Странно-Държи 2000 оборота.....
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Странно-Държи 2000 оборота.....
Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага щом спра се оправят
и да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.
Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!
Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.
Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага щом спра се оправят

Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.
Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!
Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.
Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
ZETEC POWER!!!!!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
колега, на мен ми правише същите номера.откачих буксата на VSS ДАТЧИКА НА СКОРОСТНАТА КОТИЯ и проблема изчезна .след две седмици реших да сиго закъча ,закачихго и за моя радост проблема несе появи отново ,което ме навежда на мисълта че проблема е бил в лош контакт по куплонзите на този датчик.terminatoro написа:Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага щом спра се оправяти да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.
Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!
Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.
Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Между другото забравих да спомена че точно за тоя датчик си мислех,защото той е единсвения датчик който има връзка с това дали колата се движи или не.vargala81 написа:колега, на мен ми правише същите номера.откачих буксата на VSS ДАТЧИКА НА СКОРОСТНАТА КОТИЯ и проблема изчезна .след две седмици реших да сиго закъча ,закачихго и за моя радост проблема несе появи отново ,което ме навежда на мисълта че проблема е бил в лош контакт по куплонзите на този датчик.terminatoro написа:Здравейте колеги,
от известно време колицата ми прави едни мизериики дет мн ме дразнят.
Когато колата е в движение и изключа от скорост държи обороти между 2000 и 3000, странното, е че веднага щом спра се оправяти да включа на скорост е същото, все едно си имам автопилот.
Жилото на газта не ми зяжда.Мислех за моточето за празен ход -но какво общо има това че оборотите се оправят само когато спра на място или евентуално загася двигателя и после пак га запаля.
Ще съм много благодарен на интелигентни мнения на хора който знаят за какво говорят!
Благодаря предварително на всеки който ме насочи къде да търся проблема.
Колата е ескорт 96-97ма 1.6 16v zetec-e combi
Може ли някой да ми обясни как точно работи тоя датчик и каква работа върши?
ZETEC POWER!!!!!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
виж тази тема. http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=66&t=6235" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
супер си колега!vargala81 написа:виж тази тема. http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=66&t=6235" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Големо мерси >:D<:

ZETEC POWER!!!!!
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Аз имах сходен проблем, но оборотите ми бяха в диапазона от 1500 до 2000-2200. Откачих минуса за 20 минути и след това всичко беше тип-топ. Според мен компютъра, събира грешки от даден датчик и след време за това пак прави аномалии с оборотите. След като компютъра е рестартиран, грешки няма и не прави мизерии. Това ми го прави през период от 5-6 месеца. Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
пробвали да го почистиш ?VEGA написа: Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Не съм, защото не мога да го намеря къде се намира...vargala81 написа:пробвали да го почистиш ?VEGA написа: Стъпковото ми моторче е за смяна, но за сега мисля да карам така.
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Прегледай тази тема и виж Любо е дал описание на местоположението на КЛАПАНА!
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 1%87%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;
Обърни внимание, че го нарича КЛАПАН.
Клапан за празен ход е при вас.
По-стара технология е моторче с червяк!
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 1%87%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;
Обърни внимание, че го нарича КЛАПАН.
Клапан за празен ход е при вас.
По-стара технология е моторче с червяк!
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Ще легна да погледна тези дни и пак ще пиша, но имам и друг въпрос. Един приятел ми прати снимка на това клапанче, но не е сигурен дали е то, или нещо друго. Ето и снимкатаЛягаш под колата и оглеждаш всмукателния колектор там е.

Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Да това е клапана.VEGA написа:Ще легна да погледна тези дни и пак ще пиша, но имам и друг въпрос. Един приятел ми прати снимка на това клапанче, но не е сигурен дали е то, или нещо друго. Ето и снимката![]()
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Преди демонтажа му ли да откача минуса на акумулатора или след като го сваля? Това черното в началото предполагам, че е букса и преди откачването и трябва да откача минуса? Само на тези две винтчета ли се държи, които виждам или има още нещо, което трябва да имам предвид?
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Откачи си минуса на акумулатора преди да започнеш да правиш каквото и да е, за да ти е мирна главата. Махаш буксата и развиваш двата болта. Чистиш, чакаш да изсъхне и после едино обучение на комп-а.

- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Може да е и глупав въпроса ми, но какво ще рече едино обучение на комп-а. Имаш предвид да я запаля и да я оставя известно време да работи на място, за да се адаптира?после едино обучение на комп-а
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
1.Акумулатора е достатъчно да се изключи за около две минути-махаш минусовата клема.
2.След запалване оставяш двигателя да поработи на празен ход в продължение на три минути/или до достигане на нормална работна температура,стрелката да не е в зоната с бяло/,след това задържаш с педала на газта оборотите на 1200 в продължение на две минути.
3.След това трябва да се покара колата осем километра във всички режими и това е общо взето.
4.Много рядко може да се наложи влизане в авариен режим,индикация на това е че при подаване на контакт бензиновата помпа не бръмва и да замълчи както обикновенно,а бръмчи постоянно.Когато работи в авариен режим,компа се придържа към усреднените стойности заложени във флаша и ще имаш проблеми с разхода на гориво,придърпвания и др. примерно.На Форд комповете са адаптивни/мисля Брок беше споменал някъде как след продължителна цедка по магистралата,имал чувството,че колата реагира след това,като ужилена и на най-малкото бутване на газта/.
5.Нормално е примерно след горното обучение и по-дълго да имаш проблем с ниските примерно и придърпвания,това да не те притеснява.При моя Мондак след нулиране имам проблем с ниските около 20-30 км.Някои хора правили си опити да обучават по написания горе и в книгите начин,а след това и без никакво обучение да слагат клемата и карат,казват че никакви разлики не са усетили.Аз до сега не съм си правил експерименти,гледам да се придържам към горенаписаното. Може и още да се пише по темата,но айде че стана мн.дълго

- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Това клапанче е на адски шибано място и няма как да го сваля, точно отстрани на изпускателния колектор и преди това има куп маркучи и кабели, които пречат да се демомтира. Явно ще трябва да се иде в сервиз...
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Найстина е много шибано аз на моето мондео съм го свалял 3 пъти и всеки път ми отнема поне по 30 минути и волско търпение. Това което описваш като проблем няма да се реши с чистене. Проблема съм го анализирал преди време при мен(тъи като си правих експерименти е ЕКУ модула). Управляващият транзистор в схемата на ЕКУ е TIP147, който се управлява с импулси които се изработват на база напрежение подавано към минусовият проводник на клапана за празен ход в предходните 10 минути и VSS сигнал в текущия момент. Ако имаш прекъсване или зацапване на кабелите към клапана за празен ход, колата се шашка и неможе да си променя адекватно оборотите. Още по фрапиращото е, че ако има стичен заряд въху компа паметта се опренява много бавно. И затова компа подава по-ниско напрежение съответно отваря клапана и се увеличават оборотите до момента в които се получи сигнал от VSS че колата е спряла и се свалят оборотите. Обикновенно некъдърни газаджии ебават майката на пейзажа защото задължително се пипа захранващият проводник +12V на клапана.VEGA написа:Това клапанче е на адски шибано място и няма как да го сваля, точно отстрани на изпускателния колектор и преди това има куп маркучи и кабели, които пречат да се демомтира. Явно ще трябва да се иде в сервиз...
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Ми според мен трупа грешки в комп-а и след известно време почва тия мизерии с оборотите.
Нищо няма да правя, зарязвам е така и това е...
Вчера цял следобяд се врях под и над нея, като къртица и станах мърляк, заради тва шибано клапанче...
Поне го видях къде е...
Нищо няма да правя, зарязвам е така и това е...
Вчера цял следобяд се врях под и над нея, като къртица и станах мърляк, заради тва шибано клапанче...
Поне го видях къде е...
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Аз да се похваля, че днеска с много зор успях да го сваля и почистя прословутото клапанче,изчистих МАФ-а, напръсках с контактен спрей,всички възможни букси на датчиците, разбира се откачих и минуса да се "занули" компа.
Не мога да кажа дали има голям ефект, защото колата беше позагряла а на мен проблеми ми прави главно сутрин. Но определено се усеща разлика,защото сега колата работи по-равномерно.
Направи ми впечатление, че клапанчето беше бая омърляно от вътре и след интервенцията с препарата светна цялото.
Не знам как се сваля на фиестата ама на мойто кола е ужас- едното болче се отвърта от горе, а за другото си счупих ръцете да рова от долу...... голема гадост и дано не ми се налага повече да го права.
Успех на който се захване да си "играе"
Не мога да кажа дали има голям ефект, защото колата беше позагряла а на мен проблеми ми прави главно сутрин. Но определено се усеща разлика,защото сега колата работи по-равномерно.
Направи ми впечатление, че клапанчето беше бая омърляно от вътре и след интервенцията с препарата светна цялото.
Не знам как се сваля на фиестата ама на мойто кола е ужас- едното болче се отвърта от горе, а за другото си счупих ръцете да рова от долу...... голема гадост и дано не ми се налага повече да го права.
Успех на който се захване да си "играе"

ZETEC POWER!!!!!
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Странно-Държи 2000 оборота.....
Браво колега в опита гори заблудата. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта