отвиваме със звезда (TORX) 10-15.

4. Блока на резистора се крепи на два еднакви болта. Единият от болтовете не се вижда на снимката, но трябва да имаме предвид, че е там и трябва да се отвие с торкса.
Под №1 на снимката е шпилката на педала на газта, а №2 е болта за закрепване на капака на филтъра на купето. На ограденото с червено място се намира блока на резистора, като вторият болт се намира срещуположно на видимия на снимката. След като освободим блока, го издърпваме.

Ето го резисторът:

5. Отрязваме изгорелия термопредпазител и слагаме новия. В никакъв случай не запоявайте, тъй като веднага ще изгори отново! Увийте крачетата на предпазителя около контактите на блока, които предварително внимателно сме разтворили с клещи.
6. Сглобяваме всичко в обратна последователност.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на товарния резистор на вентилатора Ford C-max
Такива термо-бушони има по магазините за електронни части - ползват се и в разни печки, ютии и т.н.
Може да се запоява, но тинолът се топи на същата температура, на която прекъсва предпазителят. Затова мястото на спойките трябва да се подготви - да се почисти добре и да се калайдиса предварително. После много бързо да се направи спойка, за предпочитане в края на проводника, по далеч от предпазителя. Може също изводът на бушона в момента на запояването да се придържа с клещи, които да отвеждат топлината.
От една страна е добре ако може да се запои - често лошият или хлабав контакт води до прегряване на връзката и оттам до ново прекъсване на предпазителя.
Другият вариант без запояване e мястото на съединението да се почисти добре и да се кримпва/кербова връзката. Може и с нещо подръчно, например с опашка от подходяща кабелна обувка (мястото, където се сплесква около кабела).
При липса на термо-предпазител не слагайте обикновена жица, но може "временно" да свържете двата края, като вместо бушон запоите парче тинол. Няма да прекъсва на 15 ампера, но на точно този бушон май не се разчита да прекъсва по ток - нали има още един в бушонното табло на колата. При евентуално претоварване и прегряване на резистора тинолът ще се разтопи на съответната температура и ще прекъсне връзката - ще пази от пожар.
Може да се запоява, но тинолът се топи на същата температура, на която прекъсва предпазителят. Затова мястото на спойките трябва да се подготви - да се почисти добре и да се калайдиса предварително. После много бързо да се направи спойка, за предпочитане в края на проводника, по далеч от предпазителя. Може също изводът на бушона в момента на запояването да се придържа с клещи, които да отвеждат топлината.
От една страна е добре ако може да се запои - често лошият или хлабав контакт води до прегряване на връзката и оттам до ново прекъсване на предпазителя.
Другият вариант без запояване e мястото на съединението да се почисти добре и да се кримпва/кербова връзката. Може и с нещо подръчно, например с опашка от подходяща кабелна обувка (мястото, където се сплесква около кабела).
При липса на термо-предпазител не слагайте обикновена жица, но може "временно" да свържете двата края, като вместо бушон запоите парче тинол. Няма да прекъсва на 15 ампера, но на точно този бушон май не се разчита да прекъсва по ток - нали има още един в бушонното табло на колата. При евентуално претоварване и прегряване на резистора тинолът ще се разтопи на съответната температура и ще прекъсне връзката - ще пази от пожар.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на товарния резистор на вентилатора Ford C-max
На 133 градуса съм сложил. Такъв намерих. Запоен е както си описал. Всички места предварително зачистени и калайдисани. Бушона беше увит в мокър памук докъто работех. Изкарах зимата и лятото и до сега всичко е наред.dreadx написа:...
малко корекция:
Правил съм ремонта на защитата на перката на мотора.
Темата е за вентилатора в купето!
Принципа е същия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта