ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите
Привет колеги,
Сега се връщам от метанаджията и комай Мондеото има следният проблем: при обороти на празен ход данните от компютъра сочат че има моментни пикове на оборотите. Нормалните за колата са към 720, но от време на време на екрана излизат за съвсееем кратко обороти от рода на 2000. Времето е колкото 1-3 инжекторни импулса. Това на бензин не оказва никакъв ефект обаче на метановия инжекцион му разказва играта - т.е. колата гасне защото при 2000 об. инжекторното време е доста по-малко отколкото на 750. А колата в този момент работи на 750.
Някой има ли идея що става така и каква може да е причината компа да се лъже така. Ходих вече на диагностика и всички датчици работят перфектно (не са проверени EGR и оня клапан за бензиновите пари). Дали ЕКУ-то не сдава багажа?
Сега се връщам от метанаджията и комай Мондеото има следният проблем: при обороти на празен ход данните от компютъра сочат че има моментни пикове на оборотите. Нормалните за колата са към 720, но от време на време на екрана излизат за съвсееем кратко обороти от рода на 2000. Времето е колкото 1-3 инжекторни импулса. Това на бензин не оказва никакъв ефект обаче на метановия инжекцион му разказва играта - т.е. колата гасне защото при 2000 об. инжекторното време е доста по-малко отколкото на 750. А колата в този момент работи на 750.
Някой има ли идея що става така и каква може да е причината компа да се лъже така. Ходих вече на диагностика и всички датчици работят перфектно (не са проверени EGR и оня клапан за бензиновите пари). Дали ЕКУ-то не сдава багажа?
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите
Съмнително е да е ЕКУ-то ...
вероятно може да има някакъв проблем ... в датчика за положението на разпределителните валове - от тях се определя кога да отворят инжекторите или пък датчика за положението на коляновия вал.
Може проблема да не е в самият датчик а в съединителя и/или кабела.
вероятно може да има някакъв проблем ... в датчика за положението на разпределителните валове - от тях се определя кога да отворят инжекторите или пък датчика за положението на коляновия вал.
Може проблема да не е в самият датчик а в съединителя и/или кабела.
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите
Не знаех че има датчици на разпределителните валове!??! Обримчили са я тази кола в сензориEdinuser написа:Съмнително е да е ЕКУ-то ...
вероятно може да има някакъв проблем ... в датчика за положението на разпределителните валове - от тях се определя кога да отворят инжекторите или пък датчика за положението на коляновия вал.
Може проблема да не е в самият датчик а в съединителя и/или кабела.

У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите
Доколкото ми е известно, от датчика на коляновия вал взима информация за оборотите, а от датчика за разпределителните валове - информация за положението на клапаните / буталата - т.е. кога да да отвори инжекторите и кога да пусне искра. Тоя датчик е сравнително прост, и цената му май не е много висока - нещо като 50 лева за оригинален ми се върти в главата. Знам, че се проверява се с осцилоскоп, но как точно...
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите
Колеги малко да повдигна темата. Как мога да разбира дали работят правилно датчиците на коляновия и разпределителния вал? Те мисля са датчици на Хол и или бачкат или не - има ли средно положение? На ниски обороти си се появява тоя пик, колата гасне и ще ме побърка направо
Явно при пика на обороти компа затваря клапана за празен ход и затова гасне. Има ли друг датчик замесен при определянето на оборотите?

У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ЕЕC4 неприятни пикове в оборотите
Датчика на Хол го проверяваш като мериш съпротивлението между двата извода на самия датчик. То трябва да е между 200 и 450 ома
Автомобилен ретро клуб Shark
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта