СЕГА ПЪК РЕЙКА!
- eekset
- потребител
- Мнения: 168
- Регистриран: 02 май 2007, 11:56
- Модел на автомобила: три две нула
- Местоположение: big city lights
- Status: Извън линия
СЕГА ПЪК РЕЙКА!


10q
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Да отделна част е!
14-18 лв. съм я купувал едно време за Ескорта.
Лемфьодер мисля, че беше. Неква ефтинийка ама за толкоз имах пари. Колко съм карал с нея незнам, че па сринах скоростната кутия и се влачеше на магия и през това време не ми бачкаше километража.
14-18 лв. съм я купувал едно време за Ескорта.
Лемфьодер мисля, че беше. Неква ефтинийка ама за толкоз имах пари. Колко съм карал с нея незнам, че па сринах скоростната кутия и се влачеше на магия и през това време не ми бачкаше километража.
- eekset
- потребител
- Мнения: 168
- Регистриран: 02 май 2007, 11:56
- Модел на автомобила: три две нула
- Местоположение: big city lights
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Е, с водопроводния ключ ли се развърта тая гад? Май ще трябва да поразгледам по-внимателно...paci написа:Да отделна част е!...

http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Не знам.
Махни маншона и гледай.
Аз я вкарах и ми смениха и други работи т.е. не съм си я сменявал сам.
Махни маншона и гледай.
Аз я вкарах и ми смениха и други работи т.е. не съм си я сменявал сам.
- eekset
- потребител
- Мнения: 168
- Регистриран: 02 май 2007, 11:56
- Модел на автомобила: три две нула
- Местоположение: big city lights
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
май верно се развива с тръбния ключ...
ща се мъча по-натам...
благодаря!

ща се мъча по-натам...
благодаря!
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
И аз ще сменям вътрешен накрайник но мондео мк2 (моето). Предвидено е да се отвива и завива със специален ключ, може и с тръбен или клещи, но ако остане надрано протърква маншона.
В сервиза ако нямат специалния ключ, ще го сменя сам с клещите.
В сервиза ако нямат специалния ключ, ще го сменя сам с клещите.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
За какво ли си играя да ги пиша тия работи ...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=58813
Ако е левия и нямаш достъп ще трябва да идеш на сервиз, където има специален инструмент - стяга с удължено рамо специално за тази цел, с нея лесно се развива накрайника откъм гумата, а не отдолу.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=58813
Ако е левия и нямаш достъп ще трябва да идеш на сервиз, където има специален инструмент - стяга с удължено рамо специално за тази цел, с нея лесно се развива накрайника откъм гумата, а не отдолу.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Благодаря, ще пишем там за смяна на накрайници. Търсачката ми върна много теми и не знаех коя да избера.
При мене се оказа външен накрайник и луфт в самата рейка. Нормално ли е подвижния прът вътре в машинарията да мърда леко спрямо външната част? Има радиална хлабина и се вижда или усеща при средносилно разклащане на гумата ляво-дясно. На старите ми ескорти имаше една пружинираща пластмасова втулка и нормално си мърдаше леко, но тази е хидравлична?!
При мене се оказа външен накрайник и луфт в самата рейка. Нормално ли е подвижния прът вътре в машинарията да мърда леко спрямо външната част? Има радиална хлабина и се вижда или усеща при средносилно разклащане на гумата ляво-дясно. На старите ми ескорти имаше една пружинираща пластмасова втулка и нормално си мърдаше леко, но тази е хидравлична?!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
При запален или изгасен двигател?diesel1.6 написа:... нормално си мърдаше леко, но тази е хидравлична?!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
При угасен двигател.
Мърдането е радиално - рейката подвижната част, прът и т.н. - хлопа в корпуса настрани спрямо него, или напред назад и нагоре надолу спрямо колата (целата рейка е напреко на колата, както знаем). Казам това, защото мисля, че омаловажава въпроса дали двигателя работи или не.
Не съм отварял такава рейка и не знам как е лагерувано това нещо. При механичните е в някаква втулка, обикновено пластмаса. Тук виждам завряна вътре гайка с четири отвора за хващане с ключ на принципа на тези на гайката на ъглошлайф, примерно. Зад тази гайка ще е разхлопаното нещо.
След като смених накрайник изглежда предницата влезе в час що се отнася до геометрията. Ще се провери на стенд.
Но остава леко притракване, което не е от останалите части (тампони, шарнир, биалетки, щанка, накрайници). Мисля, че е рейката и че описваният луфт макар и малък или дори допустим, не е нормален. 1-2 мм при напълно показана рейка и силно натискане на гумата. Още повече, че резервната рейка е налице. А после ще може да разглобим тази и да дам снимки кое как изглежда и се поправя.
За да знам какво да прявя - всички рейки ли имат леко мърдане на края на пръта си, когато е напълно изваден (за завой)? В точката, където се завива вътрешния накрайник?
..и дали се сменя трудно? Само два болта са и завряната връзка към волана.
Мърдането е радиално - рейката подвижната част, прът и т.н. - хлопа в корпуса настрани спрямо него, или напред назад и нагоре надолу спрямо колата (целата рейка е напреко на колата, както знаем). Казам това, защото мисля, че омаловажава въпроса дали двигателя работи или не.
Не съм отварял такава рейка и не знам как е лагерувано това нещо. При механичните е в някаква втулка, обикновено пластмаса. Тук виждам завряна вътре гайка с четири отвора за хващане с ключ на принципа на тези на гайката на ъглошлайф, примерно. Зад тази гайка ще е разхлопаното нещо.
След като смених накрайник изглежда предницата влезе в час що се отнася до геометрията. Ще се провери на стенд.
Но остава леко притракване, което не е от останалите части (тампони, шарнир, биалетки, щанка, накрайници). Мисля, че е рейката и че описваният луфт макар и малък или дори допустим, не е нормален. 1-2 мм при напълно показана рейка и силно натискане на гумата. Още повече, че резервната рейка е налице. А после ще може да разглобим тази и да дам снимки кое как изглежда и се поправя.
За да знам какво да прявя - всички рейки ли имат леко мърдане на края на пръта си, когато е напълно изваден (за завой)? В точката, където се завива вътрешния накрайник?
..и дали се сменя трудно? Само два болта са и завряната връзка към волана.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 564
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Еми при мене нямаше такъв луфт, какъвто описваш ти. Нито навътре навън, нито радиален. По скоро се огъваше самия прът, който излиза от рейката като го напъвах много и е навъртян десен волан. Имай на предвид, че и аз имах минимален луфт, сигурно по-малко от милиметър в ябълката на накрайника и на черен път тропаше много гадно. А относно смяната на рейката - нищо не каза за хидравличните тръбички
... иначе хубаво два болта и към волана.

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Подвижния прът не може да се огъне, но се мести от хлабини около него. Ще разгледам колко хлабини има резервната рейка, която е много запазена и ако няма никакви хлабини, ще сменям.
Хидравличните тръби не ме притесняват - имам откъде да гледам кое къде е и как се развива най-удобно. Може би ще ги освободя доста далече от рейката и ще ги измъкна с нея.
Хидравличните тръби не ме притесняват - имам откъде да гледам кое къде е и как се развива най-удобно. Може би ще ги освободя доста далече от рейката и ще ги измъкна с нея.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта