Свръх налягане в рейката на BRC

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1351
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 08 окт 2025, 17:42

Здравейте, става въпрос за Focus mk2.5 със заводски BRC. Днес както си карах и изведнъж нещо загуби мощност. Включих на бензин - няма проблем. Няколко пъти пробвах да включа на газ, пак няма мощност. Като премина на бензин известно време червената (горна) лампичка мига и като покарам примерно 1 км. спира да мига и свети постоянно. Минах през BRC Пловдив, с надеждата да е филтър, но направиха диагностика и казаха свръх налягане в колектора. Отвъртя датчика от рейката и от там изпусна доста газ. Провери датчика и каза, че си работи. После зави датчика и 1-2 мин. работи г/д добре, но двигателя тресеше и диагнозата е изпарител и 1 инжектор. Та може ли да е това, или ме бъзикат нещо? По принцип зелените диоди не мигат като запаля, но като покарам малко и запопват да мигат, което уж показва, че бутилката е препълнена, но го прави и на почти празна бутилка. За това ми бяха казали поплавъка в бутилката, та може ли проблема да е съвсем другаде и само където ще ми вземат близо 400 лв. за ремонт на изпарител, инжектор и филтър? Имало някакъв клапан и в изпарителя, който уж много трудно се сменял и ако не могат, хич няма да го сменят. Дали да не дам стотина лв. повече и направо да ми сложат нов изпарител?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13114
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от HACKO » 08 окт 2025, 20:23

Не бих се занимавал с ремонт на изпарител, директно го сменям. Не знам каква цена ти искат за изпарителя при тях, но може да се заитересуваш колко струва другаде, да си го монтираш и да отидеш само за настройка при тях.
http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produc ... brc-4.html

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1351
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 08 окт 2025, 22:05

В петък ще ги питам. Преди 2 месеца ходих по друг въпрос при тях и ги бях питал, тогава един от майсторите ме убеди, че сменяли абсолютно всичко и само алуминиевия корпус оставал същия. Та по негови думи няма смисъл да слагам нов за 280 лв. като за 180 пак щял да стане нов. Не знам колко ще ми вземат за настройката, но първия път ми взеха 80 за диагностика, а днес този каза 60 лв.
Преди имах Фият Крома и местих сам цялата газова на Лада после. Но тук чесно да си кажа ме е страх малко да пипам.
По-скоро и аз клоня повече към нов, защото ако не ми сменят клапана, след време ако дефектира ще ми кажат, че не могат да го извадят и пак ще ме накарат да сменя изпарител.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13114
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от HACKO » 08 окт 2025, 22:57

180 лв е най-високата цена на нов изпарител, в линка който сложих. Смяната е елементарна, в общи линии гледаш какво има монтирано и поръчваш същия, като гледаш най-вече диаметъра на входа за газта да е еднакъв, за да не се налага да сменяш адаптера. Като цяло при газовия инжекцион настройката на изпарителя се свежда до установяване на диференциалното налягане (вижда се на софтуера за настройка), чрез въртене на винт.
Като взех Субаруто просто смених изпарителя BRC със същия и не пипах нищо по настройките и си върви. Проблема при BRC е че софтуера за настройка е заключен и дори да си купиш кабел и да инсталираш приложението, без ключ можеш само да четеш, но не можеш да променяш нищо, а при моята дори не се свърза.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 979
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от ivchotr » 09 окт 2025, 00:39

vargala81 написа:
08 окт 2025, 17:42
...което уж показва, че бутилката е препълнена, но го прави и на почти празна бутилка. За това ми бяха казали поплавъка в бутилката, та може ли проблема да е съвсем другаде и само където ще ми вземат близо 400 лв. за ремонт на изпарител, инжектор и филтър?
А някой провери ли дали предпазният клапан в бутилката, който спира бурното изпускане на газ при да речем скъсана тръба, е налице и работи коректно? Защото обикновено, когато се скапе, затруднява подаването на газ от бутилката към изпарителя и някои майстори вместо да го сменят, направо го премахват. При този вариант единствената "спирачка" на газта остава изпарителят. От първия разказ за ситуацията това ми идва на ум - липсващ предпазен клапан в бутилката, изпарител незадържащ добре газта и от там повишаване на налягането в рейката, което от своя страна задавя двигателя и мощността му пада. Естествено, компрометираният инжектор също не трябва да се забравя, защото заради него пак може да падне мощността.
На мен пролетта ми се случи обратното - клапанът в бутилката се беше прецакал, поплавъкът и той и при подаване на повече газ (имам предвид с педала), колата забиваше заради липса на гориво (газ) и прехвърляше сама на бензин. Все едно се е изпразнила бутилката. А пък тя пълна. Съответно при пълнене на последната, събираше газ все едно няма поплавък. То на практика наистина го нямаше, защото коркът се беше откачил от рамото. Предполагам, че заради неработещия поплавък се е скапал и предпазният клапан.
Затова бих ти предложил да се провери този вариант, защото и ако при теб има проблем с поплавъка, нищо чудно някой някога да е махнал и предпазния клапан и на изпарителя просто сега да му е дошло времето.
И не е лошо да закараш колата при друг газаджия - още едно мнение би било добре дошло.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1351
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 09 окт 2025, 06:48

Точно завчера ми направи впечатление, че пистолета на колонката си изключва. Бутилката не е отваряна в България и до вчера колата си работеше супер. За съжаление бутилката е пълна до горе, а последно когато им бях казал за случая, ми казаха да изпразня бутилката и да ида при тях.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13114
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от HACKO » 09 окт 2025, 07:23

Налягането се контролира от редуктора (изпарителя) а не от клапана в бутилката. Той служи, всъщност са два, единия прекратява зареждането при достигане на запълване до определен обем на бутилката с цел безопастност. Другия предпазва от зтичане на газтта при механично откъсване на бутилката от системата (например при ПТП), този на старите нивомери беше механичен и сработи ли веднъж се освобождава само след сваляне на нивомера, съответно изпускане на газта в атмосферата. При новите е елетрически и се намира отвън, което позволява да се манипулира и заменя отвън без да се изпуска газтта.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта