гумаджията ли да бия или да ходя на майстор????

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

гумаджията ли да бия или да ходя на майстор????

Мнение от naftova pechka » 31 май 2007, 09:12

здравейте колеги! карах фиестата със зимни гуми с размер 165/70, но й идваха доста широки, а и едната беше почнала да прави балон....след като най-сетне успях да заделя някой лев вчера си купих гуми дебица 155/70......колата изглежда чудесно. и тъкмо да й се зарадвам и се появи проблем
дърпа ми надясно! до сега със предишните гуми нямаше такова нещо, макар че те бяха криви и ми тресеше волана колата си държеше една линия, сега след като сложих новите гуми волана вече не играе, но пък ми дърпа надясно......
от какво може да е всичко това???? смяната на гуми може ли да влияе на поведението й като се движи в права линия??????????????
моля да съвети за да знам да се връщам ли при гумаджията.....все пак трябва да съм подготвен иначе ще ме метне като стой та гледай
благодаря

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 31 май 2007, 09:45

Може и да ти стори странно, но еднакво ли са ти напомпани 2-по две гумите, предни и задни. Най добре ти си ги напомпай, за да знаеш колко точно, при мен точно така се получава.

geo_g
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от geo_g » 31 май 2007, 09:48

Ако джантите и гумите са еднакви, еднакво напомпани и добре балансирани не си за гумаджия, а за регулиране на предница.
Последна промяна от geo_g на 31 май 2007, 09:48, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

а дано

Мнение от naftova pechka » 31 май 2007, 09:48

съгласен съм че различното налягане влияе.........не съм ги проверявал ще пробвам..........но досега когато бяха старите, гарантирам че не всеки път са били с еднакво налягане и нищо не съм усетил.
дано да си прав

а на втория отговор - защо чак сега се появява, след като смених гумите??????????? със старите колата вървеше в права линия

geo_g
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от geo_g » 31 май 2007, 10:04

Да не би да си я пробвал на наклонен път или с различна настилка по края (в дясната част на платното), особенно по натоварени павирани улици и последно да не би колата да е била много по-натоварена в дясната част.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 31 май 2007, 10:58

Първо пробвай с налягането и след това за регулиране, със старите зимни и сега след като сложих нови летни, дори разлика от 0,1 атм. ми е оказвало влияние - просто свикваш с колата и веднага хващаш когато нещо не както трябва.
Дори последни път предните бяха почти еднакви, на задните имаха разлика и ми дърпаше (не много :D ) на страната с по меката гума, затова ти писах, че е странно, е сега друг ако се качи може и да не усети, но аз си я карам всеки ден и усещам когато не е вред.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 31 май 2007, 11:28

и аз си мислех че дори и след малка смяна на нещо по окачването (дори и гуми) трябва да се прави реглаж :roll:

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 31 май 2007, 13:04

При мен стана същото като сложих летните гуми, но аз се съмнявам в едната джанта. А пък все няма време да ги разменя гумите за да проверя...
(летните и зимните гуми са ми на различни джанти)

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 31 май 2007, 13:27

Най вероятно са калпави гумите,пробвай да ги размениш.Единия вариант е да завъртиш както са сега с джантите и гумите,лявата да стане дясна а дясната лява,а другия е да не пипаш джантите а само гумите да размениш но този вариант е свързан с демонтирването на гумите от джантите и ще трябва да се ръсиш,а първия можеш да си го направиш пред вас с крика.Почти съм сигурен че гумите са калпави,преди на семейния пасат сложих едни баруми и още с излизането от гумаджиите се осети как колата взе да дърпа на една страна викам си явно предницата е била за стенд и сега като съм сложил новите гуми се осеща по добре и затова дърпа,отивам след два три дена на стенд при едиин приятел,слага машинките по джантите и вика предницата ок,качваме се двамата на колата колата пак дърпа,майстора вика неможе да бъде,бил сигурен че не е ат предницата,отиваме пак в сервиза и пак я мери пак е 6,качва ме се пак пак същото,тогава се връщаме и обръщаме джантите,лявата става дясна и обратното и оп колата почва да дърпа веднага в другата посока направо се оплаших,джантите са прави минати са през машина,и така си и остана пилих ги тези баруми колкото може и накрая като ги сменихме всичко се оправи и колата си държеше правия курс дотолкова колкото позволява пътя...

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

незнам..........

Мнение от naftova pechka » 01 юни 2007, 13:11

първо ще се пробвам с размяната на гумите.........ако почне да дърпа наляво значи следва да е от тях /сега дърпа на дясно/ ако не реглаж...джантите са стари.занесох ги на майстора от който взех и гумите преди да ги сложи ги огледа и каза че са добри

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Мнение от jlpetkov » 01 юни 2007, 17:44

J6B хубаво каза какви са вариантите
Ако гумите ти не са ''посочни'' -демек с определена посока на въртене
направо сменяй двете предни!
ако са посочни... същата операция при гумаджия.

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

пак ще ходя

Мнение от naftova pechka » 04 юни 2007, 12:27

пак ще ходя при гумаджията.......... да го видя.ей така просто да го попитам как става така че два от болтовете не бяха затегнати.....

КОЛЕГИ СЛЕД КАТО СТЕ МИНАЛИ НА ГУМАДЖИЯ ПРОВЕРЯВАЙТЕ СИ И ВИЕ КОЛКО СА ВИ ЗАТЕГНАТИ БОЛТОВЕТЕ.....НА ЕДНАТА ГУМА ДВА БЯХА СТЕГНАТИ ДРУГИТЕ ЯВНО Е ПРОПУСНАЛ ДА ГИ НАТЕГНЕ СЛЕД КАТО Я СВАЛИ ОТ КРИКА!!! ПРОВЕРЯВАЙТЕ СИ САМИ, ЧЕ ИНАЧЕ ЯДОВЕ....
ЩЕ РАЗМЕНЯ ГУМИТЕ И АКО ДЪРПА...............

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 04 юни 2007, 13:56

До сега нямам случай да съм ходил при гумаджия и да не съм си претегнал всички гайки след това отново.
Тия май си пият пиенето с погребални агенти! *00147*

ШЕГИЧКА! :lol:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: незнам..........

Мнение от HACKO » 04 юни 2007, 20:54

naftova pechka написа:първо ще се пробвам с размяната на гумите.........ако почне да дърпа наляво значи следва да е от тях /сега дърпа на дясно/ ако не реглаж...джантите са стари.занесох ги на майстора от който взех и гумите преди да ги сложи ги огледа и каза че са добри
Първо провери налягането да е еднакво( има огромно значение), и тогава разменяй гуми.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: незнам..........

Мнение от paci » 04 юни 2007, 22:53

HACKO написа:Първо провери налягането да е еднакво( има огромно значение), и тогава разменяй гуми.
Мойта като я изкарах от автокъщата си беше идеална ама след 3 дена викам да ида да и видя гумите как са нали съм си разбирач:)
И познайте?
Предна лява 1+
Предна дясна 3+
И си стоеше в пътя !!! :shock:

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

колега

Мнение от zelen4uka » 05 юни 2007, 16:48

Колега ако си с някакви пласмасови тасове на гумите горко ти. Така тръска и лашка с тасове, че се чудех дане карам по луната. Второ ако си сменял накладки или нещо по спирачките не е в ред ще ти дърпа постоянно дори и при малка скорост. Това го установих след като купих колата и стария собственик беше сменил накладките с чисто нови. Новата накладка на дясното колело е с милиметър по-широка от износването на диска и така след като се мина 3000 километра няма дърпане на дясно. В сервиз редиал съм ходил да ми погледнат окачването за 7лева защото и аз си мислих че е от него но се оказа че е от накладката и това го разбрах след като демонтирах зимните гуми и завъртях главината така видях че съвсем леко закача и потрудно се движи но при голяма скорост оказва голямо влияние и завиваше сама. Тези тасове направо съсипали летните ми гуми защото са карани 5 години и са износени елепсоидно а гумите са KUMHO и са супер. Колеги махайте тасовете те можат да убият и пешехадец или колоездач. Ако дигнеш с крик колата и завъртиш гумата на ръка няма да видиш разлика ако нещо спира малко защото масата на гумата+джантата е голяма и неможе да се разбере така от сервиза вдигнаха рамене и нищо неможаха да кажат а аз разбрах след като демонтирах джантите.
Успех.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 05 юни 2007, 18:08

:shock: не на тасовете! човек, какви са тия глупости бе :lol:

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

уточнение

Мнение от naftova pechka » 05 юни 2007, 18:22

преди смяната на гумите колата вървеше направо, можех да си чопля носа с две ръце или да се закачам с гаджето в прави отсечки.след смяната на гумите /друго не е пипано/ почна дърпането. онзи ден минах през ОМВ напомпаха и четирите на 2 атмосфери.........пак дърпа

jlpetkov спомена за посока на гумата..........гледах ги стрелка не видях.......но пък какво значение има това???????????
или има проблем в гумите, или джантите сложих други с тях или сега вече като контактува на по-малка повърхност има промяна в реглажа.......ако е последното добре..........но ако са първите две майстора е за бой.......гумите той ми ги продаде, а джантите му ги занесох преди това огледа ги и каза - "добри са за предни"

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта