Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2366
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от Ivaylo Georgiev » 21 окт 2017, 10:51

Младене, постоянството ти и методичността към скорпионите са епични! Красота!
Нещо видеото не се показва: This video contains content from UMG_MK, who has blocked it on copyright grounds.
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1468
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от mladen1984 » 08 дек 2017, 21:07

Малко да поглезим "косито" - добавка на Бардал за повишавана на октановото число на бензина. И затапвам с 99 октанов. :mrgreen:
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1468
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от mladen1984 » 06 яну 2018, 23:35

Вече "Косито" е с подгрев на задната седалка и облегалки. Донор стнаха 2бр предни седалки „купени на символична цена". За което съм благодарен на Даниел, който ми посочи обявата.Пускам малка част от снимките по проекта, 3 (три) дни бяха нужни за да се достигне до готовност и тест.Монтирани са и оригиналните стелки. Работата заспа!
Изображение
Изображение
Изображение
стелките са направени от дебел текстил и отдолу са покрити с противохлъзгаща гума.Взех ги втора употреба, но в много добро състояние.Единствено отдолу имаше износване на места на гумения слой, който аз ремонтирах. От горе са перфектни.Контурни са и лягат точно по формата на пода.Имат и места за закрепване чрез крепежи,които не съм купил още....
Изображение
Изображение
Изображение
Това на по-горните снимки е облегалката (едната) и реотана.Показвам как се разтваря и подпъхва нагревателния елемент в зоната между дунапрена и кожата.
Изображение
Това е седалката и двата седалищни нагревателя -единия е от Скорпио, а другия от Мондео Мк2.От мондеото е по-малък поради по малката площ на седалката.
Изображение
Изображение
Изображение
След монтажа на тапицерията всичко трябва да прилепне и да се изпъне, така че нагревателя да не личи.Пробих и два отвора в предната долна част през които изкарах кабелите.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Показвам снимки на интериора и средната конзола където позиционирах бутоните за включване и изключване на отоплението.Бутоните са дублирани спрямо оригиналните, които се използват за отоплението на предните седалки.В чуждестранните форуми някои колеги ми направиха забележка, че съм ги позиционирал на трудно-достъпно място за включване от страна на задните пътници, но презумпцията е че тези неща се управляват от шофьора и той трябва да манипулира с тях.
На етап завършване е и пускането в експлоатация на пасажерската седалка с функция памет в 3 позиции.За целта намерих шаси от английска кола.Там шофьорската седалка е дясна и със нужните мотори с памети.Намерих и мотор с памет от въпросните донори, който ще прехвърля към тази седалка.Ето и какво се мъдри за момента.....
Изображение
Изображение
Изображение
Ще се наложи да се преправи инсталацията на седалката защото има различия в електронната схема на управляващия блок и централния блок.Като цяло сравних седалката с тази на мерцедес W220 (s 400)и се оказа, че тежи колкото и на скорпио mk2 - 32кг. И си е бая тежичко да се мъкне напред-назад.....
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1468
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от mladen1984 » 10 яну 2018, 09:52

Новата инсталация на седалката се направи.Поставени бяха нови букси и работата продължи.Свалихме обикновенната ел. седалка и разтворихме кожата в зоната на зъбното зацепване задвижващо облегалката.На снимката се вижда редуктора, който е без функция памет.
Изображение
Изображение
Ето ги и двата редуктора.С памет и без.Единия има потенциометър, който запомня позициите на регулиране.Или по-точно получава данни от управляващия блок в каква позиция да застане.
Изображение
Това пък е шасито на седалката, пак с мотори без памет.Демонтажа и респективно монтажа е много сложен и отнема доста време.Това се дължи на трудоемкото развиване на крепежите му.
Изображение
Това е дъното на седалката и мястото през което излизат кабелите за отоплението,помпата на лумбалната опора и управлението на моторите.
Изображение
Долните снимки показват вече готовата седалка с новото шаси.Всички мотори са вече с памет и в предната част е поставен блока, който управлява сигналите за паметта.Между тях е прекарана новата ел. инсталация и жилото за натягане на колана /srs системата/.
Изображение
Изображение
Седалката бе тествана предварително и третирана с препарат за поддръжка на кожата на
"Koch".
Изображение
Изображение
Въпросната функция "памет" е сложна система включваща редица блокове, които работят в паралел.Всеки който си мисли, че само се включват няколко букси жестоко се лъже.Ето тук показвам къде сме позиционирали "мозъка" на системата.
Изображение
И ето как действа....
https://www.youtube.com/watch?v=h_KOf8gBncY
https://www.youtube.com/watch?v=vYoyz9juMno
Изображение

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1448
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от Conan_1 » 10 яну 2018, 18:00

_friends_ Браво Младене не спираш да ни изненадваш! Остана ли нещо което да липсва като екстра или функция все още? :D:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1468
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от mladen1984 » 12 яну 2018, 00:05

Регулируемо задно окачване - "Нивомат".Но мисията е много сложна, клоняща към невъзможна..... :D
Изображение

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 280
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от Ozzie » 12 яну 2018, 16:00

mladen1984 написа:
12 яну 2018, 00:05
Регулируемо задно окачване - "Нивомат".Но мисията е много сложна, клоняща към невъзможна....
Те хората зорлем го махат, ти искаш сам да си усложняваш живота.... :D:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1468
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от mladen1984 » 09 мар 2018, 08:03

Първоначално мислех да запазя външната визия на автомобила.Иначе казано със елементи на екстериора(фарове, стопове и т.н.) от първо поколение 1995-1997.Но постепенно нещо ме жегна, пък и попаднах на фейслифтови части с почти перфектно състояние...
Започнах с решетката на радиатора и плавно преминахме към задните стопове.Тези на снимките по-долу са от последните модификации 1998
Изображение
Изображение
Тези 3 елемента бяха подложени на щателно почистване отвън и отвътре.Специално внимание бе обърнато на полирането на външната пластмаса.
Изображение
Електропроводимата мрежа бе почистена,както и контактната система на всяка фасунга.
Изображение
Един от най-интересните моменти бе изграждането на инсталация за допълнителен стоп сигнал в средния елемент.Идеята дойде след като забелязахме грешка допусната от Ford в процеса на проектирането на фейслифтовия стоп.На снимката долу се вижда, че крайните фасуги са бели и в тях влизат само крушки от типа 5/21W (на тях е щамповън вида на този тип крушка) а реално инсталацията на фара е пригодена само за светлита габарит 5W. Странна работа!!!
преработихме инсталацията на фара, пуснаха се две допълнителни букси(за лявата и дясната страна) и кабелите се прекараха по съществуващете кабелни трасета през капака на багажника към купето.От там се взе сигнал от съществуващите стопове (лявият и десен краен елемент).
Изображение
Изображение
Резултата след смяната на задната визия е следният:
Изображение
Изображение
А ето и как изглежда с натисната спирачка, без да са включени габаритните светлини.
Изображение
Втората част от фейслифта бе смяната на предните фарове с по-новите, пак от модел 1998. Имах два, като единия подарен ми от мои приятел и съфорумник (Иво Conan_1).Подарения ми фар бе от английска кола, но успях да заменя съответната(за ляв фар) част и успешно го преправих.Предмонтажната подготовка включваше основно почистване вътре и вън. Внимателно почистване на рефлекторите с мек,леко влажен памучен парцал, нови LED крушки на габаритите, нови халогенни крушки Н1 на дългите светлини и H1 ксенон система 6000К на късите.
Ето ги в завършен вариант..
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1448
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от Conan_1 » 11 мар 2018, 01:30

Супер са Младене ! Много се радвам че фарчето е влязло в употреба ! _friends_ Определено ще му паснат страхотно на дзвера _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1468
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от mladen1984 » 29 апр 2018, 22:49

Преди монтажа на фаровете дойде така желаното уплътнение за десния фар.Пак голяма благодарност към Иво Бояджиев, който успя да ми го достави от Англия за символичните 12 паунда.За сравнение тук в МП искат 109лв с доставка от Германия.
Изображение
Изображение
Така изглеждаше старото....
Изображение
А така е с новото...
Изображение
Демонтаж на старите.....
Изображение
Макар и в перфектно състояние, старите отиват в архива...
Изображение
И с новия фейслифт "поглед" :D
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1448
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от Conan_1 » 04 май 2018, 00:02

_friends_ Браво ! Много се радвам че се развива колата и как се оформя като визия! За похвала си както винаги :)
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1468
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Мнение от mladen1984 » 27 юли 2018, 20:19

Смених водния радиатор.Мъките по намирането му могат да се опишат на дълго и широко и затова няма да изпадам в подробности.Водния радиатор на косито е характерен с това, че не е взаимо-заменим с тези от другите скорпове. Има си характерни особености и допълнителни щуцери. В западните форуми пише как да се преправи радиатор от стандартен 2,0/2,3 скорп към коси, но това мен не ме устройваше. Така или иначе успях да се сдобия със здрав, втора ръка. Нови неоригинални няма на пазара, а в МП цената е над 1000лв.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта