Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 962
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Много марки използват от години силикон вместо гарнитури още при заводската сглобка. Би трябвало с негова помощ да се обере кривината на капака, ако не е станал на кравай разбира се. Просто след намазване на силикона, трябва да се остави известно време да поизсъхне и чак след това да се постави капакът и да се стегне.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Търсиш Metzger 2389262 или NTY BPZ-FR-020.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Силиконът, когато е предвиден конструктивно, върши работа. Но на капаци с канал за гумена гарнитура абсолютно няма никаква файда и даже е противопоказно.ivchotr написа: ↑24 юли 2025, 00:35Много марки използват от години силикон вместо гарнитури още при заводската сглобка. Би трябвало с негова помощ да се обере кривината на капака, ако не е станал на кравай разбира се. Просто след намазване на силикона, трябва да се остави известно време да поизсъхне и чак след това да се постави капакът и да се стегне.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Има начин как да се излъже капака на клапаните със силикон/уплътнител, както и много други детайли. Ама какво правим като се наложи тяхното сваляне и последващо монтиране....
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 962
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
Ако оставиш силикона да се "втвърди" леко преди да сложиш капака, а не го монтираш веднага след полагането му, не би трябвало да има проблем с последващо махане. Е, може да се наложи да се почисти леко, ама на мен ми се е налагало да стържа и гарнитури, така че едва ли е някаква драма.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 825
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Теч на масло от Focus mk.1 1.6 Zetec SE
от капака на клапаните, семеринг на разпределителния вал тече такаvargala81 написа: ↑30 мар 2025, 22:48Благодаря Ви! Гарнетура на капака на клапаните сменях преди 3000 км. точно заради теч. Майстора, който ми сменя ангренажния ремък според мен не я беше сменил (въпреки, че ме попита и я включи в цената), от което за пръв път тази кола протече за 7 год. от както е при мен. Аз я притегнах малко, при което теча намаля значително, но тъй като продължи да губи доста масло я закарах при друг майстор да ми смени гарнетурата. Измих двигателя, но само от предната страна, при което се появи проблем с кабели и свещи, понеже кабелите бяха Бош, малко по-дълги са, не оплътняват в отворите за свещите и там се напълни с вода. Както и да е, смених ги и се оправи и видими следи от теч от капака на клапаните вече няма, но не съм гледал от задната му страна. Ауспуха ми е черен, но е сух, не е мазен. И все пак ако се стигне до сегменти, каква марка да взема? Също и гумички на клапани?
Странно, но при такъв разход на масло не трябва ли да пуши поне малко ако го гори? Тя пуши само когато времето е дъждовно като днес, но това е по-скоро пара от конденза и когато е студена пуши съвсем малко.
PSX_20250329_153311.jpg
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта