Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
- vargala81
- потребител 
- Мнения: 1354
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Диагноза няма, огледали за течове - нямало, проверили компресията - 14 и малко на всички цилиндри. Попитах какво значи това, май не е добре, че е повече от 14? Отговор "мън, мън, мън, мън, ами може да е и от гумички ама може и от сегменти".
Казвам:
- Добре, колко ще ми струв да ми смените гумичките?
- Ама то може да не е само от тях, даже ме съмнява да е само от тях и няма смисъл да даваш 2 пъти пари за разглобяване.
- Добре, а колко ще ми излезе смяна на сегменти, гумички, лагери и там каквото трябва?
- Ами не съм смятал, ама то едно към 1500 лв., може и повече. Като се отвори ще се види. Ама то трябва да се прати и да се шлайфа главата и да се напаснат клапани, щото други го правят това. Абее, ако питаш мен сложи една добавка и пробвай така, може да намали харченето.
- Добре, мен ме остройва ако е до 1500 лв. да си го оправя, даже може и малко повече ако излезне нещо непредвидено.
- А бе много е работата. Ще ти го направя, не че няма да ти го направя, ама много ще те замотам.
- Добре, колко много, ако е седмица няма проблем?
- Ахх седмица (усмихва ми се), някъде към месец.
И аз се отказах, понеже няма как да чакам месец. Знам, че се чудеше как да ме откаже, за него си е прав, щото ще извади едно макс 700-1000 лв. от мен да речем за 3-4 дни, а тия пари ще ги вземе като оправи окачването на 5 коло днес.
Както и да е, колата от ден на ден става все по зле и да се върна към заглавието на темата. Колата прекъсваше и като си играех с газта се оправяше. Днес вече вървеше с много малко газ, а съм натиснал повече, а започва едно трътръъъъъъ и все едно не й стига гориво. Тръгнах да изпреварвам с натиснат до долу педал, тя си прави трътрътръъъъъ и не върви, светна чека няколко пъти, не свети постоянно а а премигва. Изпреварих някак си, минах си в дясна лента и си карах с малко газ молейки се поне да ме прибере до вкъщи. Чека не светна повече и се прибрах. Пуснах една диагностика и показа грешка P0302 (прекъсване на запалването във втори цилиндър). Сложих едни стари кабели, проблема нито намаля, нито се увеличи, нито нищо. Може проблема да е в горивната система, да е в инжекторите или бензиновия филтър. Може да е датчиците на колянов и разпределителен вал, може да е в бубина, но ако е тя защо на празен ход работи добре? А може и клапаните да са целите в нагар и да няма добро изгаряне? Възможно ли е да е избягала центровката на ангренажа? А бе писна ми и май ще се откажа и ще търся Фокус 2, но се чудя с кой двигател. Вече ме е страх от бензиновите, че като чета всички имат проблем със сегменти.
2.0 TDCI лесен ли е за обслужване, в смисъл справят ли се в повечето сервизи с правилното зацепване, или и с него трябва да ме е страх при обслужване? Или да си заложа на стария 1.8 TDCI? Или пък 2.0 бензин, който е с верига, но пък и той има шанс да гори масълце?
Всички проблеми започнаха след като за пръв път смених ангренаж на 7-мата год., преди това 7 год. почти нищо не пипнах, даже накладките смених за пръв път преди 2 седмици...
			
									
									
						Казвам:
- Добре, колко ще ми струв да ми смените гумичките?
- Ама то може да не е само от тях, даже ме съмнява да е само от тях и няма смисъл да даваш 2 пъти пари за разглобяване.
- Добре, а колко ще ми излезе смяна на сегменти, гумички, лагери и там каквото трябва?
- Ами не съм смятал, ама то едно към 1500 лв., може и повече. Като се отвори ще се види. Ама то трябва да се прати и да се шлайфа главата и да се напаснат клапани, щото други го правят това. Абее, ако питаш мен сложи една добавка и пробвай така, може да намали харченето.
- Добре, мен ме остройва ако е до 1500 лв. да си го оправя, даже може и малко повече ако излезне нещо непредвидено.
- А бе много е работата. Ще ти го направя, не че няма да ти го направя, ама много ще те замотам.
- Добре, колко много, ако е седмица няма проблем?
- Ахх седмица (усмихва ми се), някъде към месец.
И аз се отказах, понеже няма как да чакам месец. Знам, че се чудеше как да ме откаже, за него си е прав, щото ще извади едно макс 700-1000 лв. от мен да речем за 3-4 дни, а тия пари ще ги вземе като оправи окачването на 5 коло днес.
Както и да е, колата от ден на ден става все по зле и да се върна към заглавието на темата. Колата прекъсваше и като си играех с газта се оправяше. Днес вече вървеше с много малко газ, а съм натиснал повече, а започва едно трътръъъъъъ и все едно не й стига гориво. Тръгнах да изпреварвам с натиснат до долу педал, тя си прави трътрътръъъъъ и не върви, светна чека няколко пъти, не свети постоянно а а премигва. Изпреварих някак си, минах си в дясна лента и си карах с малко газ молейки се поне да ме прибере до вкъщи. Чека не светна повече и се прибрах. Пуснах една диагностика и показа грешка P0302 (прекъсване на запалването във втори цилиндър). Сложих едни стари кабели, проблема нито намаля, нито се увеличи, нито нищо. Може проблема да е в горивната система, да е в инжекторите или бензиновия филтър. Може да е датчиците на колянов и разпределителен вал, може да е в бубина, но ако е тя защо на празен ход работи добре? А може и клапаните да са целите в нагар и да няма добро изгаряне? Възможно ли е да е избягала центровката на ангренажа? А бе писна ми и май ще се откажа и ще търся Фокус 2, но се чудя с кой двигател. Вече ме е страх от бензиновите, че като чета всички имат проблем със сегменти.
2.0 TDCI лесен ли е за обслужване, в смисъл справят ли се в повечето сервизи с правилното зацепване, или и с него трябва да ме е страх при обслужване? Или да си заложа на стария 1.8 TDCI? Или пък 2.0 бензин, който е с верига, но пък и той има шанс да гори масълце?
Всички проблеми започнаха след като за пръв път смених ангренаж на 7-мата год., преди това 7 год. почти нищо не пипнах, даже накладките смених за пръв път преди 2 седмици...
- 
				aspasia
- потребител 
- Мнения: 1476
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
При  мене като бобината беше развалена на празен ход не прекъсваше а а по време на движение.
			
									
									
						- 
				freeway
- потребител 
- Мнения: 565
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
След като проблема е започнал след смяна на ангренажна група то от там трябва да се започне.
1.6 е най-коравия двигател на Форд и подобни проблеми възникват рязко само при каране на газ без правилна профилактика
			
									
									
						1.6 е най-коравия двигател на Форд и подобни проблеми възникват рязко само при каране на газ без правилна профилактика
- vargala81
- потребител 
- Мнения: 1354
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Много ти благодаря, ще направя последен опит със смяна на бубината. Много ме съмнява, че е започнала да се прецаква след миенето на двигателя, защото общо взето от тогава започна да прекъсва. Сменях кабели и свещи, оправяше се за известно време и пак започваше. Само бубината не смених.
А каква бубина препоръчваш, NGK?
Колега, то не е баш от тогава, няколко месеца колата си вървеше добре. Карал съм я на магистралата с почти 200 по километраж (185-186 по GPS) само за пробата. Но не ми смениха гарнетурата, протече, карах я както казах няколко месеца, разхода на масло се увеличаваше постепенно, смениха я другаде (гарнетурата) , измих двигателя и се започна.
Просто си мисля дали поради не добро затягъне на ролките, е възможно да е мръднала центровката и затова да прави проблеми.
- ivchotr
- потребител 
- Мнения: 985
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Добре, де. А провери ли дали свещта на 2-ри цилиндър хвърля искра? Предните дни те питах и тогава каза, че не си проверявал. Това поне можеш да свършиш сам с помощта на някой авер, жена ти, гаджето или който и да било друг, който да завърти двигателя докато ти гледаш какво се случва с искрата. Ако не хвърля искра, сменяш въпросната свещ с друга работеща и пак проверяваш дали новата ще хвърля искра. Ако и тя не работи, сменяш кабела и пак пробваш. Ако и с другия, работещ кабел не хвърля искра, можеш вече с голяма доза увереност да се насочиш към бобината. Разбира се трябва да си абсолютно сигурен, че новите свещ и кабел наистина работят, за да си сигурен и в последващата диагноза.vargala81 написа: ↑08 апр 2025, 21:52... Пуснах една диагностика и показа грешка P0302 (прекъсване на запалването във втори цилиндър). Сложих едни стари кабели, проблема нито намаля, нито се увеличи, нито нищо. Може проблема да е в горивната система, да е в инжекторите или бензиновия филтър. Може да е датчиците на колянов и разпределителен вал, може да е в бубина, но ако е тя защо на празен ход работи добре? А може и клапаните да са целите в нагар и да няма добро изгаряне? Възможно ли е да е избягала центровката на ангренажа?
Ако няма проблем с искрата във 2-ри цилиндър, зачеркваш бобината и високоволтовите токове като вероятен източник на проблема и се насочваш към горивото. Дюзата едва ли ще можеш да я провериш сам, но поне ще имаш конкретна задача за механика в сервиза - да я свали и да пробва с друга, работеща. Имаш и варианта да сипеш добавка в бензина за почистване на горивната система. В много случаи това помага. Ако обаче в резервоара има събрана гняс, е възможно да я разкараш от там и да затлачиш горивната система. Филтърът би трябвало да свърши някаква работа в този случай, ама знае ли човек? Ако пък горивният филтър е задръстен, ще имаш проблеми и с работата на другите цилиндри, а не само с 2-ри. Така че засега филтъра можеш да го оставиш настрана като проблем, но не пречи и да го смениш с нов. То всъщност може да има някаква "тапа" и на изхода на рейката към дюзата на 2-ри цилиндър, ама това ще може да се провери при свалянето ѝ.
Ако имаш калпав датчик на разпределителния или коляновия вал, колата ще е склонна да гасне при превишаване на определени обороти. При много скапани датчици, няма да работи и на място на празен ход. По спомен, датчиците можеш да провериш при работещ двигател като забучиш сондите на мултицет директно в кабелите им и гледаш какви волтове се движат по тях. Ако волтажът се мени, би трябвало да са здрави. Ако пускат един и същ волтаж без да се мени, по-скоро са за смяна. Надявам се да си спомням точно, де.
Колкото до загуба на центровката на ангренажа, все ми се струва, че колата ще работи тегаво с всичките си цилиндри. Поне моята работеше така с един зъб изместване при смяната на ангренажа с подръчни фиксатори на разпределителните и коляновия валове. Докато намерят що годе точни фиксатори, я бяха зацепили с по-голямо разминаване и с паленето започна да трака на умирачка. Нямаше щети, щото я загасиха овреме. В последствие с оригиналните фиксатори двигателят взе да мърка. Та не е невъможно да имаш и нарушен тайминг на валовете, но няма да страда само един цилиндър. Това няма да е причина и за прекаления разход на масло.
Нагарът по клапаните най-вероятно ще доведе до прегарянето им, но тогава няма да имаш такава компресия в цилиндрите.
Дизелите на тази марка са бомба със закъснител. Имаме 1.8 ТДДИ и както си вървеше без никакви проблеми, изведнъж взе да гасне в движение. Досущ като във вица за Форд, козата и циганинаvargala81 написа: ↑08 апр 2025, 21:52А бе писна ми и май ще се откажа и ще търся Фокус 2, но се чудя с кой двигател. Вече ме е страх от бензиновите, че като чета всички имат проблем със сегменти.
2.0 TDCI лесен ли е за обслужване, в смисъл справят ли се в повечето сервизи с правилното зацепване, или и с него трябва да ме е страх при обслужване? Или да си заложа на стария 1.8 TDCI? Или пък 2.0 бензин, който е с верига, но пък и той има шанс да гори масълце?
Всички проблеми започнаха след като за пръв път смених ангренаж на 7-мата год., преди това 7 год. почти нищо не пипнах, даже накладките смених за пръв път преди 2 седмици...
 Гасне и на място след около минута работа на празен ход. Всичко говори за проблем в ГНП, ако може да се вярва на диагностиката и записаните кодове за грешки. Искрицата надежда да е проблемен датчикът на коляновяи вал, откъдето да тръгват и другите проблеми според грешките, изгасна в момента в който запалихме колата след смяна на датчика
 Гасне и на място след около минута работа на празен ход. Всичко говори за проблем в ГНП, ако може да се вярва на диагностиката и записаните кодове за грешки. Искрицата надежда да е проблемен датчикът на коляновяи вал, откъдето да тръгват и другите проблеми според грешките, изгасна в момента в който запалихме колата след смяна на датчика  А пък ремонт на помпата поне в София не излиза много евтино и не е ясно колко време ще изкара докато се скапе пак. ТДЦИ моторите пък страдат от дюзи. Като цяло по форумите са налице в пъти повече теми за проблеми с дизеловите, отколкото с бензиновите двигатели. Преди да взема моя бензинов 1.6 мк1, гледах и един дизелов 1.6 мк2, с някакъв френски мотор. Имаше смущаващо омасляване покрай турбината и се отказах. После се оказа, че са си проблемни двигатели. Мк3 пък с техните ремъци в масло са някаква недомислица, колкото и да ги хвалят собствениците им. Имаше някакъв уж читав дизел от третата генерация, ама кой беше не си спомням точно. Ако разровиш из форумите, ще намериш информация за него. Аз лично, ако трябва да си търся друга кола, май няма да се спра на по-нов Форд.
  А пък ремонт на помпата поне в София не излиза много евтино и не е ясно колко време ще изкара докато се скапе пак. ТДЦИ моторите пък страдат от дюзи. Като цяло по форумите са налице в пъти повече теми за проблеми с дизеловите, отколкото с бензиновите двигатели. Преди да взема моя бензинов 1.6 мк1, гледах и един дизелов 1.6 мк2, с някакъв френски мотор. Имаше смущаващо омасляване покрай турбината и се отказах. После се оказа, че са си проблемни двигатели. Мк3 пък с техните ремъци в масло са някаква недомислица, колкото и да ги хвалят собствениците им. Имаше някакъв уж читав дизел от третата генерация, ама кой беше не си спомням точно. Ако разровиш из форумите, ще намериш информация за него. Аз лично, ако трябва да си търся друга кола, май няма да се спра на по-нов Форд.Знам всички вицове за Форд  
						
- 
				aspasia
- потребител 
- Мнения: 1476
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Моята бобина е на Mobiletron с нея съм минал повече от 100К и е сравнително евтина.
			
									
									
						- 
				freeway
- потребител 
- Мнения: 565
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Бобината на тези Фокуси най-често пука корпус и дава проблеми при влажно време или както казва колегата-измих двигателя.
			
									
									
						- 
				aspasia
- потребител 
- Мнения: 1476
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Моята също беше спукана от долната част беше оригиналната с която колата беше излязла  от завода. Сменя се много лесно за по малко от 15 минути.
			
									
									
						- vargala81
- потребител 
- Мнения: 1354
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен проблем с прекъсване и изведнъж се отпушва - Ford Focus 1.6 zetec se
Така, има развитие по темата. Ония в сервиза ми е пълнил цилиндрите с някаква течност. Не било газ за горене щото го попитах, а нещо друго но не ми каза. Уж да пробвал, можело да отпусне сегментите. Били го правили на един Нисан и Нисана намалил горенето на масло много. Тази вечер като се прибрах от работа, отвих свещите и целите бяха мокри с някаква гадна чернилка. Явно от мръсотията (нагара), която оная течност е измила от цилиндрите. Сложих старите кабели и старите свещи и поне вървенето се оправи. Поне за сега. Ще я карам няколко дена да видя как ще е, събота или неделя ще сваля бобината да я проверя за напуквания и ще си я карам така докато мога. Ако пак изцапа свещите нещо и започне да прекъсва, тогава вече ще мисля за нова кола на 15-16 год.
Евентуално мога да пробвам да сменя наведнъж свещи, кабели и бобина, но с какви и аз не знам. На едно място срещнах мнение на момчето от София, което продава синия Ford Focus ST (комбито), че сложил кабели на другия си Фокус с 1.6 от Golf 4 1.6, и спрял да има проблеми. Преди това и той ходил по мъките с многократна смяна на кабели и свещи, някакъв майстор му бил казал да вземе тези от Голф и си решил проблема. Питах го в месинджър за каталожния номер на кабелите, понеже има 2 различни вида, но не ми отговори. Предполагам, че от 1.6 със 105 коня.
Само да кажа, че най-напред смених кабелите с Бош, те бяха с по-дълги лули. После сложих NGK, но и с тях след не много време започна да прекъсва.
			
									
									
						Евентуално мога да пробвам да сменя наведнъж свещи, кабели и бобина, но с какви и аз не знам. На едно място срещнах мнение на момчето от София, което продава синия Ford Focus ST (комбито), че сложил кабели на другия си Фокус с 1.6 от Golf 4 1.6, и спрял да има проблеми. Преди това и той ходил по мъките с многократна смяна на кабели и свещи, някакъв майстор му бил казал да вземе тези от Голф и си решил проблема. Питах го в месинджър за каталожния номер на кабелите, понеже има 2 различни вида, но не ми отговори. Предполагам, че от 1.6 със 105 коня.
Само да кажа, че най-напред смених кабелите с Бош, те бяха с по-дълги лули. После сложих NGK, но и с тях след не много време започна да прекъсва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта


