Фиеста 1.8D '97 - едвам върви и пуши страхотно черен дим!
- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Фиеста 1.8D '97 - едвам върви и пуши страхотно черен дим!
Здравейте,
купих колата миналата седмица. Фиестичката ми е 1.8 дизел (60 коня), но според мен няма такава мощност и едвам върви (като за 20 коня). На не много голям наклон направо си спира без значение от предавката. На всичкото отгоре пуши като локомотив. При палене върти доста (5-6 секунди) и много ме съмнява, че зимата изобщо ще запали. В Мото-Пфое направиха пълна диагностика на двигателя и нищо не откриват... направо са изумени от какво може да е този проблем. Дюзите не са запушени и помпата е наред. В момента сменят ангренажният ремък (и ще регулират помпата), защото можело да няма добро сцепление, но мен малко ме съмнява, че е от това. Съединителя отделя много високо, но още не е избуксувал и не мисля, че е от него (особено пушенето).
От Мото-Пфое ми казаха, че в сервиза на Бош супер-дизел (околовръстен път) можели да ми решат проблема. Рових из другите теми, но така и не разбрах този сервиз читав ли е или не! Да ходя или не!? Ако не е, дайте някой наистина добър. Вече започвам да си мисля, че парите нямат значение... просто искам колицата да върви!
Някой да има някакви идеи?
Препоръчайте ми някакъв добър сервиз за дизели в София.
купих колата миналата седмица. Фиестичката ми е 1.8 дизел (60 коня), но според мен няма такава мощност и едвам върви (като за 20 коня). На не много голям наклон направо си спира без значение от предавката. На всичкото отгоре пуши като локомотив. При палене върти доста (5-6 секунди) и много ме съмнява, че зимата изобщо ще запали. В Мото-Пфое направиха пълна диагностика на двигателя и нищо не откриват... направо са изумени от какво може да е този проблем. Дюзите не са запушени и помпата е наред. В момента сменят ангренажният ремък (и ще регулират помпата), защото можело да няма добро сцепление, но мен малко ме съмнява, че е от това. Съединителя отделя много високо, но още не е избуксувал и не мисля, че е от него (особено пушенето).
От Мото-Пфое ми казаха, че в сервиза на Бош супер-дизел (околовръстен път) можели да ми решат проблема. Рових из другите теми, но така и не разбрах този сервиз читав ли е или не! Да ходя или не!? Ако не е, дайте някой наистина добър. Вече започвам да си мисля, че парите нямат значение... просто искам колицата да върви!
Някой да има някакви идеи?
Препоръчайте ми някакъв добър сервиз за дизели в София.
- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това предполагат и в МП, но с този вариант им се изчерпват идеите. Помпата я провериха и не е от нея.AlexP написа:Много вероятно е да е от нарушена центровка (зацепването на ангренажния ремък). Примерно да са прескочили 2-3 зъба. Може и да е от помпата.
Възможно ли е да са за смяна дюзите и ако някой го е правил, колко струва приблизително? На теста е показало, че не са запушени, но можело да са захабени (т.е. за смяна), а това не се хващало на диагностиката!?!?!

-
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
- Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4 - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Възможно е, но е много малко вероятно. Трябва примерно поне 3 от 4 дюзи да са много зле. Плюс това износените или закоксували (с нагар) дюзи "пикаят" вместо да правят мъгла и двигателя работи твърдо (чука), а при теб предполагам работи много меко - признак на малко предварение. Пръска след горна мъртва точка вместо преди. Трябва да му се даде аванс. Но това са само догатки. Трябва да се види центровката. Ако не е това - трябва да се качи помпата на стенд, на око не може да се разбере. Май плаче за сервиз за дизелова диагностика.
- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Благодаря ти AlexP за отзивчивостта 
Днес ще и правят центровка в Мото-Пфое и ако пак не се оправи, ще я карам в Бош супер-дизел. Надявам се поне там да хванат какъв е проблема. Между другото и съединителя е тръгнал да си заминава и се чудя дали да не сменя първо него (въпрос на време е да го направя) и после да ходя в Бош?
Ще послушам съвета ти 

Днес ще и правят центровка в Мото-Пфое и ако пак не се оправи, ще я карам в Бош супер-дизел. Надявам се поне там да хванат какъв е проблема. Между другото и съединителя е тръгнал да си заминава и се чудя дали да не сменя първо него (въпрос на време е да го направя) и после да ходя в Бош?

Благодаря и на тебvenom4o написа:супер дизел са добър сервиз .Брат'чеда си води там БМВ-то .. Мн. са добри..Поне той е много капризен към обслужване .. но е доволен от тях .. Не би си завел колата навсякъде.. Закарай я там.. и аз съм на мнение ,че е оз зацепването или от помпата.. Реално няма какво друго да е! Или кофти нафта..


- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
сподели после моля те
колега като се върнеш от бош пиши какъв е резултата и цените ......... имам подобен проблем с моята фиеста - не пуши има мощност, но трудно пали. а от както я взех не съм й проверявал дюзи и помпа.да си мине по реда че зима наближава
- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Преди малко един приятел ми препоръча (даже ми даде и лице за контакт) да отида в Технотест.
http://technotest.911.bg/a2/firm.asp?pa ... ers=1&m=32
Някой ходил ли е там и свършиха ли работа? Били големи специалисти... все инжинери!
Лабораториите им също били много добри! 
http://technotest.911.bg/a2/firm.asp?pa ... ers=1&m=32
Някой ходил ли е там и свършиха ли работа? Били големи специалисти... все инжинери!


- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=59650" onclick="window.open(this.href);return false;
"It's a triumph of handling over power!"


- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Благодаря ти

Току що си взех колата от Мото-Пфое и май точно това се оказа, въпреки, че според тях нито са прескочили зъби (на старият ремък), нито е била разцентрована помпатаAlexP написа:Много вероятно е да е от нарушена центровка (зацепването на ангренажния ремък). Примерно да са прескочили 2-3 зъба. Може и да е от помпата. В един читав сервиз би трябвало да няма проблем да открият от какво е.




Утре ще я карам на диагностика в Технотест

-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Щом колата върви добре и няма други признаци, виж EGR клапана. В голяма част от случайте, виновника за подобно пушене е именно той.XN3K написа:Току що си взех колата от Мото-Пфое и май точно това се оказа, въпреки, че според тях нито са прескочили зъби (на старият ремък), нито е била разцентрована помпатаAlexP написа:Много вероятно е да е от нарушена центровка (зацепването на ангренажния ремък). Примерно да са прескочили 2-3 зъба. Може и да е от помпата. В един читав сервиз би трябвало да няма проблем да открият от какво е.Факт е обаче, че в момента колата е пушка (като за 60 коня)
Остава обаче проблема с пушенето
Като локомотив е... май няма да мина без ремонт на ГНП
![]()
Утре ще я карам на диагностика в Технотест
Ето малко по въпроса
-> ЕГР - клапан за рециркулация на отработени газове
има и други просто потърси във форума. Все пак провери дали твоя двигател е оборудван с такъв клапан.
-
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
- Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4 - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Има логика да е от EGR клапана, ако въобще има система за рециркулация на изгорелите газове, но би трябвало и мощността да не е съвсем ОК. Моите съвети се базират на периода 1993-96 година, когато работих като автомонтьор, но тогава EGR беше рядкост. Откакто станах архитект, ремонта на коли ми е само хоби. Ако предположим, че сега ангренажния ремък е зацепен добре - всички белези съвпадат, тогава остава предварението да се регулира по-финно от помпата (като се разхлабят 3-те гайки с който е загрепена помпата и се завърти помпата в посока обратна на въртене на двигателя). Така може да се даде повече предварение и евентуално пушенето да стане в границите на нормалното. Ако това не помогне, тогава трябва да се видят дюзите на стенд и накрая и помпата. Най-доброто което можеш да направиш е да закараш колата в специализиран сервиз за дизели да проверят тези неща.
- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Точно това се оказа. Одисеята ми свърши с посещаването на "Бош Супер Дизел". Сложиха на стенд и помпата и дузите. Направиха диагностика на целият двигател и всичко се оказа наред. Казаха, че са правили някакви настойки по центровката на помпата (предварение). Сега колата пуши значително по-малко, а момчетата от сервиза ме увериха, че и този пушек ще изчезне, само трябвало да "издухам" ауспусите на дълъг път (примерно до Пловдив), защото вътре били се събрали много сажди!AlexP написа:Ако предположим, че сега ангренажния ремък е зацепен добре - всички белези съвпадат, тогава остава предварението да се регулира по-финно от помпата (като се разхлабят 3-те гайки с който е загрепена помпата и се завърти помпата в посока обратна на въртене на двигателя). Така може да се даде повече предварение и евентуално пушенето да стане в границите на нормалното. Ако това не помогне, тогава трябва да се видят дюзите на стенд и накрая и помпата. Най-доброто което можеш да направиш е да закараш колата в специализиран сервиз за дизели да проверят тези неща.




Очарован съм от този сервиз. Препоръчвам го на всички. Вчера се обаждах на още 3 сервиза на Бош и всичките ми обясняваха да си запиша час. Първите възможни бяха за след 2 седмици.



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта