На бушона му пари
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
На бушона му пари
Искам да попитам каква може да е причината да загрява някой от бушоните. Той не само че загрява ами за 2-3 дена е напълно стопен. Става въпрос за бушона на перката на купето, по указание е 20А, толкова и слагам. Иначе не гори, само се стапя и пак си баца 

Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
Ами при мен става абсолютно същото с 20А бушон, когато сложа от ония, дето цееелия комплект струва 1лв. Като си сложа оригинален - не се стапя.

- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
Търсете проблем. Бушон не гори от износване.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
Ама му се разтапя пластмасата от калпава изработка и лош контакт на пластините.
Особено тези китайските дето са по 1лв. за цял комплект.
Особено тези китайските дето са по 1лв. за цял комплект.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
Абе за да му се разтапя пластмасата начи пак има проблем.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
Проблема ти идва от окислени контакти и в следствие на нагряването контактите са омекнали. В точката на контакт има по-голяма от нормалното съпротивление и се отделя топлина.
Решенията са 2 - лесно и временно или трудно.
Най-лесно е да вземеш с една финна пиличка да премахнеш окиса от контактите, в които опира бушона или да опиташ (но невярвам да стане добре) с контактен спрей.
По-трудния начин е да извадиш таблото. След като го разглобиш да почистиш контактите на всички бушонни легла. С една дума пълна ревизия на ел.таблото. Натегни допълнително или най-добре смени контактните пластини на топящия се предпазител, ако е възможно.
Бих ти препоръчал преди всичко да се снабдиш с едно ел.табло ІІ-ра употреба, защото може да се окаже че има и допълнителни поражения, а ти нямаш резервни части.
УСПЕХ!
Решенията са 2 - лесно и временно или трудно.
Най-лесно е да вземеш с една финна пиличка да премахнеш окиса от контактите, в които опира бушона или да опиташ (но невярвам да стане добре) с контактен спрей.
По-трудния начин е да извадиш таблото. След като го разглобиш да почистиш контактите на всички бушонни легла. С една дума пълна ревизия на ел.таблото. Натегни допълнително или най-добре смени контактните пластини на топящия се предпазител, ако е възможно.
Бих ти препоръчал преди всичко да се снабдиш с едно ел.табло ІІ-ра употреба, защото може да се окаже че има и допълнителни поражения, а ти нямаш резервни части.
УСПЕХ!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
Danchev,
Моя съвет е да сложиш на това място където ти се топи бушона таъв същия от друго място(сигурно има и други 20А-ови) и да видиш какво ще стане. Наистина може да има проблем, ама може и да няма
Моя съвет е да сложиш на това място където ти се топи бушона таъв същия от друго място(сигурно има и други 20А-ови) и да видиш какво ще стане. Наистина може да има проблем, ама може и да няма


- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
Ами момчета проблема не е в предпазителя, аз за това питам. Вярно, че си купувам бушони от 15 стотинки бройката, но досега не е имало проблем. Зимата ми беше блокирала перката на купето и съответно беше изгорял предпазителя. Перката я оправих, писал съм по други теми как, преди и "пееше" като бачка сега дори не се чува че работи, чува се само как духа
Когато я правихме с бащата нямах предпазител 20, затова слойихме 30А и сме го забравили. Така до преди 2 дена като отворих капачето и видях, стопеният предпазител. Пробвах с нова 20-ка с такава от друго гнездо сичките си греят. Затова питам дали проблема е в клемите или някъде по пътя по кабелъка. Свалих таблото кабелите са ОК, гледах кабелите на копчето - същата работа, кабелите на перката няка как да видя щото имам 30 минути разглобяване докато се добера до тях. Интересното, което забелязах е ,че от двете клемички на които се ръга предпазителя, грее само горната, но не знам горната на входа или на изхода е???? Ще пробвам тези дни да извадя клемите от гнездата и да им ударя една шкурка, пък да видим 


Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
С пробна лампа лесно ще провериш къде е "+". Ако не се лъжа е на горните клеми. Проблема може да е лоша връзка на самата клема на предпазителя откъм таблото. От това може също да грее, но пък да не е достатъчно да изгори 20А предпазител.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
Оправих го
с малка пиличка запилих двата контакта, контактен спей или спирт, както направих аз, че спрея ми свърши. Контактите се бяха разширили доста от преди това, а аз с пилата ги раздаличих още повече, затова с една отвертка бутах отстрани внимателно докато ми хареса резултата. Вече не грее 


Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: На бушона му пари
да колега и при мен стана така, топеше се предпазителя на вентилатора 20А и аз по същият начин го оправих, почистване и стягане на контактните пластини.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта