Клапани

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от cockyhotty » 22 апр 2010, 21:47

Лелей, не знаех, че пробега вече се измервал в разход на масло на 100км, а не бензин.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 22 апр 2010, 22:15

Забравих да спомена - 19 литра газ отиване и връщане.Нямам търпение вече да взема ОНС двигателя и да го сложа.Тая гад ще ме разори до заплата от тва доливане на масло.
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 29 апр 2010, 00:13

Значи днес ми се случи нещо за втори път, нарочно я режех до 5000 об на всяка предавка и започна да работи на 3 цилиндъра.Без да свалям кабелите да видя кой цилиндър не работи направо отвих свеща на 2ри цил. и пак се оказа цялата в масло, някакви предположения ? >:D<:
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от HACKO » 29 апр 2010, 00:25

Пак ще повдигна въпроса за спуканата глава.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от cockyhotty » 29 апр 2010, 00:27

Според мен това означава, че духа адски много масло в тоя цилиндър-вероятно от много голяма хлабина м/у буталото и цилиндъра+износени сегменти. Замерване на компресия правил ли си?Няма да е излишно. Така като гледам твоят мотор е за пълен основен ремонт.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 29 апр 2010, 00:47

Добре де, как ще се износят сигментите само на този цилиндър, или пък масления нещо да си е отишъл, мамка му.А компресията няма как да я замеря, имам манометър, обаче свещите нали са от тия по тънките и няма как да го сложа там.Като го карам леко няма проблем да цапа и т.н.А за ОНС двигателя са много разправий да го сложа.Има ли някакъв начин да проверя дали главата е спукана, предполагам трябва да се свали, почисти горивната камера с водна шкурка идеално и да се огледа добре и после заваряване с аргон ?
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от diesel1.6 » 29 апр 2010, 00:48

cockyhotty написа: Така като гледам твоят мотор е за пълен основен ремонт.
Дали не може да е спукано само второто бутало? Или нещо в този дух.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 29 апр 2010, 01:28

И на мен на нещо такова ми намирисва, не че разбирам много де, но само на тоя цилиндър да зацапва, малко ми е чудно ?
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от cockyhotty » 29 апр 2010, 02:07

Е що да не може да е сегмент само на втори? Виждал съм Скорпио със счупен сегмент само на един цилиндър. Няма невъзможни неща. Трябва да се отвори, за да се разбере със сигурност. :D

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от diesel1.6 » 29 апр 2010, 10:37

На великден като чупим яйца, се чупи първо едното ;)
Щеше да е чудно, ако се счупят едновременно 4 еднакви сегмента.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от vargala81 » 29 апр 2010, 19:52

yanev1990 написа:Значи днес ми се случи нещо за втори път, нарочно я режех до 5000 об на всяка предавка и започна да работи на 3 цилиндъра.Без да свалям кабелите да видя кой цилиндър не работи направо отвих свеща на 2ри цил. и пак се оказа цялата в масло, някакви предположения ? >:D<:
Изображение
  • Маслени отлагания
    Външен вид: Влажни маслени отлагания върху електрода и изолационната повърхност.

    Последствия: Трудно запалване.

    Възможни причини: Износени бутални пръстени или износени водачи на клапаните. При двутакотви двигатели възможната причина е прекалено голямо съдържание на масло в горивната смес.
Не казвам, че е това но е възможно, но пък ти нямаш проблем със паленето. Нали CVH страда от извосване на водачите на клапаните, затова повечето тракат като шевни машини :lol:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от diesel1.6 » 29 апр 2010, 21:36

Май проблемът не е с водачите - те се сменят лесно, ами с леглата на повдигачите, които са си врезовани в главата и няма как да се сменят без уникални хитрини.
Всъщност е съвсем нормално да се омаслява свещта при повече обороти. После като покараш, ще се почисти и т.н.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 29 апр 2010, 23:50

А нормално ли е да е до толкова омаслена та чак да пробие и то 2 поредни пъти, като я карам в повече обороти :lol: Има нещо гнило тука и ще се търси след 15 май, брат ми донесе 10 литра м10д да си доливам и няма проблеми >:D<:
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от diesel1.6 » 29 апр 2010, 23:57

Ама тя пробила ли е, или просто е спряла да работи?
И ако е пробила, керамичният изолатор ли е счупен? Не е ли просто окъсила през нагорялото масло? След това ако покараш лекинко, ще се изчисти.
Във всички случаи май си самонаправи диагностика, че на този цилиндър има нещо гнило. Счупен сегмент, бутало, паднала гумичка, разбит водач, глава... едно от всичките.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 30 апр 2010, 13:54

Не даваше ток, даваше го навътре, ама не и между двата електрода.Искрено се надявам някоя гумичка да ми създава тия ядове :(
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от diesel1.6 » 30 апр 2010, 14:19

Дали не може само да е осаждена и да е давало на късо? Всъщност всяко замърсяване води до това.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 30 апр 2010, 18:44

Възможно е, но щом беше пробила и не даваше искрата където трябва, не ми се рискува с нея, дори и да я почистя и да дава ток :)
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от diesel1.6 » 30 апр 2010, 19:11

Размени я с някоя от другите, без да я чистиш. Ако се оправи и самопочисти - значи е в ред.
То ако е от сажди, не е проблем със свещтта.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 30 апр 2010, 22:01

Ха ха, колега като извадих свеща даже капеше масло от нея, много беше омаслена, сажди не видях да има по свещта :) От някъде стабилно набива масло.Ще си направя още един експеримент - пак така ще я поизпържа и ще отвия всички свещи да видя дали са в масло и те, или само този втори цил. ми прави проблеми :)
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

yanev1990
потребител
потребител
Мнения: 401
Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
Местоположение: Банкя, София
Status: Извън линия

Re: Клапани

Мнение от yanev1990 » 03 май 2010, 23:32

Измислих една може би глупост - да го пусна без контакт известно време в 5000 об да спра и отвия свещите, за да съм сигурен, че на втори цил само омаслява, просто ми е интересно :D
Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта