Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 сеп 2022, 04:32
- Местоположение: Радомир
- Status: Извън линия
Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
Здравейте.
Проблема е следният - над 120км/ч предницата става неустойчива и почва да бие, което се усеща и във волана. Също така при спускане по нанадолно със скорост около 100км/ч и плавно обиране на скоростта със спирачката, когато скоростта достигне 60км/ч, предницата пак почва да бие. Като ми се струва, че проблема е в предна лява гума.
Гумите са чисто нови Vredestein летни, правен им е баланс преди 3 дни и не са открити проблеми по гумите и джантите. Сменени са дискове и накладки.
Какво бихте ме посъветвали да проверя и сменя?
Проблема е следният - над 120км/ч предницата става неустойчива и почва да бие, което се усеща и във волана. Също така при спускане по нанадолно със скорост около 100км/ч и плавно обиране на скоростта със спирачката, когато скоростта достигне 60км/ч, предницата пак почва да бие. Като ми се струва, че проблема е в предна лява гума.
Гумите са чисто нови Vredestein летни, правен им е баланс преди 3 дни и не са открити проблеми по гумите и джантите. Сменени са дискове и накладки.
Какво бихте ме посъветвали да проверя и сменя?
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 967
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
Когато монтираха колелата върху главините, изчегъртаха ли от главините ръждата и подобни налепи от мястото, където централният отвор на джантите лягат върху тях? Ако има налепи, колелата не лягат върху главините в успоредна равнина с тях и макар да са добре стегнати, се въртят клатейки се. При определени скорости се появява ефект като на небалансирани колела. Освен това, при някои баланс машини същите се настройват да нулират показанията при дисбаланс от дори 10, 15, че и 20 грама на страна. Балансът е нулиран, но колелото всъщност е небалансирано. В този филм съм участвал много пъти.
Съветът ми е да посетите друг сервиз за гуми, от типа на някоя голяма верига, и да се провери балансът отново. Съответно като свалят колелата, да проверят за налепи и ръжди по главините и да ги изчистят. Ако пак не се оправи положението, да се прегледа окачването за наличие на луфтове. Става въпрос и за окачването на задните колела. Луфтове там също могат да доведат до описвания ефект, колкото и странно да звучи.
Разбит полувал (полуоска по народному) също може да доведе до подобен проблем, но там ще се чува и бучене при определени скорости.
Съветът ми е да посетите друг сервиз за гуми, от типа на някоя голяма верига, и да се провери балансът отново. Съответно като свалят колелата, да проверят за налепи и ръжди по главините и да ги изчистят. Ако пак не се оправи положението, да се прегледа окачването за наличие на луфтове. Става въпрос и за окачването на задните колела. Луфтове там също могат да доведат до описвания ефект, колкото и странно да звучи.
Разбит полувал (полуоска по народному) също може да доведе до подобен проблем, но там ще се чува и бучене при определени скорости.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 1463
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
И аз имах биене купих две нови гуми Kleber Dynaxer от Радиал след два месеца каране с тях едната се оказа крива и ми я смениха после след още два месеца каране и другата почна да бие и нея я смениха гаранционно. После погледнах на етикетите на гумите и се оказа че произведени в Китай.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 967
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
От Китай си купувайте китайски марки. На дизеловия Фокус му бяхме сложили едни летни Аеолус и вървя с тях 7 ли, 8 сезона. Сухо, мокро, няма значение, колата вървеше като залепена за пътя.
П.П.
Авторът на темата каза, че гумите и джантите са в ред. Затова не ги включваме сред заподозрените причини.
П.П.
Авторът на темата каза, че гумите и джантите са в ред. Затова не ги включваме сред заподозрените причини.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
Две лета и аз се мъчех със същия проблем.Нови дискове и накладки като само апаратите и главината лично съм ги чистил повече от два часа и смазване по книжка. Точно на 110-120км/ч. вибрации ,че чак ми изтръпват ръцете. При спускане със сходна скорост даже се усилват.На три места гумаджий ме убеждават, че проблем с гуми и джанти няма. Накрая като смених гумите при това с втора употреба проблема изчезна...
-
- потребител
- Мнения: 1463
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
Точно и аз това казвах че като са нови гумите не е гаранция че не са криви вече съм го минал този филм най добре да сложи други две отпред и да види резултата ако бяха криви дисковете щеше да бие падала на спирачките и няма да оказват влияние на биенето във волана. Даже и има разбити накрайници пак няма да бие почти година карах с два разбити кормилни накрайника биалетки и шарнир и не оказваха никакво влияние на поведението на пътя. Моят съвет е да не кара защото лагерите ще заминат.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 сеп 2022, 04:32
- Местоположение: Радомир
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
След шлайфане на дисковете, проблема с биенето при спускане и убиране на скоростта изчезна.
В последствие смених и дясната полуоска, оказа се тотално разбита.
Но проблема с биенето остава, над 120км/ч биенето се появява, като при увеличаване на скоростта се засилва. Усеща се много осезаемо във волана и на моменти в пода на купето.
В последствие смених и дясната полуоска, оказа се тотално разбита.
Но проблема с биенето остава, над 120км/ч биенето се появява, като при увеличаване на скоростта се засилва. Усеща се много осезаемо във волана и на моменти в пода на купето.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 967
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
Трябва да огледаш всички възможни шарнири и тампони. В това число и тези на двигателя и предавателната (скоростната) кутия. Ако са се одървили, разбили или закъсали, трябва да ги смениш. При шарнирите слагам и кормилните накрайници. Тези в рейката също. Всеки един луфт извън допустимите граници води след себе си възможност за подобно тресене. С полувала в предишното ми мнение подсказах за една от възможностите. Горните редове са все от опит с подобно тресене. Например на един двигател при смяна на тампоните им бяха променили мястото на захвата с около сантиметър. Двигателят макар и с малко, стоеше накриво. Това напряга полувала да се върти в неспецифична равнина и нещата стават още по-трагични когато минава през неравности, демек когато се движи и нагоре - надолу. Това е една от причините да се разбиват съединенията му.
Има и нещо друго - правѝ пробите с висока скорост на различни трасета. Че в последно време тези, дето строят новите пътища или ремонтират старите, крадат от материалите, ползват някаква бъгава техника и като краен резултат новите настилки получават едни леки вълнички, които създават вибрации в колата при по-висока скорост. Не, че е лошо да ѝ провериш окачването и задвижването, но все пак ще е добре да ѝ провериш и моментното състояние на друг път, различен от този който ползваш редовно.
Има и нещо друго - правѝ пробите с висока скорост на различни трасета. Че в последно време тези, дето строят новите пътища или ремонтират старите, крадат от материалите, ползват някаква бъгава техника и като краен резултат новите настилки получават едни леки вълнички, които създават вибрации в колата при по-висока скорост. Не, че е лошо да ѝ провериш окачването и задвижването, но все пак ще е добре да ѝ провериш и моментното състояние на друг път, различен от този който ползваш редовно.
Знам всички вицове за Форд 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
Гумите Вреденщайн, както им викам, не са ми любими, че карах нови преди години и след 1 година ги продадох.
Балансирани ли са всичките 4 гуми? Щото, ако задни имат дисбаланс, през окачването и купето могат да предава на волана, имали сме такова изпълнение !
Все пак при този вариант проявление, джанти и гуми са най- възможният проблем.
Поздрави.
Балансирани ли са всичките 4 гуми? Щото, ако задни имат дисбаланс, през окачването и купето могат да предава на волана, имали сме такова изпълнение !
Все пак при този вариант проявление, джанти и гуми са най- възможният проблем.
Поздрави.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 967
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Биене на предницата на Ford Fiesta mk7 2010 година
Да, гумите са най-вероятната причина. Ама и той разправя, че са о'к откъм състояние и баланс. Въпросът е дали има друга причина, която да ги докарва до това състояние. Щото луфтовете по окачването и задвижването също прецакват гумите. Просто по-квалитетните марки ще се скапят след някой и друг километър в повече.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта