Белези на агренажа

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
petuv
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 фев 2015, 19:11
Модел на автомобила: tranzit
Status: Извън линия

Белези на агренажа

Мнение от petuv » 08 фев 2015, 19:40

Здравейте колеги.Става въпрос за форд транзит 2.5 турбо дизел 1998 г.Къде се намила белега на коляновия вал ? Гледам в ръководтвото дават отвор на блока към маховика,но точно том има поставен датчик друг отвор няма.Този датчик ли се маха и се поставя например болт който влиза в маховика ? Другите белези на помпата и разпр.вал ги намерих.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Белези на агренажа

Мнение от OgiDogi » 08 фев 2015, 20:02

petuv написа:Здравейте колеги.Става въпрос за форд транзит 2.5 турбо дизел 1998 г.Къде се намила белега на коляновия вал ? Гледам в ръководтвото дават отвор на блока към маховика,но точно том има поставен датчик друг отвор няма.Този датчик ли се маха и се поставя например болт който влиза в маховика ? Другите белези на помпата и разпр.вал ги намерих.
Дупката за фиксиране на маховика май беше някъде около стартера.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Белези на агренажа

Мнение от specialista » 08 фев 2015, 20:19

Сваля се датчика на коляновия вал и на негово място се поставя блокиращ инструмент.
Знаеш ли какво да првиш със болтовете на колелото на ГНП?
Знаеш ли точно как да смениш ремъка?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

petuv
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 фев 2015, 19:11
Модел на автомобила: tranzit
Status: Извън линия

Re: Белези на агренажа

Мнение от petuv » 08 фев 2015, 20:48

specialista написа:Сваля се датчика на коляновия вал и на негово място се поставя блокиращ инструмент.
Знаеш ли какво да првиш със болтовете на колелото на ГНП?
Знаеш ли точно как да смениш ремъка?
В момента всичко е разглобено,тъй като сменях лагерите на коляновия вал(имаше затегнат биелен лагер).Точно на Форд не съм сменял агренажен ремък.Фиксирам коляновия вал както ми каза през дупката задачка.Белека на ГНП е пак нещо като отвор и него фиксирам и също така и разпределителния вал през отвора на шайбата и поставям ремъка - това ли е всичко. А какво точно се прави с болтовете на колелото на ГНП?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Белези на агренажа

Мнение от specialista » 08 фев 2015, 21:38

petuv написа:
specialista написа:Сваля се датчика на коляновия вал и на негово място се поставя блокиращ инструмент.
Знаеш ли какво да првиш със болтовете на колелото на ГНП?
Знаеш ли точно как да смениш ремъка?
В момента всичко е разглобено,тъй като сменях лагерите на коляновия вал(имаше затегнат биелен лагер).Точно на Форд не съм сменял агренажен ремък.Фиксирам коляновия вал както ми каза през дупката задачка.Белека на ГНП е пак нещо като отвор и него фиксирам и също така и разпределителния вал през отвора на шайбата и поставям ремъка - това ли е всичко. А какво точно се прави с болтовете на колелото на ГНП?
Отвиват се и когато се оптегне ролката се стягат.Желателное болтовете да са приблизително е центъра на бъбрековидния отвор.
За да сложиш лесно ремъка ,свий ролката(пружината и) и я стегни във напълно свито положение.Иначе няма слагане на ремъка :D
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

petuv
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 фев 2015, 19:11
Модел на автомобила: tranzit
Status: Извън линия

Re: Белези на агренажа

Мнение от petuv » 09 фев 2015, 20:33

Благодаря ти колега!
А тъй като ще сменям и подкачващата помпа и филтъра и всичко ще бъде празно ,трябва ли и по-какъв начин да обезвъздуша цялата система? Също така искам и да измеря налягането на маслото как и по какъв начин най-лесно да го направя?

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Белези на агренажа

Мнение от Didibao » 09 фев 2015, 21:17

За Налягането на маслото с манометър на мястото на датчика е най лесно.

Изпратено от моят LG-D802
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Белези на агренажа

Мнение от specialista » 09 фев 2015, 21:56

petuv написа:Благодаря ти колега!
А тъй като ще сменям и подкачващата помпа и филтъра и всичко ще бъде празно ,трябва ли и по-какъв начин да обезвъздуша цялата система? Също така искам и да измеря налягането на маслото как и по какъв начин най-лесно да го направя?
Филтъра го напълни със нафта!
Малко кофти се монтират тия филтри,има три зъба трябва да съвпаднат със такива във корпуса на филтъра!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта