Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...темата за ЕКУ то на форда е разисквана доста надълго във форума... дали на някой му се вярва или не - компа на форда е адаптивен, още от далечната 92 година (може и от по-рано). Има си и начини на обучение...колкото това, че зетека имал дефект, щото му бягали оборотите в натоварен режим...не е дефект, а помощ. При вдигане на обороти, между превключванията на предавките, управлението на запалването (ЕДИС) съвсем нарочно държи по-високи обороти в очакване на следващата предавка....демек да поеме по-безпроблемно, да не губи обороти, да не натоварва синхронизатори, да спаси двигателя от ...както им викат - дураци (дуракоустойчив)....
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
Колеги,
Откак съм я взел моята Фиеста до ден днешен не можех да го реша този проблем с вдигането на оборотите(особено когато е горещо).То беше чистене на стъпковия мотор, на МАФ-а, рестарт на компа, сменях маркучите на вакуума под колекторните тръби и ефект няма.
Днес свалих датчика на дроселовата клапа(POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE), пръснах го с WD40 и работата заспа. Държи си 800об. на празен ход при покой, а в движение при висока скорост падат на около 1000. Мисля, че двигателя трябва да се държи точно по този начин.
Откак съм я взел моята Фиеста до ден днешен не можех да го реша този проблем с вдигането на оборотите(особено когато е горещо).То беше чистене на стъпковия мотор, на МАФ-а, рестарт на компа, сменях маркучите на вакуума под колекторните тръби и ефект няма.
Днес свалих датчика на дроселовата клапа(POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE), пръснах го с WD40 и работата заспа. Държи си 800об. на празен ход при покой, а в движение при висока скорост падат на около 1000. Мисля, че двигателя трябва да се държи точно по този начин.

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
Перфектно щом си го оправил, я обясни по подробно как точно го напръска, разглобява ли го този POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE, че там не съм пипал, не че имам прблеми, но да зная.
Иначе точно така трябва да ти работи, и моята държи 800об. на празен ход при покой, а в движение при висока скорост падат на около 1000.
И я кажете как се държи двигателя на празен ход, на моята от време на време потрепва двигателя, не че прекъсва. Сякаш на някой такт влиза по малко горива. И аз съм чувал че Зетек няма чак идеални обороти на празен ход.
А клапаните саморегулиращи ли са ? Слушал съм длуги двигатели (не Зетек) и не се чува никакъв клапан, при мен все пак се чува като отворя капака на мотора.
Казваш за тези маркучи на вакуума под колекторните тръби, това не са ли маркучите които са съединени с един пластмасов тройник в средата, та какви са тези маркучи, не са ли за вентилацията на картера или нещо подобно. Средното късо влиза на едно пластмасово там долу, а другите къде на майната си ?
Иначе точно така трябва да ти работи, и моята държи 800об. на празен ход при покой, а в движение при висока скорост падат на около 1000.
И я кажете как се държи двигателя на празен ход, на моята от време на време потрепва двигателя, не че прекъсва. Сякаш на някой такт влиза по малко горива. И аз съм чувал че Зетек няма чак идеални обороти на празен ход.
А клапаните саморегулиращи ли са ? Слушал съм длуги двигатели (не Зетек) и не се чува никакъв клапан, при мен все пак се чува като отворя капака на мотора.
Казваш за тези маркучи на вакуума под колекторните тръби, това не са ли маркучите които са съединени с един пластмасов тройник в средата, та какви са тези маркучи, не са ли за вентилацията на картера или нещо подобно. Средното късо влиза на едно пластмасово там долу, а другите къде на майната си ?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
Disc слуша моя на Априлци миналата година и каза че работи перфектно.tankovbg написа:...
Тва което чуваш като клапани той каза че били инжекторите.
И моя и друг 1,4 който съм чувал звучат по един и същ начин все едно тракат клапани.
Аз па усещам вибрации на волана на празен ход на ниски обороти. Една идея да се качат и вибрацийте изчезват.
Като цяло нямам никакви оплаквания от работата на двигателя.
Бега отлично и гори отлично!!!
Стиа си я ръчкал тази кола!!!

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
Да тговоря на tankovbg за POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE.
Не съм го разглабял. Само го свалих и напръсках. Тя течността от спрея си влезе и навътре.
Що се отнася до трите маркуча-точно тези са с пластмасовия тройник. Големи бели правят ако са напукани.Мъчих се да ги пооправям(с PVC лента), но накрая си взех нови от МФ-28лв.
Не съм го разглабял. Само го свалих и напръсках. Тя течността от спрея си влезе и навътре.
Що се отнася до трите маркуча-точно тези са с пластмасовия тройник. Големи бели правят ако са напукани.Мъчих се да ги пооправям(с PVC лента), но накрая си взех нови от МФ-28лв.


- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
Благодаря samsung_bg, не е излишно и периодично почистване на този POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE, макар че Paci ми се кара "....Стиа си я ръчкал тази кола!!!... ". Ми какво да направя като съм любознателен.
Paci , то коя кола няма вибрации във волана в една или друга степен (май само новата).
Имам един авер, който скоро си купи Пасат дизел и направо не посмях да му кажа, как търпи тези вибрации на волана, та то направо виждам как ушите му вибрираха като се хване за волана. Ама понеже се изръси към 15 бона си мълча. Наскоро ABS-а му излезе от строя та го съжалих и му оправих електрониката (те имат един електронен модул където дефекта си е класически).
Paci , то коя кола няма вибрации във волана в една или друга степен (май само новата).
Имам един авер, който скоро си купи Пасат дизел и направо не посмях да му кажа, как търпи тези вибрации на волана, та то направо виждам как ушите му вибрираха като се хване за волана. Ама понеже се изръси към 15 бона си мълча. Наскоро ABS-а му излезе от строя та го съжалих и му оправих електрониката (те имат един електронен модул където дефекта си е класически).
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
Ще си позволя да вдигна тази старичка тема, защото проблема с оборотите си е всеобща болка.
Повече от година нямах никакви ядове с оборотите, но вчера пак старата песен.
Почистих клапана за празен ход както му е реда... меглио, после спрей. Ефект нулев.
Напръсках яко TPS-а (потенциометъра на дросела) с контактен спрей.

Оборотите заспаха
Повече от година нямах никакви ядове с оборотите, но вчера пак старата песен.
Почистих клапана за празен ход както му е реда... меглио, после спрей. Ефект нулев.
Напръсках яко TPS-а (потенциометъра на дросела) с контактен спрей.

Оборотите заспаха


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 23 госта