EGR емулатор за 2,0 tdci- Mondeo, S-max, Galaxy със собствени сили!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

EGR емулатор за 2,0 tdci- Mondeo, S-max, Galaxy със собствени сили!

Мнение от Nebhotep » 18 юни 2015, 10:34

Най- накрая повдигаме завесата пред начина на работа на този клапан и решение на главоболията след излизането му от строя!Това най- често се случва между 150 000 и 200 000 км.

По принцип се продават емулатори на пазара, като също така е възможно да премахнем клапана програмно, но тези решения струват сравнително скъпо. Можем и да си закупим нов ако искаме на "хубавата" цена от над 500 лв. :mrgreen:

Клапанът е оборудван със стъпков електродвигател. На вала на този двигател е сложен пръстенообразен магнит, на него реагира магнитния датчик (датчика за положение на клапана). Най- честата неизправност идва от прекъсване на някоя намотка в електродвигателя! Датчикът подава на ECM от 2,4 до 9 волта напрежение, в зависимост от положението на клапана. На стъпковия двигател ЕCM модула подава импулсна честота от 120 Гхц (напълно затворeн клапан) до 1000 Гхц (напълно отворен клапан). Емулаторът, който разглеждаме в тази тема подава напрежение от 2,4 до 9 волта и ECM смята, че клапанът работи! В затворено положение датчикът за положението на EGR трябва да дава около 4,7 волта напрежение!

На снимката е показан електродвигателя, неговото захранване и магнитния пръстен:
Изображение

За емулатор изпозваме бобина от обикновено реле на 12 волта с пет крачета. За препоръчване е да се използва реле от по- квалитетен производител, на което намотките на бобината са с допълнително лаково покритие. При тези честоти е възможен пробив в изолатора

Изображение

Капакът на корпуса на стъпковия мотор се държи на закопчалки, но за съжаление е залепен херметично и затова се налага да го отделим от корпуса по някакъв начин, но внимателно:

Изображение

Стъпковият мотор вече не ни е нужен и го изваждаме за да поставим бобината на негово място:
Изображение

Присъединяваме контактите на бобината към изводите за захранване на стъпковия двигател. Поставяме в корпуса на ЕGR клапана. При подаване на сигнал от ECM модула, напрежението преминаващо през намотката създава магнитно поле, което действа на датчика за положение на клапана.

Корпусът от другата страна. Запоено и поставено реле.

Изображение

Необходимо е да ориентираме остта на намотката на релето относително спрямо отметките с червени кръгчета на горната снимка. След това временно фиксираме бобината с изолационна лента. Съедините цялото това чудо към двигателя и запалете. Форсирайте до 2000- 3000 оборота! Проверето с Forscan дали грешките(Р0490...) изчезват. Ако все още имаме грешка, свалете отново бобината и я завъртете на 180 градуса (сменето полярността). Проверето отново! Това е всичко! :D

Буксата на клапана:
Изображение

Още снимки за разположението на бобината:

Изображение
Изображение
Изображение



Не забравяйте да изтриете съхранените в паметта грешки. За по- сигурно може да залеете бобината с епоксидна смола, но преди това я намажете с нитроцелулозен безцветен лак!

ECM модулът си мисли вече, че нашия клапан се бори за екологията! :D: _friends_

Работата на клапана до момента е проверена от автора след около 500 км пробег в различни режими: със скорости от 120 до 160 км в час и ускорение до 3500 оборота. Компютърът не изкарма грешки в паметта!

Стойност на доработката: 2 часа свободно време и 20 лв.!

По материали от: http://www.s-maxclub.ru/
Последна промяна от Nebhotep на 19 юни 2015, 09:08, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта