Патила с дуратек 2.0

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
toly
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 04 май 2010, 23:30
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Патила с дуратек 2.0

Мнение от toly » 26 апр 2019, 19:31

Здравейте колеги! От една година съм с придобивка Форд фокус 2.0 2011год. Това е вторият ми фокус след като 9 години карах с кеф мотор 1.6. Единствените ми несгоди бяха доливане на масло 500-600 грама на 1000км. Така навъртях 110 000км. Реших следващия да е мк2 фокус 145к.с. По- мощен , по-комфортен , по-ремонтопригоден и по- нов автомобил. Намерих си швейцарски само на бензин по регистрация и обява. След покупката всичко изглеждаше добре. До смяната на маслото. Появи се разход на масло около200-300 грама на 1000 км.
Появи се и присветване на лампата за маслото. Стана ясно ,че симпатагата продавач е сложил хубави качествени добавки в маслото. Сетено момче от Севлиево. Смених с по-гъсто 5/40 . Светенето изчезна за 8000 км. и отново. По на често. Отвориха двигателя. Ремонт с шлайфане на колянов вал , нови бутала , лагери, разпределителни валове . 3350 лв. Карах 1000км и антифриза протече от три места . Смяна на нова гарнитура на главата , радиатор и термостат . Още триста лева. Пътната помощ от Капитан Андреево закръгли непредвидените разходи на 4000лв. Сега карам и имам усещане ,че колата е крехка като захарно изделие.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от freeway » 26 апр 2019, 22:05

Спокойно колега!
Не си първия нито последния дето се е оженил за колата.
Погрешни изводи си направил от първия Форд.

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от Roninn » 27 апр 2019, 08:07

Нали знаеш че истинските коли приключват около 2000 г.

Това с ремонта на мотора е странно,тая кола трябва да е била над половин милион км.че и повече.В съвременните коли моторите се правят да карат минимум 300 к.без да се пипа каквото и да било

А това за теча,е вероятно заради некачествен ремонт,части и т.н

Щом сега е ок,карай и да не ти пука,идея си нямаш на колко слаби брънки се държат нещата,един резистор да пукне по електрониката и си за репатрак.

toly
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 04 май 2010, 23:30
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от toly » 27 апр 2019, 08:12

Колата беше на 164 000 км по сервизна книжка. Седемгодишна и една година беше стояла в автокъщата. smileys-car-racing

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от Roninn » 27 апр 2019, 08:38

toly написа:Колата беше на 164 000 км по сервизна книжка. Седемгодишна и една година беше стояла в автокъщата. smileys-car-racing
Във фирмата в която работех,всички товарни коли бяха Форд транзит конект.Смляхме ги от каране ,офроуд ,обръщахме ги да лягат на вратите ,качвахме стълби на покривите и всякакви възможни издевателства.Возил съм 600 кг.дървена ролка с кабел на тавана .

Проблеми с тези кънекти клонят към нула.Всички бяха около 2002 г.предимно дизели и няколко бензинови.

2015 г.ни докараха чисто нови дачии докер.

Един месец не съм спал от притеснение как ще работим с Тея коли.Аз бях шеф на монтажниците.Слаби мотори,бензинови,че и газ им сложиха,където се облегнеш ,ламарината като пластелин.Ниски отдолу

На първия месец един леко ме подпря с едно старо Мондео комби,то не бяха брони на дачията,някакви бъмпери под нея,незнам какви си дребни неща, седмица стоя в сервиза.Това ако беше кънекта,нямаше и да разбера че някой е спрял отзад.

Сега имам собствена фирма и всичко е транзит до 2009 г.

Гледам обявите за такъв 2015 или чисто нов и ми се повдига,нищо общо със старите работни магарета.

А за километрите,имам една чисто нова не Форд,на 3 години е,карам я много рядко, обикновено събота и неделя и то ако се падне жена ми да почива и ходим някъде семейството с децата,в момента е на 145 000 км.




aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1054
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от aspasia » 27 апр 2019, 08:45

Преди да купиш колата не се ли поинтересува че двигателите Duratec-HE 1,8-2,0 са пълен боклук повечето се лъжат заради газовата уредба след двигателите Zetec-SE на Форд всичко е леш. Даже и останалата гама бензинови 1 6 ti-vct 115Hp и 101 тракат като дизели там е една шлокавица с буталата. Жалко е че си хвърлил една маса пари след покупката които са могли да си спестиш

Потребителски аватар
Фиеста
потребител
потребител
Мнения: 79
Регистриран: 09 фев 2019, 13:44
Модел на автомобила: Форд Фиеста мк4 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от Фиеста » 27 апр 2019, 10:22

Леле. То да го е страх човек да си купи нова кола

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от antipower » 27 апр 2019, 10:29

Да се надяваме вече да си изчистил проблемите и сега дълги и безаварийни километри :)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4523
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от S_C » 27 апр 2019, 17:03

Проблемът идва от там, че си купил малка машина с голям двигател. Засега ще оставм настрана темата, че моторът си е по принцип кочина. Та...малка кола с голям двигател, в държава с по принцип висок стандарт кой си купува? Ами тоя, дето си я взима, за да я кара на уволнение. Ние тук в БГ сме свикннали на хаос, но в нормалния свят нещата са доста подредени. Знаеш, че имаш 400 евра на месец за лизинг и влизаш в магазина. Там какво виждаш....Фокус и...примерно Ц-макс. Фокус с 2.0 мотор (то по-голям от серийните май няма, после са СТ версиите) е струвал колкото спартански оборудван Ц-макс или нещо като него, с малък мотор. Ако у вас не те чакат жена и две деца, ипотека, студентски кредит и още някое друго задължение за 10 години напред, то единствената ти работа след излизане от офиса в 5 е да обикаляш кръчмите и във всяка свободна минута да хващаш я по Ривиерата, я по Испания, я някъде по ски курортите. Ама не Банско, а ония истинските. Партита, готини мацки и най-яката кока в Европа, директно от вносителя!
Е такива хора си купуват малки резачки с голям мотор. За това им трябват. сега като се замислиш...160 хиляди много ли са или са малко ако я е карал някой такъв. Според мен са ужасно много. Даже много е изкарала. Вероятно още преди 100 хиляди колата реално е била труп и на доизживяване. Това ако приемем абсурдната версия, че това са и реалните километри, защото най-вероятно са върнати поне 200 хиляди от километража.
Аз някъде бях разказвал историята с една кола, която бях харесал навремето. При джамбазин...в Самоков ли беше, в Сандански ли...нещо със С започваше. Гледам снимките, вътре на таблото лепенка на някакъв италиански авто клуб. Намерих ги във ФБ и питах дали познават собственика. След 3-4 дена ми писа италианеца. Много беше учуден, че колата му е още в движение и е в БГ. Нашия джамбазин я беше обявил на 160-170 хиляди някъде. Италианцът писа, че я оставил за продаване на 600 хил., като си е свалил само теглича. Имал каравана и си го преместил на новата кола. Каравана!!! Колкото до колата- леш, тоталка. Горяла масло, съединителя бил тръгнал, в сервиза му казали, че са износени разпределителните валове и ако ще се прави, трябвало пълен ремонт, заради което я оставил и си купил директно нова.

Колкото до захарта....не са баш от захар фокусите- по принцип са кочини- проблемен мотор, две врати, багажника събира пликче домати от Билла и то ако не са много едри доматите... Но в нормално състояние си е кола и има там някакъв ресурс да ти вози задника из града и веднъж годишно до морето няколко години поред. Ако обаче го вземеш тоя кон на фаза като за последно причастие, каквото и да правиш по него, той вече си е с двата крака в земята и връщане няма. Може само да му удължиш мъките. При това не с много.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от Penyo63 » 03 май 2019, 11:27

Не ми се взима отношение по темата стари -нови коли, но стана така, че имам преки впечатления от китайските пикапи. По добри като качество от европейските здравина и цена.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3123
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от mrdds » 27 юли 2019, 08:17

Здравейте и от мен-дългогодишен фен на марката и бивш собственик на 4 форда.Е, вече четвъртия ще ми бъде последен.Начуках се и аз на проблемния DURATEC HE 2.0.
След дълго обикаляне по борсите за търсене на читав семеен ван скочих на S MAX titanium 2007 тъкмо докаран от Верона на 105 хил.км със стриктно попълнена серв.книжка.След проверка в МП и уверението, че такава кола на тия години рядко се вижда в такова отлично състояние я взех.
Редовната практика -смяна на масло и 1000км след това бялата пушилка докара разход на масло повече от литър.След седмица и аз ще се наредя на опашката за смяна на сегменти,клапани, гумички и дано само това да бъде.
Такова разочарование към Форд не съм изпитвал.До сега все съм вярвал,че двигателите им са железни и колите си отиват с изгнили купета,но работещи мотори.Е, вече ерата на вечните двигатели е отминала явно и от форд са направили двигател, който да изкара до гаранция и после колата е за моргата.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4187
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
сега пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от pepy1 » 27 юли 2019, 09:35

За миг не съм си помислял, че точно теб ще те заблудят. Няма как 12 г. семеен автомобил да е на 105 000. Само аз, и то в България за 9 г навъртях 120 000 на ескорта.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12389
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от HACKO » 27 юли 2019, 11:55

От Дачев ли я купи?
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3123
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от mrdds » 27 юли 2019, 15:46

Не мисля,че са ме заблудили за километрите.
В МП излиза цялата сервизна история и тя отговаря на показанията в книжката на колата.
Нагледах се на превъртяни километражи и вече само по вида и изхабяването на ключовете мога да позная под 300 или над 300 хил.км е.
Състоянието и наистина е отличаващо се от всички други, които видяхме.Освен сервизната книжка в колата бяха и год.техн.прегледи за последните 5 години,където са вписани километри,показания за шум, ламбда стойност, изгорели газове и т.н. Последния ми ход е да се свържа някак с Дарио Габино, тък като и адреса му пише там.За жалост не и имейлът му.

Разочарованието ми е към форд как са допуснали на 100 хил.км да се износват маслените им сегменти.Чета сега германския S MAX форум .Същите случки на същите километри с тази разлика,че там колите с такива проблеми ги оставят в борсите срещу 500 евро, тъй като ремонта им струвал 3000+ евро.
За жалост след сипване на добавка за сгъстяване после идват при нас.

Наско не е от Дачев, но те всички са едни и същи джамбази.
Поне малко ме утешава,че купето, кожата, волана и таблот са като нови.Двигателя се надявам,че ще го направят и с газовата,която сложих ще се избие за 1г. ремонта.

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от dragozow » 28 юли 2019, 09:32

Според мен проблемите ти идват от неграмотни майстори. Аз имам същия мотор и го взех с ясното съзнание, че ще правя клапани. От 16 клапана след смяна на верига и зъбни колелета не бяха регулирали един. При мен струваше няколко стотин лева, като сменях и разни други неща. Минал съм 20 000+ от тогава, няма проблем. След още 20 000 ще отворим пак за клапани, не е болка. Мотора фабрично си пипа маслото, моят му доливам 400 - 500 мл на около 2 000 км. Върви прилично, сега в София харчи към 11 газ, като бягам от задръстванията и не се забивам, може да харчи и 14, все тая ми е. И много пари си дал за ремонт на мотор.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3123
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от mrdds » 28 юли 2019, 16:30

Все още не го е отворил майстор,че да го съдим грамотен ли е или не.
Офертата която имам е около 900 лв,което включва смяна на сегменти,биелни и основни лагери, гарнитура на глава и колектори и профилактика на главата,като тук в Пловдив всички майстори, с които говорих ги пращат главите в специализиран сервиз за шлайф, напасване и регулиране на клапаните.
Човека е в с.Крумово и е правил същия ремонт на друг колега с фокус,който ми го препоръча.
Ще дам отзиви като мине операцията, но при моя литърчето си го изпи за няма и 1000 км.и няма как това да е от клапаните само.Ясно е ,че си искат периодичното регулиране.
500 мл/ 2000 км и това не е приемлив разход , тъй като горенето на масло остава лоши последици за горивната камера,клапаните, катализатора и сондите по пътя на изгорелите газове.

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от Roninn » 28 юли 2019, 17:11


mrdds написа: 500 мл/ 2000 км и това не е приемлив разход , тъй като горенето на масло остава лоши последици за горивната камера,клапаните, катализатора и сондите по пътя на изгорелите газове.
Това сам ли го измисли,или някой ти помогна?
Аз съм крумовски зет,кой е този майстор на фордове?


Щото ако е този за който се сещам,аз има по голяма вероятност да ти направя ремонта на колата ,с уговорката че работя друго и Форд не съм отварял за сега.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3123
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от mrdds » 28 юли 2019, 17:53

Христо се казва, ако имаш впечатления от него пиши ги.

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от dragozow » 28 юли 2019, 22:05

mrdds написа:
28 юли 2019, 16:30
500 мл/ 2000 км и това не е приемлив разход , тъй като горенето на масло остава лоши последици за горивната камера,клапаните, катализатора и сондите по пътя на изгорелите газове.
А колко според теб е нормалния разход на масло, защото тези до един го горят?

toly
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 04 май 2010, 23:30
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Патила с дуратек 2.0

Мнение от toly » 05 авг 2019, 16:09

Аз съм тоя дето пусна темата. След тежкия ремонт 5000км. няма проблем. Двигателя е изгорил около 100мл масло

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта