Тракане в ниските обороти, Zetec-S 1.25
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 23 юни 2005, 17:03
- Модел на автомобила: Fiesta mk5 1.25
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Тракане в ниските обороти, Zetec-S 1.25
Здравейте.
На фиестата която купих наскоро, се получава следното нещо - при по-студен двигател в ниските обороти при леко подаване на газ се чува едно характерно за дизелите тракане.
Това е при набиране с товар, на празен ход съвсем слабо се усеща.
Над 3000 оборота изчезва, а когато е загрял добре, се усеща доста по-слабо.
Смених маслото, ходих на диагностика - казаха всичко е идеално. Не можаха да чуят тракането - беше доста загрял двигателя.
Видях теми в който се обсъждат подобни проблеми но не и за такъв двигател. Освен в Мото пфое каде мога да намеря специалисти който да разбират от такъв зетек?
На фиестата която купих наскоро, се получава следното нещо - при по-студен двигател в ниските обороти при леко подаване на газ се чува едно характерно за дизелите тракане.
Това е при набиране с товар, на празен ход съвсем слабо се усеща.
Над 3000 оборота изчезва, а когато е загрял добре, се усеща доста по-слабо.
Смених маслото, ходих на диагностика - казаха всичко е идеално. Не можаха да чуят тракането - беше доста загрял двигателя.
Видях теми в който се обсъждат подобни проблеми но не и за такъв двигател. Освен в Мото пфое каде мога да намеря специалисти който да разбират от такъв зетек?
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тракане в ниските обороти, Zetec-S 1.25
Щом се чува на студен ДВГ, не е важно къде и колко пъти ще отидеш на диагностика, а да го чуят след като е изстинал. Майстори на DOHC/Zetec има навсакъдеwaterman написа:...

Опитай се ако можеш да локализираш шума - високо при клапаните/разпред. валове или долу, около кол. вал. Вляво около ремъка или вдясно-съединител/ск. кутия...
АlexP,
позволявам си да не се съглася с теб


- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Основен лагер е тоя на кол.вал той е стационарен към блока на двг.
при 4 цил. двг. те са 5 бр..,биелен е, лагера на буталото с биелата към кол.вал те са 4бр.
-осн. лагер никога не чука трака и пр.
-чукат биелни лагели със загряването шума се усилва.
В твоя случай чукат дистанционните подложки на клапаните докато качи масло което ги уплътнява,някоя е износена/блокирала/.
Карах 2х.км. с Кастрол полу-синтетика и всяка сутрин тракаше неприятно после не се чуваше изобщо,смених го с предписаното за колата и шума изчезна,пробвай.
при 4 цил. двг. те са 5 бр..,биелен е, лагера на буталото с биелата към кол.вал те са 4бр.
-осн. лагер никога не чука трака и пр.
-чукат биелни лагели със загряването шума се усилва.
В твоя случай чукат дистанционните подложки на клапаните докато качи масло което ги уплътнява,някоя е износена/блокирала/.
Карах 2х.км. с Кастрол полу-синтетика и всяка сутрин тракаше неприятно после не се чуваше изобщо,смених го с предписаното за колата и шума изчезна,пробвай.
-
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
- Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4 - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
"Дистанционните подложки на клапаните" (хидравличните повдигачи) нямат общо с това дали двигателя е под товар или работи на празен ход, така че точно това чукане под товар не е от тях.
Основните лагери са стационарни, но при голям луфт тракат поради радиалните сили към коляновия вал (буталата го натискат настрани). Трябва да се свали картера и да се види. Може и да не излезе много скъпо ако се мине без шлайф на вала.
Основните лагери са стационарни, но при голям луфт тракат поради радиалните сили към коляновия вал (буталата го натискат настрани). Трябва да се свали картера и да се види. Може и да не излезе много скъпо ако се мине без шлайф на вала.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
AlexP написа:Може да е основен или мотовилков (някои му викат биелен) лагер на коляновия вал. Дано да не е това, щото е сериозна работа и бърка дълбоко в джоба. Аз бих карал така за сега, докато се разхлопа по-осезаемо.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта