Охлаждане

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 17 юли 2013, 08:58

Прегледах всички теми,които намерих във форума относно моя проблем.
Става въпрос за включване на вентилатора на парното по време на движение. Стрелката стои точно по средата и вентилатора работи, горната тръба е гореща,а долната топла,съответно радиатора не е топъл и вентилатора не духа топъл въздух. От коментарите се ориентирах да сменя термостата. Вчера я направих тая работа,но но се оказа че проблема не е бил там. От първата проба за около 300метра вентилатора отново се включи.
Проблемът ми се появи в деня в който ми сложиха газовото. Според сервиза то е вързано правилно и не би трябвало да оказва влияние. Според други вероятно климатика прави нещо,защото вчера ми се включи и перката за климатика, а той не беше включен.
Не знам какво да я правя, друг сервиз ли да търся? За климатика ли за газовото ли :( Някой сблъсквал ли се е с това нещо?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от madboy » 17 юли 2013, 10:32

Тази перка не е само за климатика.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 17 юли 2013, 11:47

Добре,айде така да си задам въпроса - Защо ми се включва перката за охлаждане,като всъщност нищо не се охлажда?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от madboy » 17 юли 2013, 12:01

Охлаждаш течността, която циркулира в двигателя и поддържа номинална работна температура.
Вентилатора ти трябва да се включва на 103 градуса на първа степен и на 108 на втора съответно ако си с два вентилатора единия и после другия.
Когато пуснеш климатик се включват всички перки.
Ако тръгват директно и двете перки, без да е пуснат климатика, значи има някъде проблем- в авариен режим се включват всички перки.
Най-вероятно, като са монтирали ГИ, нещо са объркали.
Виж и тази тема- http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=58611
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 17 юли 2013, 14:18

Тази не съм я чел. Както си и мислех тия дни ще отида до газаджиите да си поогледат работата. След което ще пиша какво е станало. Явно доста хора се сблъскват с този проблем...

Хич не разбирам от коли,но пробвах само на бензин и проблема пак се появява. А си мисля че в такъв случай би трябвало да го няма. Или нацяло да изкарам маркучите на газовото и да я вържа както си беше преди "икономията".Така ще знам със сигурност,че проблема е от това.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от madboy » 17 юли 2013, 14:44

Не, проблема не е в това, че подаваш газ или бензин, а някъде по охладителната система.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 17 юли 2013, 14:59

От линка с темата,която ми прати би трябвало да се разбира начина на вързване на изпарителя. При човека от Пловдив първоначално е бил за големия кръг след термостата.След което го поправят на и за парното . В сервиза вчера ми казаха,че моят е вързан към малкия кръг,което няма нищо общо с горното... Утре ще я карам на проверка за вързването на газовото да видим какво ще кажат.
madboy Благодаря ти за линка :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от HACKO » 17 юли 2013, 18:01

Чакай малко, дай да уточним кой вентилатор се включва.
chaikatabs написа:......
Става въпрос за включване на вентилатора на парното по време на движение. .....
Вентилатора, който духа топло/студено в купето или този до радиатора отпред?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 18 юли 2013, 14:44

Вентилатора отпред,който е до радиатора /моя грешка/.
Днес ходих до един сервиз за газови уредби и според тях моето газово е вързано както трябва и не би трябвало да има проблем. Усъмниха се,че климатика може да прави номера и от там ходих при уж най-добрия майстор на климатици в Бургас. Който така и не разбра защо ме пращат при него,при положение че аз проблем с климатика няма. Преди 2м. го дозаредих и работи перфектно. Той пък се съмнява в датчика за температурата ,но това все пак не е и негова работа. Друга възможност била недобре обезвъздушен двигател,но аз имам парно в което нямало логика...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от HACKO » 18 юли 2013, 18:37

Провери буксата на датчика, да не би като са слагали уредбата да са я разместили или скъсали някой кабел. Вентилатора се включва от компютъра а на него му е зададено ако няма връзка с датчика, да включи вентилатора за да предотврати прегряване (авариен режим).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 18 юли 2013, 20:26

Ще проверя...

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от cvetan.cenkov » 19 юли 2013, 18:10

Я влез в тест режим и виж при каква температура се включват перките.Би трябвало при 103 гр.да тръгват.Друга възможност е недобро обезвъздушаване,от което водата в главата е с много висока температура а датчика който включва перките е там

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от cvetan.cenkov » 23 юли 2013, 18:19

Я прочети темата фокус 1,6 зетек -странен проблем прегряване която е втора в раздел двигател и трансмисия и ще си дадеш отговор на твоя проблем

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 06 ное 2013, 18:07

Перката се включва нормално на 103. Проблема е че прекалено бързо ги вдига тия градуси,преди монтажа на газовото нямах такъв проблем. Сега на външна температура около 2 градуса колата ми се охлажда :lol: Не можах да намеря майстор в Бургас да ми направи тоя байпас на маркучите - било глупост,а аз не мога да се хвана защото гледам колата почти като камък...

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от cvetan.cenkov » 08 ное 2013, 18:57

Не ти отваря термостата.Прочети внимателно темата за прегряване 1,6 първата или втората в раздера и ще разбереш

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 14 ное 2013, 11:43

cvetan.cenkov
Изчетох я най-накрая цялата тема,от която се разбира че трябва да се смени термостата - оригинален от Форд на 74гр. /сега съм с такъв,но менте за 25лв./ и да се направи пустия байпас.
Явно пак ще сменям термостат,но проблема с байпаса си остава. Както казах вече в Бургас не мога да си намеря майстор,който да го направи,пък камоли и както трябва...

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 15 ное 2013, 14:39

Няма бутон Промени,за това пиша нов коментар.
Значи днес имах едно извънградско излизане и направих колата в Тест режим. На 103/104градуса се включва вентилатор,но не знам коя степен. При нормално каране 90км/ч температурата не пада под 105-106. На нагорнища дига 110/115 и стрелката отива към червената зона. Като освободя от скорост за 2-3 секунди се връща в нормално положение, уж би трябвало да е 90гр.,а ми показва около 98 до 101. Иначе вентилатора се изключва на 100 втората степен и на 99 първата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от HACKO » 15 ное 2013, 14:49

Това 90градуса дето го пише на уреда на таблото е само за успокоение. Инак 100-120градуса за съвременен мотор си е напълно нормално. Въпроса е дали ще се държи по аналогичен начин в летните жеги.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 15 ное 2013, 15:04

Тъкмо четох такива коментари за 90-те гр. Това не е от значение,при мен проблема е друг. Като се оправи времето ще пробвам да кача снимка поне на изпарителя . Никой не може да ме убеди,че този проблем е случайност или другото "карай си я така и се радвай,че ти работят перките",което е абсурдно. Ама от сервиза за газовото казват,че е направено както трябва. И ми вързват ръцете така. Да ги бия ли вече?

chaikatabs
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 15 окт 2011, 00:46
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.6 / 74kw / 2000
С Газ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Охлаждане

Мнение от chaikatabs » 25 дек 2013, 09:16

Миналата седмица бях в сервиза на Форд. Смениха ми термостата на 74гр. и явно я обезвъздушиха както трябва. За проба на съвсем леко нагорнище /Сарафово / с 160км/ч в Тест режим ми вдигна 103гр. което намирам за добре,защото преди щеше да е на около 115гр. :)
Предната седмица друг Фокус с моя проблем е бил при тях включително и за байпас. За маркучите искат около 150лв. и към 40лв. труд... Ако проблема не се появи отново ще я карам така.
Само да кажа,че при нормално каране си държи около 95-98гр.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта