Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Колеги,
от няколко дни наблюдавам странно явление, до сега не бях чувал дасе включва перката на охладителната система пред двигателя. Вчерта помислих, че се е включила след като термостата сочи точо 90 градуса, но карах една отсечка от 500 метра с по-високи обороти от обичайното, около 4000. Понеже колата я взех скоро и реших да ползвам добавка за почистване на дюзите, реших, че трябва да я вкарам малко в по-висока обороти, за да прочисти по-успешно.Четох и тук, че common rail не е хубаво да се работи под 2000 оборота често, защото се появява запушване.След като ми се стори отвън колата доста шумна, реших да отворя капака и установих, че перката се е включила и вее страхотно под капака. Пипнах тръбите, които са вързани с intercooler и бяха студени, а колата беше изминала около 20км и двигателя беше загрял според термостата на таблото.След като оставих 1-2 минути да поработи в свободен режим перката изключи.Реших, че явно е загряла, но днес сутринта, за 5 км (от нас до работата) перката отново се беше пуснала, а термостата едва минаваше минимума. Някакви идеи?
от няколко дни наблюдавам странно явление, до сега не бях чувал дасе включва перката на охладителната система пред двигателя. Вчерта помислих, че се е включила след като термостата сочи точо 90 градуса, но карах една отсечка от 500 метра с по-високи обороти от обичайното, около 4000. Понеже колата я взех скоро и реших да ползвам добавка за почистване на дюзите, реших, че трябва да я вкарам малко в по-висока обороти, за да прочисти по-успешно.Четох и тук, че common rail не е хубаво да се работи под 2000 оборота често, защото се появява запушване.След като ми се стори отвън колата доста шумна, реших да отворя капака и установих, че перката се е включила и вее страхотно под капака. Пипнах тръбите, които са вързани с intercooler и бяха студени, а колата беше изминала около 20км и двигателя беше загрял според термостата на таблото.След като оставих 1-2 минути да поработи в свободен режим перката изключи.Реших, че явно е загряла, но днес сутринта, за 5 км (от нас до работата) перката отново се беше пуснала, а термостата едва минаваше минимума. Някакви идеи?
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Колега,
включен ли ти е климатика, аз бях пускал такава тема.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=32349" onclick="window.open(this.href);return false;
А за оборотите и дюзите не знам, но гледай да сипваш читава нафта.
Поздрав
включен ли ти е климатика, аз бях пускал такава тема.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=32349" onclick="window.open(this.href);return false;
А за оборотите и дюзите не знам, но гледай да сипваш читава нафта.
Поздрав
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Itskin написа:Колега,
включен ли ти е климатика, аз бях пускал такава тема.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=32349" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
А за оборотите и дюзите не знам, но гледай да сипваш читава нафта.
Поздрав
Рано сутрин при почти отрицателни температури с кой акъл ще си пусна AC? Според мен не е това проблема.
P.S. Сега го пробвах на път за вкъщи, без парното нямаше перка, спрях пред блока, пуснах парното и веднага се включи перката, явно не е само при ползване на AC.
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Здрасти Колега,
лично аз само с вкючен АС разкарвам влагата сутрин. Имаш ли бутон МАХ? и си с климатик?
Поздрав
лично аз само с вкючен АС разкарвам влагата сутрин. Имаш ли бутон МАХ? и си с климатик?
Поздрав
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
AC все пак духа студено, защо да го пускам рано сутрин?Нямам бутон MAX, колата е TDCI 2002 година.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Kолега когато ключа на парното ти е на положение да се обдухва челното стъкло климатика автоматично се включва .Това е свързано и с вкл. на вентилатора.Имай го предвид.Ако не е от това трябва да си смениш термостата който ти вкл. вентилатора.
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Колеги,
точно за това питах за бутона МАХ. Там струята е насочена само към предното стъкло и АС е включен. На по-старите версии е както Мирич казва.
точно за това питах за бутона МАХ. Там струята е насочена само към предното стъкло и АС е включен. На по-старите версии е както Мирич казва.
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Аз не виждам да светва лампата на AC, когато обдухвам предното стъкло.
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
А като духа в краката примерно, перката върти ли?
Колега не знам дали трябва да светва на твоя фокус, само знам, че се включва АС!?!
Колега не знам дали трябва да светва на твоя фокус, само знам, че се включва АС!?!
Последна промяна от Itskin на 27 ное 2009, 14:55, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
A/C светва само, когато го натисна, т.е. когато искам да духа студено през фреона, а не от двигателя.Itskin написа:А като духа в краката примерно, перката върти ли?
Колега не знам дали трябва да светва на фокус, само знам, че се включва АС!?!
Ще проверя дали когато духа в краката или в купето (без към прозореца) ще се включи перката.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Колега,
Когато обдухваш предно стъкло АС се вкл.автоматично от компютъра.На бутона АС лампата в този режим не свети .При всички останали режими на духалката АС не се вкл.Така както го обясняваш разбирам ,че вентилатара на двг.се включва по рано от необходимото.Доколкото си спомням при нашите двг.перките са две и те се вкл. при различни температури/когато едната не може да се справи и температурата продължава да се повишава се вкл. и втората да помага/Това се командва от термостат завит някъде на радиатора на охладителната система и различен от този който ти задейства уреда на таблото.Ако ти се играе сваляш го топиш го в съд с вода ,която постепенно загряваш на котлон и мериш при каква температура ти се включват контактите.Първата степен трябва да се вкл. около 92-93 гр.Ако се вкл. преди 90 гр. се сменя.
Надявам се да си ме разбрал.
Когато обдухваш предно стъкло АС се вкл.автоматично от компютъра.На бутона АС лампата в този режим не свети .При всички останали режими на духалката АС не се вкл.Така както го обясняваш разбирам ,че вентилатара на двг.се включва по рано от необходимото.Доколкото си спомням при нашите двг.перките са две и те се вкл. при различни температури/когато едната не може да се справи и температурата продължава да се повишава се вкл. и втората да помага/Това се командва от термостат завит някъде на радиатора на охладителната система и различен от този който ти задейства уреда на таблото.Ако ти се играе сваляш го топиш го в съд с вода ,която постепенно загряваш на котлон и мериш при каква температура ти се включват контактите.Първата степен трябва да се вкл. около 92-93 гр.Ако се вкл. преди 90 гр. се сменя.
Надявам се да си ме разбрал.
- Itskin
- потребител
- Мнения: 169
- Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Колега,
едната перка не работи ли винаги когато АС е включен?!
едната перка не работи ли винаги когато АС е включен?!
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Да така е.При вкл.АС едната перка се задейства по друга верига и върти докато е вкл.АС.Itskin написа:Колега,
едната перка не работи ли винаги когато АС е включен?!
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Вече имам повече информация, когато парното е настроено да духа само на предното стъкло, перката се включва веднага и дори я усещам от вътре, защото за части от секундата трепва лампата в купето, бая духа май! След като преместя да разпределя потока между стъклото и краката а шофьора перката се изключва до няколко секунди.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Ами колега хубаво е като пускаш тема и да я четеш.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Можеш да пуснеш само вентилатора без да пускаш парното.RaHzElChO написа:Вече имам повече информация, когато парното е настроено да духа само на предното стъкло, перката се включва веднага и дори я усещам от вътре, защото за части от секундата трепва лампата в купето, бая духа май! След като преместя да разпределя потока между стъклото и краката а шофьора перката се изключва до няколко секунди.
То така или иначе 1вите поне 5 мин няма никакво топло.
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 29 окт 2009, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Перка на радиатора на Ford Focus TDCI
Колега, аз май я чета или ти си на друго мнение?Miri4 написа:Ами колега хубаво е като пускаш тема и да я четеш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта