Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от Ozzie » 09 яну 2020, 18:26

OgiDogi написа:
09 яну 2020, 18:15
Абе и други странни неща се наблюдават - налягане в колектора при едно и също...
Аха. И аз го забелязах това, че няма кой знае каква промяна при каквито и да е режими. Все едно турбината не прави налягане и мотора работи като атмосферен, долу- горе.

P.S. Да взема да ти дода на гости? :mrgreen:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1784
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от OgiDogi » 09 яну 2020, 21:22

Свали и провери EGR да не е заседнал отворен и да разтоварва налягането. Просто не ми идва друго на ум за такова сравнително ниско и постоянно налягане - просто толкова може да напомпи турбината. Може би само пукнат интеркулер, но едва ли - ще се чува да свири, докато в ауспуха се заглушава. Ако е така, в скоро време може да ти се наложи и турбина да ремонтираш, че тя ще си е навъртяла моточасовете, ако постоянно е на максимални обороти в опит да навакса налягането.

Поне на изправен Опел 1.9 CDTI при 3000 оборота на място, след като затвори EGR, налягането в колектора е стабилно 140 kPa, преди да затвори е около 120-125. Твоето в движение, под товар е някакви 111, а трябва да е поне 160+. Пусни една графика на ForScan с данните на обороти, педал, MAF и МАР по време на потегляне с плавно ускорение до 3500 оборота, смяна на предавка и рязко ускорение пак до към 3500. Ако няма повишаване до 180 и после пик до 220-240 kPa, нещата хич не са добре.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от Ozzie » 09 яну 2020, 22:06

В това студено време, че няма да тръгна клапана ми е ясно. Мога да мина през оня шмекер (майстора ми), да го питам, има ли спомени какво точно е правил с него преди две години и дали го е затапил физически или само е излъгал компа, че е здрав.

Утре ще сваля данните, че после опитното ми зайче заминава и няма кой да кара, докато аз следя FORScan-a.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от Ozzie » 11 яну 2020, 16:04

OgiDogi написа:
09 яну 2020, 21:22
Ако няма повишаване до 180 и после пик до 220-240 kPa, нещата хич не са добре.
Имаш съмнения за блокирало турбо или скъсана ос?
Преди да отворя форума, проверих турбинката от към студената част. Върти се на ръка, има известен радиален луфт, аксиален не усетих.
Иначе направих това което каза за плавното ускорение до 3500, смяна на предавка и смачкване на педала до ламарината, отново до 3500, но не видях да отчита такива налягания, за каквито говориш.
На 3527, при плавното ускорение отчита 116-117 кРа, след смяната и смачкването на педала, при 3560 е отчело 132 кРа.
Пикове не виждам да са записани.

Имам записани данни, но са с неподходящо разширение, за да ги прикача към мнението.
Прикачам screenshot от осцилограмата.
Прикачени файлове
oscilograma.jpg
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от Ozzie » 11 яну 2020, 16:24

Това което ми направи впечатление от предни дни и от вчера е, че няколко от параметрите на EGR клапана седят без промяна, като единствено се променя Commanded EGR. Това може би са процентите които компютъра подава към клапана, на какво положение да бъде отворен.
Може ли другите да са обратната връзка от клапана?
Прикачени файлове
EGR_data.jpg
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1784
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от OgiDogi » 11 яну 2020, 17:55

Ozzie написа:
11 яну 2020, 16:04
...
Прикачам screenshot от осцилограмата.
От диаграмата, единственото логично обяснение за получените графики е, че имаш заседнала в разтоварващо положение променлива геометрия. Турбината работи само на механичен бууст, развърта от потока на изгорелите газове, колкото по-голям - толкова повече надува, но никога не е достатъчно. Без значение, дали ускоряваш плавно или рязко, заради екологията и пушеците горивото се увеличава сравнително плавно, респективно потокът на изгорелите газове и развъртането на турбината. Ако работеше правилно геометрията, при смачкване на педала трябваше да има пик над 200 kPa, който при задържане на оборотите после да спадне до 150-160. Тогава се получава залепването за седалката - повече въздух + повече гориво. Нямаш повече въздух, компютърът не пуска повече гориво и се получава плавно ускорение.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от Ozzie » 03 фев 2020, 18:14

По предната седмица взех от една морга EGR клапан за 70 лв. за експеримент, все пак трицифрени суми за опити са много пари.
Днес се възползвах от може би последния сносен ден, преди отново да стане студено и го смених.
И стана чудо, геометрията се събуди. :mrgreen:
Не записва и грешките за които бях написал някъде по- назад в темата.

Записах данни, но тепърва ще ги разглеждам. FORScan-а отчита / записва на всеки 4 стотни от секундата (0,04 сек.) и като почна да ги разглеждам, се почва едно безкрайно цъкане с мишката- всяка секунда са 25 кликвания, ако са записани 2-3 минути данни, сещайте се. Не става само да задържа някой бутон и да се понесе потока от цифри.
На първо четене- от EGR-а постъпва обратна информация към компютъра. Първите два параметъра в полето оградено в червено в предишното ми мнение се променят спрямо натоварването.
Та изправен EGR клапан е може би разковничето за управлението на променливата геометрия.
След като разтоварването на налягането става през него, и когато компютъра не отчете обратна връзка от клапана, най- вероятно ограничава управлението на геометрията с цел да предпази системата от свръхналягане.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4303
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от pepy1 » 03 фев 2020, 18:30

Браво, късмет че си попаднал на читава употребявана част, и си разрешил проблема.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от Ozzie » 03 фев 2020, 19:06

Още май не съм го решил напълно. Презаписах лог- файловете в CSV формат, да могат да се гледат с Ексел, превъртях набързо и трите файла от днес, но не виждам пик в налягането над 200 kPa, при смачкване на педала на газта до ламарината. Най- високата записана стойност е 115 kPa.
Има още какво да се желае. Просто все още при потегляне от място "тъпче", дори и когато развърти над 1800- 2000 оборота.
Малко по- жива е в сравнение с преди интервенцията. Примерно сега, дори и на ниски обороти (~ 1500) и висока предавка (IV-та), като подам газ я усещам, че тръгва, а не да чакам да се случи нещо след половин час, но още липсва нужната пъргавина.

Преди две седмици записах данни от друг Фикус със същия двигател. На трета предавка, от 1500 оборота, при смачкване на десния педал, наистина правеше пик от над 200 kPa и буквално ме залепяше върху облегалката, колкото и да не им се вярва на някои хора, че този двигател е способен на това.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от Ozzie » 05 фев 2020, 10:57

тез' две леви ръце значи... :lol:
като си освобождавах място около EGR клапана, неволно счупих тръбичката от помпата към клапана за управление на геометрията
За първия опит я снадих с първия попаднал ми под ръка шлаух, който беше малко по- широк, уж го бях стегнал с кабелни връзки (свински опашки), ама уж.
При окончателното сглобяване разрових кашоните и намерих друг, който влезе плътно, но и него за всеки случай го подсигурих с две връзки.
Е вече вдига налягане до 220 - 225 кРа и е пушка.
Вчера имах пътуване до гр. Бяла, Варненско. След отбивката за Дюлинския проход почва едно стръмно и дълго нагорнище. Умишлено влязох с около 1800 оборота на 5-та и като му стъпих на врата на десния педал... набра до 130-140 км/ч.
Повече мисля, няма какво да искам от колата. :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1784
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от OgiDogi » 05 фев 2020, 20:12

Искаш да кажеш, че е засмуквало през халтавия шлаух и не е опъвало геометрията достатъчно?
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW / EZ 12/03
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Мнение от Ozzie » 05 фев 2020, 20:50

Най- вероятно. Друго обяснение нямам.
Все пак, една малка дупка в маркучите / тръбите за вакуум, може да доведе до неприятности. На теб поне това ти е ясно.

Още не съм сравнявал данните преди и след.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 2 госта