голям проблем със скоростите на Фиеста !

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Stoi
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 19 сеп 2006, 20:49
Модел на автомобила: VW Jetta
Status: Извън линия

голям проблем със скоростите на Фиеста !

Мнение от Stoi » 25 юли 2007, 09:03

Здравейте. Наложи ми се тази година на пътувам до морето с Фиестата. Тя е 91-ва ,1.8 Д, 5 степенна скоростна кутия. След каране около 1 час по магистралата само на 5-та се получи следния дефект :lol: При каране на всички по-долни скорости 4,3,2,1 започна да се чува едно адско стържене ,тракане, чукане ....все едно от машина за мелене на кафе,,,от най-китайските. Като шума става по-силен при всяка по ниска скорост...тоест най-гаден при 1-ва. Само на 5-та остана тихо, но когато скороста падне под 60-70 км започва да изключва. Друго което ми направи впечатление е когато колата е в покой и на свободна шума пак го има...когато натисна съединителя изчезва, когато го отпусна шума е адски силен ! На 1-ва до 3-та е невъзможна да се тръгне защото освен и адския шум почти няма и зацепване. Зацепването е на пресекулки. Интересното е че след 100-тина километра всичко се оправи от самосебеси :shock: Направих няколко опита и установих че всичко това се получава когато карам продължително само на 5-та. 100-150 км. Някакви предположетия ?

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 25 юли 2007, 09:28

Развален Аксиален лагер(Пфф дали така се пишеше ? :P ) Притискателен диск или феродов.. Кофти работа е дано да е от това да не е от скоротите ,че това е разправия с тях.. Но така и така трябва да ги сваляш поне ще видиш за какво става въпрос.. Според мен се е скапал притискателя или лагера..

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 25 юли 2007, 09:40

Нещо в скоросната, или в съеденителя...

отваряй докато не е станало по зле.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 25 юли 2007, 11:26

Предположения

Калпаво масло в кутията.
Загрява и прави глупости от калпаво масло.

Освен в такива случай друг път шум от кутията няма така ли? Дори и по лек?
Като натиснеш съединителя и шума изчезва тогава проблема е в кутията! Огледай пак и ела кажи но за да не отваряте кутията ще трябва да пробваш 1-во със смяна на маслото и ако не помогне ще се отваря но какво ще дирите вътре нямам идея.
Незнам колко време е карана така но тази кутия е пътник според мен .. ае дано не съм прав

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 25 юли 2007, 14:07

Отпуснат съединител има шум - заминал лагер на първичния вал в скоростната кутия,
натиснат съединител има шум - заминал аксиален лагер.

Защо :
като натиснеш съединитела натоварваш аксиалния лагер и ако е разбит шуми. Кагато отпуснеш съединителя аксиалния лагер не се натоварва а се върти първичния вал в скоростната кутия без значение дали са на свободна или на някоя скорост. Ако е разбит лагера му шуми той! Мисля че лагера не е много скъп, но играчката по смяната му е много голяма. Търси си читав сервиз да ти го оправят. А между другото това не би трябвало да стане отведнъж, но може и да се пукне или счупи отведнъж. гаранция нямаш!
Успех.

Stoi
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 19 сеп 2006, 20:49
Модел на автомобила: VW Jetta
Status: Извън линия

Мнение от Stoi » 26 юли 2007, 14:46

Интересното е че в момента всичко работи перфектно ! Няма шум, няма стържене..ако беше някой лагер щеше проблема да е постояннен. Промлема се получава само като се кара продължително на 5-та....може маслото да е калпаво и както каза колегата да загрява и т.н :shock:

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 26 юли 2007, 16:36

АЗ съм чувал ,че когато една скоростна кутия остане без малсо първо се разваляла 5-та но не знам каква е логиката..

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта