СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от eekset » 31 мар 2008, 09:48

*00200* оказа се, че имам хлабина във вътрешен ляв накрайник, който ми заизглежда като да е неразделна част от рейката. *072* . Ако някой знае дали се маха вътрешния накрайник да каже, ако не да я карам на Жан.

10q
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от paci » 31 мар 2008, 12:03

Да отделна част е!

14-18 лв. съм я купувал едно време за Ескорта.
Лемфьодер мисля, че беше. Неква ефтинийка ама за толкоз имах пари. Колко съм карал с нея незнам, че па сринах скоростната кутия и се влачеше на магия и през това време не ми бачкаше километража.

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от eekset » 31 мар 2008, 12:53

paci написа:Да отделна част е!...
Е, с водопроводния ключ ли се развърта тая гад? Май ще трябва да поразгледам по-внимателно... *00106*
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от paci » 31 мар 2008, 23:27

Не знам.
Махни маншона и гледай.
Аз я вкарах и ми смениха и други работи т.е. не съм си я сменявал сам.

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от eekset » 08 апр 2008, 12:07

май верно се развива с тръбния ключ... *00124*
ща се мъча по-натам...

благодаря!
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от diesel1.6 » 16 ное 2012, 15:14

И аз ще сменям вътрешен накрайник но мондео мк2 (моето). Предвидено е да се отвива и завива със специален ключ, може и с тръбен или клещи, но ако остане надрано протърква маншона.
В сервиза ако нямат специалния ключ, ще го сменя сам с клещите.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от deathstorm » 16 ное 2012, 19:10

За какво ли си играя да ги пиша тия работи ...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=58813
Ако е левия и нямаш достъп ще трябва да идеш на сервиз, където има специален инструмент - стяга с удължено рамо специално за тази цел, с нея лесно се развива накрайника откъм гумата, а не отдолу.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от diesel1.6 » 16 ное 2012, 23:13

Благодаря, ще пишем там за смяна на накрайници. Търсачката ми върна много теми и не знаех коя да избера.

При мене се оказа външен накрайник и луфт в самата рейка. Нормално ли е подвижния прът вътре в машинарията да мърда леко спрямо външната част? Има радиална хлабина и се вижда или усеща при средносилно разклащане на гумата ляво-дясно. На старите ми ескорти имаше една пружинираща пластмасова втулка и нормално си мърдаше леко, но тази е хидравлична?!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от paci » 17 ное 2012, 10:36

diesel1.6 написа:... нормално си мърдаше леко, но тази е хидравлична?!
При запален или изгасен двигател?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от diesel1.6 » 17 ное 2012, 10:58

При угасен двигател.
Мърдането е радиално - рейката подвижната част, прът и т.н. - хлопа в корпуса настрани спрямо него, или напред назад и нагоре надолу спрямо колата (целата рейка е напреко на колата, както знаем). Казам това, защото мисля, че омаловажава въпроса дали двигателя работи или не.
Не съм отварял такава рейка и не знам как е лагерувано това нещо. При механичните е в някаква втулка, обикновено пластмаса. Тук виждам завряна вътре гайка с четири отвора за хващане с ключ на принципа на тези на гайката на ъглошлайф, примерно. Зад тази гайка ще е разхлопаното нещо.
След като смених накрайник изглежда предницата влезе в час що се отнася до геометрията. Ще се провери на стенд.
Но остава леко притракване, което не е от останалите части (тампони, шарнир, биалетки, щанка, накрайници). Мисля, че е рейката и че описваният луфт макар и малък или дори допустим, не е нормален. 1-2 мм при напълно показана рейка и силно натискане на гумата. Още повече, че резервната рейка е налице. А после ще може да разглобим тази и да дам снимки кое как изглежда и се поправя.

За да знам какво да прявя - всички рейки ли имат леко мърдане на края на пръта си, когато е напълно изваден (за завой)? В точката, където се завива вътрешния накрайник?
..и дали се сменя трудно? Само два болта са и завряната връзка към волана.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от deathstorm » 17 ное 2012, 18:19

Еми при мене нямаше такъв луфт, какъвто описваш ти. Нито навътре навън, нито радиален. По скоро се огъваше самия прът, който излиза от рейката като го напъвах много и е навъртян десен волан. Имай на предвид, че и аз имах минимален луфт, сигурно по-малко от милиметър в ябълката на накрайника и на черен път тропаше много гадно. А относно смяната на рейката - нищо не каза за хидравличните тръбички ;)... иначе хубаво два болта и към волана.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!

Мнение от diesel1.6 » 17 ное 2012, 18:57

Подвижния прът не може да се огъне, но се мести от хлабини около него. Ще разгледам колко хлабини има резервната рейка, която е много запазена и ако няма никакви хлабини, ще сменям.
Хидравличните тръби не ме притесняват - имам откъде да гледам кое къде е и как се развива най-удобно. Може би ще ги освободя доста далече от рейката и ще ги измъкна с нея.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост