слабо парно

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

слабо парно

Мнение от lubomirov89 » 22 апр 2015, 20:51

Добър вечер колеги. Искам да попитам дали някой се е сблъсквал с проблема слабо парно. Колата е форд орион 1.6 цвх 1991. Зимата изкарах с интирията и с на дядо феса в колата, на първа степен долу горе духа добре, включа ли втора или трета степен и си пускам климатика (може и да имам климатик и да не знам :D ). Купувам ново радиаторче, тъй като си помислих, че моето е задънено и там се крие проблема. Сменям го ( с цената на много труд и време, тъй като се смъква цялото табло) и проблема си остава. Някой ще даде ли съвет от къде да тръгна, за да си реша проблема. Колата има газово, свързано последователно на радиаторчето на парното. Моля за бързи съвети, докато не съм ложил таблото макар, че няма да е проблема в радиааторчето. Благодаря на всички, които се включат в темата.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от OgiDogi » 22 апр 2015, 21:04

lubomirov89 написа:Добър вечер колеги. Искам да попитам дали някой се е сблъсквал с проблема слабо парно. Колата е форд орион 1.6 цвх 1991. Зимата изкарах с интирията и с на дядо феса в колата, на първа степен долу горе духа добре, включа ли втора или трета степен и си пускам климатика (може и да имам климатик и да не знам :D ). Купувам ново радиаторче, тъй като си помислих, че моето е задънено и там се крие проблема. Сменям го ( с цената на много труд и време, тъй като се смъква цялото табло) и проблема си остава. Някой ще даде ли съвет от къде да тръгна, за да си реша проблема. Колата има газово, свързано последователно на радиаторчето на парното. Моля за бързи съвети, докато не съм ложил таблото макар, че няма да е проблема в радиааторчето. Благодаря на всички, които се включат в темата.
Изпарителят горещ ли е?
Ако не е - търсиш проблема около термостата, като на не добре затоплен двигател проверяваш маркуча към горния край радиатора и ако той се е затоплил, сменяш термостат.
Ако изпарителят е горещ (както и маркучите към и от радиатора на парното) - търсиш проблема със засядане на клапата топло/студено във въздуховода.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от lubomirov89 » 22 апр 2015, 21:23

Колега, благодаря за бързата намеса, но термостата бачка на 100% коректно, както клапата и всичко за което се сещам в момента. Всичко беше разглобено и съответно в перфектно състояние. Работата е там, че колата е загряла на около 90 градуса, обръщам на топло, пускам на първа степен и супер горещо в първите 10 секунди. След това понамалява, а включа ли втора или трета степен от горещо става студено. Аз си мисля, че няма дебит, но каква е причината за това като със сигурност няма запушване. Помпата има дебит, тъй като колата не прегрява или други подобни, вадих единия маркуч както работи колата да видя има ли дебит и ми се стори нормална струята. Не знам къде да търся проблема.

Gadnyara
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 16 мар 2014, 10:22
Модел на автомобила: Transit Van MK7, MT, 2008, 2.2l/140ps,
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от Gadnyara » 22 апр 2015, 21:57

Може да имате откачени жила (или ел. задвижки) към клапите, които определят смесването на загрят и свеж въздух.
За всеки случай, проверете и колко горещи (на пипане) са маркучите от и към купето.
Човек се учи докато е прост!

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от lubomirov89 » 22 апр 2015, 22:08

Колега всички клапи и жила работят коректно, маркучите са горещи и двата.

Gadnyara
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 16 мар 2014, 10:22
Модел на автомобила: Transit Van MK7, MT, 2008, 2.2l/140ps,
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от Gadnyara » 22 апр 2015, 23:20

Щом е гореща и на изхода, значи не е проблема в дебита - щеше да е доста студена като напуска купето.
Сещам се само за едно - въздушен джоб в радиатора за парното. При смяната да е останал.
(Не познавам конструкцията на точно това радиаторче, но обикновено е възможен вариант.)
Човек се учи докато е прост!

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от lubomirov89 » 23 апр 2015, 06:55

Почти съм сигурен, че няма въздушна възглавница, но в крайна сметка не е невъзможно.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1635
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от fordmaniac » 23 апр 2015, 08:06

При Форд виздушна възглавница при парно е изключена, все пак не е френска кола.
Свържи испарителя с тройници и би трябвало проблема да го няма.
Поздрави

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от lubomirov89 » 23 апр 2015, 10:30

Таз сутрин гледах, гледах и ми хрумна същото и вече купих трйници и всичко необходимо да запаралеля двете системи. Благодаря за съвета Фордманиак! Ще пиша след като направя интервенцията за крайния резултат!

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от lubomirov89 » 23 апр 2015, 21:34

Колеги, фордманиака беше прав, проблема се оправи. Проблема е там, че последователното свързване на изпарител спрямо парно, става дросел и слабото парно е на лице. Сложих тройници, запаралелих двете системи и всичко дойде на местото си. Благодаря на всички, които се включиха в темата, дано да е полезна и на други !!!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1635
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от fordmaniac » 24 апр 2015, 08:13

:D

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от Didibao » 24 апр 2015, 08:37

Абсолютно си пада температурата при последователно свързване, на около 3000 оборота чак има норамлно топлоотдаването, особенно ако колата е с ГИ водните пътища в редуктора са около 5 до 6 мм диаметър няма как да се отоплява нормално на празен ход.

Изпратено от моят LG-D802
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от OgiDogi » 24 апр 2015, 18:32

Това:
lubomirov89 написа:Колега всички клапи и жила работят коректно, маркучите са горещи и двата.
противоречи на това:
lubomirov89 написа:Колеги, фордманиака беше прав, проблема се оправи. Проблема е там, че последователното свързване на изпарител спрямо парно, става дросел и слабото парно е на лице. Сложих тройници, запаралелих двете системи и всичко дойде на местото си. Благодаря на всички, които се включиха в темата, дано да е полезна и на други !!!
Ако влиза известно количество гореща течност с малък дебит, в радиатора отнемеш всичката останала след изпарителя топлина (и духа студено), на изхода трябва да излиза течност с температура на околният въздух.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: слабо парно

Мнение от lubomirov89 » 24 апр 2015, 19:19

Изпарителя беше след радиаторчето, а това колко противоречи или не не знам, казвам какъв ми е бил проблема и как съм го решил.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта