ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Тъй като съм фен на оригиналните неща, ще споделя че с жълтия мигач ми харесва повече. А тази табелка 16v от опел бих я сменил с фордовска.
Такъв мигач съм купувал за 18 лв. от моторкрафт в едно с крушка и фасунка. За 5 години не е мръднал и сигурно още 5 няма да се промени.
Такъв мигач съм купувал за 18 лв. от моторкрафт в едно с крушка и фасунка. За 5 години не е мръднал и сигурно още 5 няма да се промени.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Доколкото знам на Скорпио Косуърт и Мондео СТ оригинално се вграждат бели мигачи. Може и да греша обаче.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Ето още един "ъпгрейд" : обличане на топката на скоростния лост в кожа с цвета на тапицерията. По принцип когато купих колата забелязах че предишния и собственик беше сменил оригиналната (която не е кожена) с кожена от форд "Кугър".
След време си намерих оригинална от скорпио Мк2 , Но в Пловдив никой не се навиваше да я тапицира.Било много сложно!Дрън-дрън....
И все пак накрая се намери човек който може да свърши това. И даже го направи перфектно.
Искам да благодаря на инж. Кръстев(един от най-добрите ми приятели) с чиято помощ това беше реализирано.
След време си намерих оригинална от скорпио Мк2 , Но в Пловдив никой не се навиваше да я тапицира.Било много сложно!Дрън-дрън....
И все пак накрая се намери човек който може да свърши това. И даже го направи перфектно.
Искам да благодаря на инж. Кръстев(един от най-добрите ми приятели) с чиято помощ това беше реализирано.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Човек, изумяваш ме .... ти не се спираш! Уникална е, просто брутално красива ... пу да не съм на уроки... А не си ли се замислял за смяна на дирекцията?
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
А мерси! Обаче за дирекцията не се и замислям.Свикнах много бързо с управлението на десняк и даже ме кефи и се наслаждавам на този тип шофиране.Не ми пречи карането както на коли с леви волани, така и на коли с десни.Само имаше проблем докато оправяхме колата на нашия приятел Игнат (скорпио 2,3)...... Няколко пъти след като зареждах на бензиностанциите отивах и отварях дясната врата за да седна.И предизвиквах учудване у чакащия зад мен.
Какво да се прави свикнал съм с "деснячето".
Иначе самата процедура по замяната на дирекцията е много сложна и почти невъзможна.Цели кабелни трасета трябва да се удължават и прочее възли,части, детайли, разпробиваници ,жила и т.н.
Само виж другата ми тема за Скорпио 2,8 и ще добиеш представа какво има под таблото.Лесно се обръщат коли в базови варианти с почти никакви екстри.Но за такива с високи нива на оборудване просто не ми е ясно.Виждал съм БМВ 530 1998 год с обърнат волан и беше тъжна картина.
А ето и какво си напазарувах с Цецо (СЕСО087) от официалния представител на "Sonax" за Пловдив.Подготовка за ФОРД ФЕСТ 2014
Най-доброто на пазара Сонакс Екстрийм Вакса - нано технология, микро фибърни кърпи Сонакс и гъбичка за втриване на пастата.Имаше и демонстрация върху Фокус!!!
Какво да се прави свикнал съм с "деснячето".
Иначе самата процедура по замяната на дирекцията е много сложна и почти невъзможна.Цели кабелни трасета трябва да се удължават и прочее възли,части, детайли, разпробиваници ,жила и т.н.
Само виж другата ми тема за Скорпио 2,8 и ще добиеш представа какво има под таблото.Лесно се обръщат коли в базови варианти с почти никакви екстри.Но за такива с високи нива на оборудване просто не ми е ясно.Виждал съм БМВ 530 1998 год с обърнат волан и беше тъжна картина.
А ето и какво си напазарувах с Цецо (СЕСО087) от официалния представител на "Sonax" за Пловдив.Подготовка за ФОРД ФЕСТ 2014
Най-доброто на пазара Сонакс Екстрийм Вакса - нано технология, микро фибърни кърпи Сонакс и гъбичка за втриване на пастата.Имаше и демонстрация върху Фокус!!!
- CEC0087
- Потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Колата за демонстрация беше моя Фокус, пастата се оказа страхотна ефекта беше неузнаваем с лекота премахва леки драскотини и се получава уникален блясък. Всички ще се уверите на събора като видите на Младен колата след като я полира.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Малко снимки от Националния форд събор 2014 Стара Загора
Няма как да не се похваля! И благодаря на всички гласували за мен!
Няма как да не се похваля! И благодаря на всички гласували за мен!
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
На събора ти казах каквото мисля за теб и двете ти коли. Ти си ненормален... не познавам друг така да изпипва нещата, с голямо удоволствие чета темата ти. Заслужена награда. Респект
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Хвана ме музата и реших да си "ремонтирам" пластмасите в багажника.Тъй като си използвам колата всекидневно и съответно и използвам багажника до краен предел пластмасите се бяха захабили, леко надраскали и матирали.Някога ги бях пръскал със обикновен черен спрей и боята не се беше свързала здраво с ABS Пластмасата.
Свалих ги, ето и как изглеждаха:
Почистих ги и ги с коресилин и ги обезмаслих - едно от най-добрите средства за почистване според мен.
Боя за пластмаса - черен мат
И резултата
Свалих си кората под двигателя и я измих основно с обезмаслител.
Един познат който работи в почистваща фирма ми каза че освен да мажа кожата на салона със скъпи препарати трябва да я почиста в основана(порите) и след това да я запечатам с хубав препарат от типа на такъв който ползвам "Sonax".А самото почистване ми обясни че е елементарно и не струва нищо.Единственото което трябва да се направи е да се почисти с мек памучен парцал напоен с разтвор от вода и сапун.Като условието е парцала да е съвсем леко влажен и водата да е топла.
И мога да потвърдя че ефекта е поразителен.Явно както са казали хората ""Великите идеи са гениално прости".След като го изчистих го оставих да изсъхне половин-един час и го намазах след това с течната крем вакса на "Sonax".
Корите и бежовите пластмаси също се изчистиха.
Появи ми се и един проблем.Забелязах че капе антифриз под двигателя, а и светна и лампата.След бързо разкачане на въздушните тръбопроводи забелязахме че вода се стича между всмукателния колектор и блока на двигателя.
При по подробно вглеждане се оказа че има напречна пукнатина в една пластмаса която уплътнява между колектора и блока.Консултирах се със Сева от София и разбрах че това е плоча от материал подобен на бакелита или нещо подобно.Всичко модели DOHC страдат от течове на всмукателните колектори.Като до сега знаех че проблема е само при 2300 16V и не засяга 2000 8V и 16V.Но явно не съм бил прав.Пустите му материали явно не ги правят качествени и с времето започват да се пукат.При мен стана изведнъж без да съм натоварвал изобщо двигателя при нормално каране.Ето я и пластмасата
Докато търся резервна запълнихме пукнатината с двукомпонентно лепило на "Бизон", като преди това зоната на лепене се изчисти и обезмасли и се матира с едра шкурка.
Ефекта за сега е добър 30км смесено карене и няма теч.А иначе ето какво представлява резервната част.
и номера на Finis на "МП" цена за България 200лв с поръчка от Германия.
Ще търся алтернативи.
Свалих ги, ето и как изглеждаха:
Почистих ги и ги с коресилин и ги обезмаслих - едно от най-добрите средства за почистване според мен.
Боя за пластмаса - черен мат
И резултата
Свалих си кората под двигателя и я измих основно с обезмаслител.
Един познат който работи в почистваща фирма ми каза че освен да мажа кожата на салона със скъпи препарати трябва да я почиста в основана(порите) и след това да я запечатам с хубав препарат от типа на такъв който ползвам "Sonax".А самото почистване ми обясни че е елементарно и не струва нищо.Единственото което трябва да се направи е да се почисти с мек памучен парцал напоен с разтвор от вода и сапун.Като условието е парцала да е съвсем леко влажен и водата да е топла.
И мога да потвърдя че ефекта е поразителен.Явно както са казали хората ""Великите идеи са гениално прости".След като го изчистих го оставих да изсъхне половин-един час и го намазах след това с течната крем вакса на "Sonax".
Корите и бежовите пластмаси също се изчистиха.
Появи ми се и един проблем.Забелязах че капе антифриз под двигателя, а и светна и лампата.След бързо разкачане на въздушните тръбопроводи забелязахме че вода се стича между всмукателния колектор и блока на двигателя.
При по подробно вглеждане се оказа че има напречна пукнатина в една пластмаса която уплътнява между колектора и блока.Консултирах се със Сева от София и разбрах че това е плоча от материал подобен на бакелита или нещо подобно.Всичко модели DOHC страдат от течове на всмукателните колектори.Като до сега знаех че проблема е само при 2300 16V и не засяга 2000 8V и 16V.Но явно не съм бил прав.Пустите му материали явно не ги правят качествени и с времето започват да се пукат.При мен стана изведнъж без да съм натоварвал изобщо двигателя при нормално каране.Ето я и пластмасата
Докато търся резервна запълнихме пукнатината с двукомпонентно лепило на "Бизон", като преди това зоната на лепене се изчисти и обезмасли и се матира с едра шкурка.
Ефекта за сега е добър 30км смесено карене и няма теч.А иначе ето какво представлява резервната част.
и номера на Finis на "МП" цена за България 200лв с поръчка от Германия.
Ще търся алтернативи.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Е щом тук е 200 кинта в Мото Пфое, в английския ибей няма да е повече от 15-ина паунда ... що не хвърлиш едно око?
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Тази пластина аз я бях махнал... единственото за което служи е да вкарва картетните газове директно в главата, без да мацат VI системата. Бих ти предложил да си изрежеш на лазер една пластина от алуминий. А иначе тези дни ще видя моята къде е и ще ти я пратя. Дано е здрава
2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
За което ще съм ти много благодарен!!!!!
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
А дори и да не е - донеси я да я замерим и ще направим един чертеж за лазерно рязане. Така поне ще можеш да си избереш подходящ материал (дори и технически тефлон ).
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
За съжаление и това е пукнато
но ако мислиш че за нещо ще ти е полезно е твое
но ако мислиш че за нещо ще ти е полезно е твое
2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Благодаря Викторе пратил съм ти л.с. на скайпа.Мисля че ще ми свърши работа поне що се отнася като мостра или евентуално шаблон.Благодаря на всички които се отзоваха имам го на предвид и лазерното рязане.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Дойде ми най-сетне гарнитурата на всмукателния колектор.Английско производство и на половината на цената в МП. Което ще рече 100лв.Мислихме различни варианти включително и 3D проект и лазарно рязане на нов детайл от алуминий, след това изработка на допълнителни гарнитури.Но теглейки чертата пак щеше да излезне около същата цена.
Същата тази гарнитура производство на "Elring" струва 51 евро в западна Европа.
Не мога да разбера защо при "нашия стандарт" цените на резервните части (и не само) са в ПЪТИ ЗАВИШЕНИ!??
Пак ни "захапа щуреца" и решихме да сложим още допълнителни екстри При положение че старата модификация скорпио (Мк 1) има мултифункционален часовник, защо да го няма и новата?
Намерихме часовника, който обединява в себе си дигитален часовник, дата и месец, външна температура, хронометър.
Доста дълго търсихме и облицовката на часовника, която е различана във версията с ел.люк, но накрая я намерихме.
Пасна на мястото на оригиналната.Единствено електрохромното огледало почти се допря в нея, но като цяло не пречи на настройките му и за сега няма да го местим по-надолу.
И ето още един Ъпгрийд - "Модул графична сигнализация" от Мк1.Със сигнализация за износени накладки (при Мк2 1995+ не се предлага тази екстра )
И започвамееее
Предварително окабеления модул се позиционира в арматурното табло над жабката.В зоната на допълнителните релета и усилвателя на радиото при някои модели аудио системи (Ford премиум 2007).
Следва прокарване на проводници от купето в двигателния отсек по съществуващи трасета.
От там през в кухините на предните греди се пускат кабели към предните спирачни апарати.Апропо като смених предните дискове с такива от косуърд накладките ми пристигнаха с датчик с куплунг.От там и дойде цялата идея да се направи система като при Мк 1!
Ето и гредите:
С помощта на дебел масивен проводник се прекарват тънките многожилни кабели на инсталацията.
И вече излезналите кабели.
Ето и готовия вид.С включен куплунг.Като кабелите са прекарани в гумено защитно гофре . Все пак са изложени на атмосферни влияния, кал, влага.....
Дълго се чудехме къде да позиционираме сигналната лампа, при положение че няма вариант на арматурното табло.И накрая ми дойде идея след като видях че на Форд Кугър сигналните лампи са позиционирани над огледалото за обратно виждане.Решението беше взето - вляво на огледалото.
Баща ми изработи с почти оригинална визия Сигналната лампа, ползвайки едно старо табло от Мк 1 като донор.
До тук всичко добре, но трябваше и да се прекарат кабелите от блока към лампата.
Като цяло не много лесна и пипкава работа.
Но накрая готовия резултат си струваше.След запалване тази лампа заедно с останалите се тества и ако няма проблем в системата изгасва след няколко секунди.
За сега се тестват само предните накладки.Пуснато е окабеляване за към задните дискове и когато станат за смяна накладките ще поръчам такива с датчик и ще се вържат и те.
Същата тази гарнитура производство на "Elring" струва 51 евро в западна Европа.
Не мога да разбера защо при "нашия стандарт" цените на резервните части (и не само) са в ПЪТИ ЗАВИШЕНИ!??
Пак ни "захапа щуреца" и решихме да сложим още допълнителни екстри При положение че старата модификация скорпио (Мк 1) има мултифункционален часовник, защо да го няма и новата?
Намерихме часовника, който обединява в себе си дигитален часовник, дата и месец, външна температура, хронометър.
Доста дълго търсихме и облицовката на часовника, която е различана във версията с ел.люк, но накрая я намерихме.
Пасна на мястото на оригиналната.Единствено електрохромното огледало почти се допря в нея, но като цяло не пречи на настройките му и за сега няма да го местим по-надолу.
И ето още един Ъпгрийд - "Модул графична сигнализация" от Мк1.Със сигнализация за износени накладки (при Мк2 1995+ не се предлага тази екстра )
И започвамееее
Предварително окабеления модул се позиционира в арматурното табло над жабката.В зоната на допълнителните релета и усилвателя на радиото при някои модели аудио системи (Ford премиум 2007).
Следва прокарване на проводници от купето в двигателния отсек по съществуващи трасета.
От там през в кухините на предните греди се пускат кабели към предните спирачни апарати.Апропо като смених предните дискове с такива от косуърд накладките ми пристигнаха с датчик с куплунг.От там и дойде цялата идея да се направи система като при Мк 1!
Ето и гредите:
С помощта на дебел масивен проводник се прекарват тънките многожилни кабели на инсталацията.
И вече излезналите кабели.
Ето и готовия вид.С включен куплунг.Като кабелите са прекарани в гумено защитно гофре . Все пак са изложени на атмосферни влияния, кал, влага.....
Дълго се чудехме къде да позиционираме сигналната лампа, при положение че няма вариант на арматурното табло.И накрая ми дойде идея след като видях че на Форд Кугър сигналните лампи са позиционирани над огледалото за обратно виждане.Решението беше взето - вляво на огледалото.
Баща ми изработи с почти оригинална визия Сигналната лампа, ползвайки едно старо табло от Мк 1 като донор.
До тук всичко добре, но трябваше и да се прекарат кабелите от блока към лампата.
Като цяло не много лесна и пипкава работа.
Но накрая готовия резултат си струваше.След запалване тази лампа заедно с останалите се тества и ако няма проблем в системата изгасва след няколко секунди.
За сега се тестват само предните накладки.Пуснато е окабеляване за към задните дискове и когато станат за смяна накладките ще поръчам такива с датчик и ще се вържат и те.
- Tsurinski
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 27 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Колега, човек кола да е при тебе! Браво личи си че правиш всичко с мерак по колите си и най важното каквото и да правиш липсва кича - имаш стил. Поздрави!
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Респект! Знаеш, кое не ми харесва в тая кола само - че вляво си пасажер . Но всичко, което правиш е изпипано, семпло и със стил.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
И малко повдигане на темата - подготвяне за зимата с нова визия. Специална благодарност към нашия голям приятел Игнат Гатев благодарение на който се сдобих с тези красавци. Интересното е че през зимния сезон хората минават на по-нисък цолаж гуми, а ние обратно - на по-висок
17" Аutec 225/50 И малко почистване преди сезона.
Самото вътрешно почистване на джантите го направих по съвета на Ицо Горския - с този препарат:
Препарата струва 0.70 ст. И премахва всякаква мръсотия като не разяжда лаковото покритие.
И готовия резултат:
Ето ги:
17" Аutec 225/50 И малко почистване преди сезона.
Самото вътрешно почистване на джантите го направих по съвета на Ицо Горския - с този препарат:
Препарата струва 0.70 ст. И премахва всякаква мръсотия като не разяжда лаковото покритие.
И готовия резултат:
Ето ги:
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
И аз също се чудя, как колеги преминават зимно време на по малък цолаж гуми/джанти, при факта че по голямата гума осигурява по плавно и лесно потегляне при хлъзгав път, нооооо............
И мерси, ще се възползувам от препарата, "Кислол".
И мерси, ще се възползувам от препарата, "Кислол".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта