Движи се на скорост на наклон!
- ЯЛТА
- Потребител 
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
 ***********************
 Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
 http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
 АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
- Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Движи се на скорост на наклон!
Ама много хора се бъркат ! 
Степен на сгъстяване е едно, а компресия в цилиндрите е съвсем друго.
Ако на атмосферен дизел компресията в цилиндрите е под 25, ще има да се мъчи да запали. Много е важно и как се измерва компресията, който не знае и разбира, и до 30 може да я докара- и да е горд от иначе издухания си мотор. Нещата хич не са простички.
			
									
									Степен на сгъстяване е едно, а компресия в цилиндрите е съвсем друго.
Ако на атмосферен дизел компресията в цилиндрите е под 25, ще има да се мъчи да запали. Много е важно и как се измерва компресията, който не знае и разбира, и до 30 може да я докара- и да е горд от иначе издухания си мотор. Нещата хич не са простички.
Мисли ГЛОБАЛНО  действай  ЛОКАЛНО
						- 
				ivo_63
- Потребител 
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo  MK1 1.8 TD ex
 ford focus 2 1.6 tdci 2007
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Движи се на скорост на наклон!
Без значение  в какво мерим ,  бензина  е  с  12  , комън рейла  с 18  единици /  дали  е бар  или  атмосфера  , не знам как го  дават в каталога/, демек границите на компресия на  бензинов и  комън рейл  мотор са   много  близки. Не  така е с турбо дизел  .
			
									
									
						- zz_stefanov
- потребител 
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Движи се на скорост на наклон!
'Комънйла' дето го наричаш,  си е турбодизел. 
			
									
									
						
- fordmaniac
- Потребител 
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Движи се на скорост на наклон!
Иво, стига де. 
Е ти да се просветиш:::::::::::


Ето и твоята:


и бензини:

http://alfa.kachi-snimka.info/vij2021.p ... 52807d.png

Степента на сгъстяване е КОНСТРУКТИВЕН ПАРАМЕРЪТ, който е съотношение между целия обем при долна мъртва точка ( на цилиндъра и главата, отчита се и обема в буталото ) и обема оставащ в горна мъртва точка. Той е без дименсия.
КОМПРЕСИЯТА е нещо , което може да се измери по често през свещ ( и при бензин и при дизел ). Измерва се в BAR или в атмосфери: 1 bar = 0.986923267 atm . Обикновено е по-висока от степента на сгъстяване, дефакто КОМПРЕСИЯТА е динамичен параметър, щото се мери при завъртане на двигателя. Зависи от мноооооого неща, например разпределителен вал , фази и височина на гърбиците ( лифт му викат ) , и ....
Вица за близките стойности на бензин и дизел ... , пък 12 СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ на бензинов мотор , аре стига ша гръмне.
Хич не обичам дизели, ама и аз съм правил разни курници, дори като твоя, само 109 к.с.
Поздрави.
			
													Е ти да се просветиш:::::::::::


Ето и твоята:


и бензини:

http://alfa.kachi-snimka.info/vij2021.p ... 52807d.png

Степента на сгъстяване е КОНСТРУКТИВЕН ПАРАМЕРЪТ, който е съотношение между целия обем при долна мъртва точка ( на цилиндъра и главата, отчита се и обема в буталото ) и обема оставащ в горна мъртва точка. Той е без дименсия.
КОМПРЕСИЯТА е нещо , което може да се измери по често през свещ ( и при бензин и при дизел ). Измерва се в BAR или в атмосфери: 1 bar = 0.986923267 atm . Обикновено е по-висока от степента на сгъстяване, дефакто КОМПРЕСИЯТА е динамичен параметър, щото се мери при завъртане на двигателя. Зависи от мноооооого неща, например разпределителен вал , фази и височина на гърбиците ( лифт му викат ) , и ....
Вица за близките стойности на бензин и дизел ... , пък 12 СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ на бензинов мотор , аре стига ша гръмне.
Хич не обичам дизели, ама и аз съм правил разни курници, дори като твоя, само 109 к.с.
Поздрави.
					Последна промяна от fordmaniac на 05 окт 2021, 19:56, променено общо 2 пъти.
									
			
									
						- ЯЛТА
- Потребител 
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
 ***********************
 Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
 http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
 АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
- Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Движи се на скорост на наклон!
Как без значение бре човек ?
През време на такта на сгъстяване клапаните са затворени и работната смес(въздуха при дизелите) притискана от буталото при движението му нагоре се сгъстява. Малко преди да достигне горна мъртва точка сместа се запалва. Е, налягането преди запалването е компресията. Променя се и зависи от износването на двигателя. По големината на компресията се съди за състоянието на цилиндро-буталната група, гарнитура на главата на блока, уплътненията на клапаните и седлата им.
Компресията - това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При това измерената компресия на различните цилиндри не трябва да се различава по-вече от 0,1 МPa(мегапаскал) или 1 кг/кв.см2(грубо 1 атмосфера).
Намаляването на компресията на всички цилиндри показва общо износване на двигателя. Ако компресията е ниска, или клони към нула в някой цилиндър, то може да се предположи, че този цилиндър е забоксувал и сегментите са загубили еластичността си, или са за смяна, нагорели са клапани, или гарнитурата на главата.
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:
По определение: отношение на (работния обем на цилиндъра+обема на горивната камера) към (обема на камерата на горене). Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
Мисли ГЛОБАЛНО  действай  ЛОКАЛНО
						- 
				ivo_63
- Потребител 
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo  MK1 1.8 TD ex
 ford focus 2 1.6 tdci 2007
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Движи се на скорост на наклон!
Моята  излиза 18  по  картинките  на  Митака ,  аз  я намерих 18.3 ,  какво  значение  има  разликата. Знам  какво  е  компресия,  даже  най сигурно  , че  мотора е заминал е свръхкомпресията /  маслена  компресия/ , можете  да  доразвиете  темата и в  тая  посока  сега.....
Комън рейла е дизел с директно впръскване на горивото, атмосферния дизел е съвсем друго.
			
									
									
						Комън рейла е дизел с директно впръскване на горивото, атмосферния дизел е съвсем друго.
- zz_stefanov
- потребител 
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Движи се на скорост на наклон!
Простичко:
- атмосферния дизел няма турбина;
- следва дизела с турбина че и интеркулер;
дизела винаги си е с директно впръскване на гориво:
- помпа и изводи за дюзата до всеки цилиндър;
- комънрейл (обща рейка) под високо налягане и дюзи с външно управление на впръскването (В сегашно време само електронно)
За сегашните дизели всичките са с турбина и комънрейл.
Докато си имаше дизели с турбина и интеркулер с обикновена система за впръскване.
			
									
									
						- атмосферния дизел няма турбина;
- следва дизела с турбина че и интеркулер;
дизела винаги си е с директно впръскване на гориво:
- помпа и изводи за дюзата до всеки цилиндър;
- комънрейл (обща рейка) под високо налягане и дюзи с външно управление на впръскването (В сегашно време само електронно)
За сегашните дизели всичките са с турбина и комънрейл.
Докато си имаше дизели с турбина и интеркулер с обикновена система за впръскване.
- ЯЛТА
- Потребител 
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
 ***********************
 Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
 http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
 АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
- Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Движи се на скорост на наклон!
И нещо за предкамерно запалване...........
			
									
									Мисли ГЛОБАЛНО  действай  ЛОКАЛНО
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта



