Странно-Държи 2000 оборота.....

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от terminatoro » 04 мар 2009, 14:13

Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага щом спра се оправят :roll: и да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.

Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!

Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.

Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от vargala81 » 04 мар 2009, 14:48

terminatoro написа:Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага щом спра се оправят :roll: и да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.

Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!

Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.

Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
колега, на мен ми правише същите номера.откачих буксата на VSS ДАТЧИКА НА СКОРОСТНАТА КОТИЯ и проблема изчезна .след две седмици реших да сиго закъча ,закачихго и за моя радост проблема несе появи отново ,което ме навежда на мисълта че проблема е бил в лош контакт по куплонзите на този датчик.

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от terminatoro » 04 мар 2009, 15:10

vargala81 написа:
terminatoro написа:Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага щом спра се оправят :roll: и да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.

Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!

Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.

Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
колега, на мен ми правише същите номера.откачих буксата на VSS ДАТЧИКА НА СКОРОСТНАТА КОТИЯ и проблема изчезна .след две седмици реших да сиго закъча ,закачихго и за моя радост проблема несе появи отново ,което ме навежда на мисълта че проблема е бил в лош контакт по куплонзите на този датчик.
Между другото забравих да спомена че точно за тоя датчик си мислех,защото той е единсвения датчик който има връзка с това дали колата се движи или не.

Може ли някой да ми обясни как точно работи тоя датчик и каква работа върши?
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от vargala81 » 04 мар 2009, 15:41

виж тази тема. http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=66&t=6235" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от terminatoro » 04 мар 2009, 15:53

vargala81 написа:виж тази тема. http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=66&t=6235" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
супер си колега!
Големо мерси >:D<: ;)
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от VEGA » 04 мар 2009, 20:19

Аз имах сходен проблем, но оборотите ми бяха в диапазона от 1500 до 2000-2200. Откачих минуса за 20 минути и след това всичко беше тип-топ. Според мен компютъра, събира грешки от даден датчик и след време за това пак прави аномалии с оборотите. След като компютъра е рестартиран, грешки няма и не прави мизерии. Това ми го прави през период от 5-6 месеца. Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от vargala81 » 04 мар 2009, 21:49

VEGA написа: Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
пробвали да го почистиш ?

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от VEGA » 05 мар 2009, 01:16

vargala81 написа:
VEGA написа: Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
пробвали да го почистиш ?
Не съм, защото не мога да го намеря къде се намира...
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от paci » 05 мар 2009, 12:38

Прегледай тази тема и виж Любо е дал описание на местоположението на КЛАПАНА!

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 1%87%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;

Обърни внимание, че го нарича КЛАПАН.
Клапан за празен ход е при вас.
По-стара технология е моторче с червяк!

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от VEGA » 05 мар 2009, 18:10

Лягаш под колата и оглеждаш всмукателния колектор там е.
Ще легна да погледна тези дни и пак ще пиша, но имам и друг въпрос. Един приятел ми прати снимка на това клапанче, но не е сигурен дали е то, или нещо друго. Ето и снимката :arrow:
Изображение
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от DigiPro » 05 мар 2009, 18:12

VEGA написа:Ще легна да погледна тези дни и пак ще пиша, но имам и друг въпрос. Един приятел ми прати снимка на това клапанче, но не е сигурен дали е то, или нещо друго. Ето и снимката :arrow:
Да това е клапана.

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от VEGA » 06 мар 2009, 11:24

Преди демонтажа му ли да откача минуса на акумулатора или след като го сваля? Това черното в началото предполагам, че е букса и преди откачването и трябва да откача минуса? Само на тези две винтчета ли се държи, които виждам или има още нещо, което трябва да имам предвид?
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от samsung_bg » 06 мар 2009, 11:29

Откачи си минуса на акумулатора преди да започнеш да правиш каквото и да е, за да ти е мирна главата. Махаш буксата и развиваш двата болта. Чистиш, чакаш да изсъхне и после едино обучение на комп-а.
Изображение

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от VEGA » 06 мар 2009, 11:43

после едино обучение на комп-а
Може да е и глупав въпроса ми, но какво ще рече едино обучение на комп-а. Имаш предвид да я запаля и да я оставя известно време да работи на място, за да се адаптира?
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от samsung_bg » 06 мар 2009, 11:53

1.Акумулатора е достатъчно да се изключи за около две минути-махаш минусовата клема.
2.След запалване оставяш двигателя да поработи на празен ход в продължение на три минути/или до достигане на нормална работна температура,стрелката да не е в зоната с бяло/,след това задържаш с педала на газта оборотите на 1200 в продължение на две минути.
3.След това трябва да се покара колата осем километра във всички режими и това е общо взето.
4.Много рядко може да се наложи влизане в авариен режим,индикация на това е че при подаване на контакт бензиновата помпа не бръмва и да замълчи както обикновенно,а бръмчи постоянно.Когато работи в авариен режим,компа се придържа към усреднените стойности заложени във флаша и ще имаш проблеми с разхода на гориво,придърпвания и др. примерно.На Форд комповете са адаптивни/мисля Брок беше споменал някъде как след продължителна цедка по магистралата,имал чувството,че колата реагира след това,като ужилена и на най-малкото бутване на газта/.
5.Нормално е примерно след горното обучение и по-дълго да имаш проблем с ниските примерно и придърпвания,това да не те притеснява.При моя Мондак след нулиране имам проблем с ниските около 20-30 км.Някои хора правили си опити да обучават по написания горе и в книгите начин,а след това и без никакво обучение да слагат клемата и карат,казват че никакви разлики не са усетили.Аз до сега не съм си правил експерименти,гледам да се придържам към горенаписаното. Може и още да се пише по темата,но айде че стана мн.дълго
Изображение

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от VEGA » 06 мар 2009, 18:10

Това клапанче е на адски шибано място и няма как да го сваля, точно отстрани на изпускателния колектор и преди това има куп маркучи и кабели, които пречат да се демомтира. Явно ще трябва да се иде в сервиз...
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 00:37

VEGA написа:Това клапанче е на адски шибано място и няма как да го сваля, точно отстрани на изпускателния колектор и преди това има куп маркучи и кабели, които пречат да се демомтира. Явно ще трябва да се иде в сервиз...
Найстина е много шибано аз на моето мондео съм го свалял 3 пъти и всеки път ми отнема поне по 30 минути и волско търпение. Това което описваш като проблем няма да се реши с чистене. Проблема съм го анализирал преди време при мен(тъи като си правих експерименти е ЕКУ модула). Управляващият транзистор в схемата на ЕКУ е TIP147, който се управлява с импулси които се изработват на база напрежение подавано към минусовият проводник на клапана за празен ход в предходните 10 минути и VSS сигнал в текущия момент. Ако имаш прекъсване или зацапване на кабелите към клапана за празен ход, колата се шашка и неможе да си променя адекватно оборотите. Още по фрапиращото е, че ако има стичен заряд въху компа паметта се опренява много бавно. И затова компа подава по-ниско напрежение съответно отваря клапана и се увеличават оборотите до момента в които се получи сигнал от VSS че колата е спряла и се свалят оборотите. Обикновенно некъдърни газаджии ебават майката на пейзажа защото задължително се пипа захранващият проводник +12V на клапана.

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от VEGA » 07 мар 2009, 13:24

Ми според мен трупа грешки в комп-а и след известно време почва тия мизерии с оборотите.
Нищо няма да правя, зарязвам е така и това е...
Вчера цял следобяд се врях под и над нея, като къртица и станах мърляк, заради тва шибано клапанче...
Поне го видях къде е...
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от terminatoro » 07 мар 2009, 16:36

Аз да се похваля, че днеска с много зор успях да го сваля и почистя прословутото клапанче,изчистих МАФ-а, напръсках с контактен спрей,всички възможни букси на датчиците, разбира се откачих и минуса да се "занули" компа.

Не мога да кажа дали има голям ефект, защото колата беше позагряла а на мен проблеми ми прави главно сутрин. Но определено се усеща разлика,защото сега колата работи по-равномерно.
Направи ми впечатление, че клапанчето беше бая омърляно от вътре и след интервенцията с препарата светна цялото.

Не знам как се сваля на фиестата ама на мойто кола е ужас- едното болче се отвърта от горе, а за другото си счупих ръцете да рова от долу...... голема гадост и дано не ми се налага повече да го права.

Успех на който се захване да си "играе" ;)
ZETEC POWER!!!!!

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Странно-Държи 2000 оборота.....

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 20:05

Браво колега в опита гори заблудата. :lol:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта