Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 май 2007, 10:58

...темата за ЕКУ то на форда е разисквана доста надълго във форума... дали на някой му се вярва или не - компа на форда е адаптивен, още от далечната 92 година (може и от по-рано). Има си и начини на обучение...колкото това, че зетека имал дефект, щото му бягали оборотите в натоварен режим...не е дефект, а помощ. При вдигане на обороти, между превключванията на предавките, управлението на запалването (ЕДИС) съвсем нарочно държи по-високи обороти в очакване на следващата предавка....демек да поеме по-безпроблемно, да не губи обороти, да не натоварва синхронизатори, да спаси двигателя от ...както им викат - дураци (дуракоустойчив)....

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от samsung_bg » 21 май 2007, 11:33

И аз съм на това мнение, че ZETEC-а си е много добър двигател,
просто исках да споделя с Вас едно мнение, което прочетох.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Мнение от samsung_bg » 04 юни 2008, 18:29

Колеги,
Откак съм я взел моята Фиеста до ден днешен не можех да го реша този проблем с вдигането на оборотите(особено когато е горещо).То беше чистене на стъпковия мотор, на МАФ-а, рестарт на компа, сменях маркучите на вакуума под колекторните тръби и ефект няма.
Днес свалих датчика на дроселовата клапа(POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE), пръснах го с WD40 и работата заспа. Държи си 800об. на празен ход при покой, а в движение при висока скорост падат на около 1000. Мисля, че двигателя трябва да се държи точно по този начин.
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Мнение от tankovbg » 04 юни 2008, 21:06

Перфектно щом си го оправил, я обясни по подробно как точно го напръска, разглобява ли го този POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE, че там не съм пипал, не че имам прблеми, но да зная.
Иначе точно така трябва да ти работи, и моята държи 800об. на празен ход при покой, а в движение при висока скорост падат на около 1000.
И я кажете как се държи двигателя на празен ход, на моята от време на време потрепва двигателя, не че прекъсва. Сякаш на някой такт влиза по малко горива. И аз съм чувал че Зетек няма чак идеални обороти на празен ход.
А клапаните саморегулиращи ли са ? Слушал съм длуги двигатели (не Зетек) и не се чува никакъв клапан, при мен все пак се чува като отворя капака на мотора.
Казваш за тези маркучи на вакуума под колекторните тръби, това не са ли маркучите които са съединени с един пластмасов тройник в средата, та какви са тези маркучи, не са ли за вентилацията на картера или нещо подобно. Средното късо влиза на едно пластмасово там долу, а другите къде на майната си ?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Мнение от paci » 04 юни 2008, 21:12

tankovbg написа:...
Disc слуша моя на Априлци миналата година и каза че работи перфектно.
Тва което чуваш като клапани той каза че били инжекторите.
И моя и друг 1,4 който съм чувал звучат по един и същ начин все едно тракат клапани.
Аз па усещам вибрации на волана на празен ход на ниски обороти. Една идея да се качат и вибрацийте изчезват.
Като цяло нямам никакви оплаквания от работата на двигателя.
Бега отлично и гори отлично!!!

Стиа си я ръчкал тази кола!!! :evil:

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Мнение от samsung_bg » 05 юни 2008, 10:13

Да тговоря на tankovbg за POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE.
Не съм го разглабял. Само го свалих и напръсках. Тя течността от спрея си влезе и навътре.
Що се отнася до трите маркуча-точно тези са с пластмасовия тройник. Големи бели правят ако са напукани.Мъчих се да ги пооправям(с PVC лента), но накрая си взех нови от МФ-28лв. :cry:
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Мнение от tankovbg » 05 юни 2008, 10:50

Благодаря samsung_bg, не е излишно и периодично почистване на този POTENTIOMETER - ENGINE THROTTLE, макар че Paci ми се кара "....Стиа си я ръчкал тази кола!!!... ". Ми какво да направя като съм любознателен.
Paci , то коя кола няма вибрации във волана в една или друга степен (май само новата).
Имам един авер, който скоро си купи Пасат дизел и направо не посмях да му кажа, как търпи тези вибрации на волана, та то направо виждам как ушите му вибрираха като се хване за волана. Ама понеже се изръси към 15 бона си мълча. Наскоро ABS-а му излезе от строя та го съжалих и му оправих електрониката (те имат един електронен модул където дефекта си е класически).

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Мнение от samsung_bg » 08 апр 2010, 15:23

Ще си позволя да вдигна тази старичка тема, защото проблема с оборотите си е всеобща болка.
Повече от година нямах никакви ядове с оборотите, но вчера пак старата песен.
Почистих клапана за празен ход както му е реда... меглио, после спрей. Ефект нулев.
Напръсках яко TPS-а (потенциометъра на дросела) с контактен спрей.
Изображение
Оборотите заспаха :)
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта