Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от RaHzElChO » 26 ное 2009, 11:18

Колеги,

от няколко дни наблюдавам странно явление, до сега не бях чувал дасе включва перката на охладителната система пред двигателя. Вчерта помислих, че се е включила след като термостата сочи точо 90 градуса, но карах една отсечка от 500 метра с по-високи обороти от обичайното, около 4000. Понеже колата я взех скоро и реших да ползвам добавка за почистване на дюзите, реших, че трябва да я вкарам малко в по-висока обороти, за да прочисти по-успешно.Четох и тук, че common rail не е хубаво да се работи под 2000 оборота често, защото се появява запушване.След като ми се стори отвън колата доста шумна, реших да отворя капака и установих, че перката се е включила и вее страхотно под капака. Пипнах тръбите, които са вързани с intercooler и бяха студени, а колата беше изминала около 20км и двигателя беше загрял според термостата на таблото.След като оставих 1-2 минути да поработи в свободен режим перката изключи.Реших, че явно е загряла, но днес сутринта, за 5 км (от нас до работата) перката отново се беше пуснала, а термостата едва минаваше минимума. Някакви идеи?
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Itskin » 26 ное 2009, 17:33

Колега,

включен ли ти е климатика, аз бях пускал такава тема.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=32349" onclick="window.open(this.href);return false;

А за оборотите и дюзите не знам, но гледай да сипваш читава нафта.

Поздрав

RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от RaHzElChO » 26 ное 2009, 18:36

Itskin написа:Колега,

включен ли ти е климатика, аз бях пускал такава тема.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=32349" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

А за оборотите и дюзите не знам, но гледай да сипваш читава нафта.

Поздрав

Рано сутрин при почти отрицателни температури с кой акъл ще си пусна AC? Според мен не е това проблема.

P.S. Сега го пробвах на път за вкъщи, без парното нямаше перка, спрях пред блока, пуснах парното и веднага се включи перката, явно не е само при ползване на AC.
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Itskin » 27 ное 2009, 11:02

Здрасти Колега,

лично аз само с вкючен АС разкарвам влагата сутрин. Имаш ли бутон МАХ? и си с климатик?

Поздрав

RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от RaHzElChO » 27 ное 2009, 11:30

AC все пак духа студено, защо да го пускам рано сутрин?Нямам бутон MAX, колата е TDCI 2002 година.
Изображение

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Miri4 » 27 ное 2009, 12:18

Kолега когато ключа на парното ти е на положение да се обдухва челното стъкло климатика автоматично се включва .Това е свързано и с вкл. на вентилатора.Имай го предвид.Ако не е от това трябва да си смениш термостата който ти вкл. вентилатора.

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Itskin » 27 ное 2009, 12:40

Колеги,

точно за това питах за бутона МАХ. Там струята е насочена само към предното стъкло и АС е включен. На по-старите версии е както Мирич казва.

RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от RaHzElChO » 27 ное 2009, 13:03

Аз не виждам да светва лампата на AC, когато обдухвам предното стъкло.
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Itskin » 27 ное 2009, 13:22

А като духа в краката примерно, перката върти ли?
Колега не знам дали трябва да светва на твоя фокус, само знам, че се включва АС!?!
Последна промяна от Itskin на 27 ное 2009, 14:55, променено общо 1 път.

RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от RaHzElChO » 27 ное 2009, 13:49

Itskin написа:А като духа в краката примерно, перката върти ли?
Колега не знам дали трябва да светва на фокус, само знам, че се включва АС!?!
A/C светва само, когато го натисна, т.е. когато искам да духа студено през фреона, а не от двигателя.

Ще проверя дали когато духа в краката или в купето (без към прозореца) ще се включи перката.
Изображение

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Miri4 » 29 ное 2009, 11:29

Колега,
Когато обдухваш предно стъкло АС се вкл.автоматично от компютъра.На бутона АС лампата в този режим не свети .При всички останали режими на духалката АС не се вкл.Така както го обясняваш разбирам ,че вентилатара на двг.се включва по рано от необходимото.Доколкото си спомням при нашите двг.перките са две и те се вкл. при различни температури/когато едната не може да се справи и температурата продължава да се повишава се вкл. и втората да помага/Това се командва от термостат завит някъде на радиатора на охладителната система и различен от този който ти задейства уреда на таблото.Ако ти се играе сваляш го топиш го в съд с вода ,която постепенно загряваш на котлон и мериш при каква температура ти се включват контактите.Първата степен трябва да се вкл. около 92-93 гр.Ако се вкл. преди 90 гр. се сменя.
Надявам се да си ме разбрал.

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Itskin » 30 ное 2009, 11:34

Колега,

едната перка не работи ли винаги когато АС е включен?!

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Miri4 » 03 дек 2009, 10:47

Itskin написа:Колега,

едната перка не работи ли винаги когато АС е включен?!
Да така е.При вкл.АС едната перка се задейства по друга верига и върти докато е вкл.АС.

RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от RaHzElChO » 03 дек 2009, 16:15

Вече имам повече информация, когато парното е настроено да духа само на предното стъкло, перката се включва веднага и дори я усещам от вътре, защото за части от секундата трепва лампата в купето, бая духа май! След като преместя да разпределя потока между стъклото и краката а шофьора перката се изключва до няколко секунди.
Изображение

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от Miri4 » 03 дек 2009, 18:38

Ами колега хубаво е като пускаш тема и да я четеш.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от paci » 03 дек 2009, 20:05

RaHzElChO написа:Вече имам повече информация, когато парното е настроено да духа само на предното стъкло, перката се включва веднага и дори я усещам от вътре, защото за части от секундата трепва лампата в купето, бая духа май! След като преместя да разпределя потока между стъклото и краката а шофьора перката се изключва до няколко секунди.
Можеш да пуснеш само вентилатора без да пускаш парното.
То така или иначе 1вите поне 5 мин няма никакво топло.

RaHzElChO
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI

Мнение от RaHzElChO » 04 дек 2009, 13:00

Miri4 написа:Ами колега хубаво е като пускаш тема и да я четеш.
Колега, аз май я чета или ти си на друго мнение?
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта