скорости на перката

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

скорости на перката

Мнение от wladio » 26 май 2011, 17:10

колеги,датчика за първа и втора скорост на перката за охлаждането един ли е?и това той ли е долу в десния ъгъл на радиатора?че нещо ме подвеждат че за високата скорост има друг датчик.ако е така каде е?благодарско.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от HACKO » 26 май 2011, 19:29

Можем само да гадаем, за вида на твоята Фиеста, но Фордовете нямат датчици по радиатора. Датчика за включване на вентилатора е на корпуса на термостата или на маркуча към радиатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от wladio » 26 май 2011, 19:54

HACKO написа:Можем само да гадаем, за вида на твоята Фиеста, но Фордовете нямат датчици по радиатора. Датчика за включване на вентилатора е на корпуса на термостата или на маркуча към радиатора.
да извинявам се-че не съм уточнил.фиестата е 1.8 д 2000 година.това долу на радиатора какво е тогава?сигурен съм че е датчик,защото му подавам ток на буксата и перката се включва на висока скорост.но иначе като загрее не иска високата скорост,за което съм сложил цк ключе.но не карам аз колата и за това искам да си е както трябва.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от HACKO » 26 май 2011, 20:22

Значи на 2000 вече са ги сложили на радиатора, по-старите са на маркуча. Сигурен ли си че трябва да имаш две степени, не е задължително, ако си със две степени до датчика трябва да отиват поне три кабела (датчика е един). Щом като дадеш на късо кабелите вентилатора тръгва, не ти остава нищо друго освен да смениш датчика.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от tropper » 27 май 2011, 11:03

Едно предположение - дали не става въпрос не за радиатора, ами за пластмасовия панел на перката/перките, където по принцип се намира резистора за първа/втора степен?
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от wladio » 27 май 2011, 18:01

tropper написа:Едно предположение - дали не става въпрос не за радиатора, ами за пластмасовия панел на перката/перките, където по принцип се намира резистора за първа/втора степен?
да.и според мене е реостат или резистор и според температурата се определя скороста на перката,.въпроса ми бе дали е само той или има още някъде някакав датчик.благодаря ви.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от HACKO » 27 май 2011, 18:13

Дай малко да уточним, какво правиш, откачаш двата кабела и ги свързваш или подаваш +12V от друга точка?
Ето така изглежда датчика:
Изображение
или така
Изображение
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от wladio » 27 май 2011, 21:30

HACKO написа:Дай малко да уточним, какво правиш, откачаш двата кабела и ги свързваш или подаваш +12V от друга точка?
Ето така изглежда датчика:
Изображение
или така
Изображение
колега,датчика е само с два края.махам буксата от него и подавам 12в. поотделно към двата края на буксата.(нали едното е вход др изход на напрежение) в едното положение перката тръгва на макс.ток подавам от акумулатора.благодаря за инфото.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от HACKO » 27 май 2011, 23:24

Значи това ти е резистора за бавни обороти.
Датчика се проверява чрез окъсяване на буксата а не със подаване на напрежение. С напрежение може да провериш мотора (което си направил вече) и резистора, включи кабела на който вентилатора тръгва на местото си и подай напрежение на другия край, вентилатора трябва да тръгне на бавна скорост.
Мисля че остава въпроса къде е датчика на твоята кола, не съм сигурен, но мисля че е на маркуча между мотора и радиатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от wladio » 28 май 2011, 17:08

HACKO написа:Значи това ти е резистора за бавни обороти.
Датчика се проверява чрез окъсяване на буксата а не със подаване на напрежение. С напрежение може да провериш мотора (което си направил вече) и резистора, включи кабела на който вентилатора тръгва на местото си и подай напрежение на другия край, вентилатора трябва да тръгне на бавна скорост.
Мисля че остава въпроса къде е датчика на твоята кола, не съм сигурен, но мисля че е на маркуча между мотора и радиатора.
Е няма нищо по маркуча.около термостата има две букси ,но не вярвам че е някоя от тях.те са за друго.тая шибана бърза скорост къде да я търся......май ще си е с цк ключето :D:

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от fordmaniac » 28 май 2011, 19:47

При твоя Форд, както и при много други командването на перката минава през компа на инжекциона и блок релета. Диагностика на компа за да се видят стойностите на температурата и преглед на инсталацията ти трябва.
Успех.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от HACKO » 28 май 2011, 20:21

wladio написа: Е няма нищо по маркуча.около термостата има две букси ,но не вярвам че е някоя от тях.те са за друго.тая шибана бърза скорост къде да я търся......май ще си е с цк ключето :D:
И защо си сигурен че не са там? Ако се управлява от компа, като извадиш буксата и вентилатора тръгва във авариен режим, на висока скорост. Нямаш висока скорост, а ниска имаш ли?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от wladio » 29 май 2011, 10:04

HACKO написа:
wladio написа: Е няма нищо по маркуча.около термостата има две букси ,но не вярвам че е някоя от тях.те са за друго.тая шибана бърза скорост къде да я търся......май ще си е с цк ключето :D:
И защо си сигурен че не са там? Ако се управлява от компа, като извадиш буксата и вентилатора тръгва във авариен режим, на висока скорост. Нямаш висока скорост, а ниска имаш ли?
да.само ниската скорост имам.от високата няма и помен.

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от kriki » 29 май 2011, 14:13

Колега вземи дай някоя снимка на предполагаемият датчик или там каквото е това на което подаваш захранване, че не съм убеден че всички говорите за едно и също нещо, и искам да те попитам как реши че я няма втората степен, при мене също не се включва по простата причина че първата явно работи досттъчно ефективно, загрее включи на бавната охлади и изключи. Дори икогато е пуснат климатика не съм засичал да загрее достатъчно за да включи на бързата сттепен. Въпросната бърза степен на перката съм я чувал само когато откача датчика (вкарам мкомпа в вариен режим). когато всичко е нормално ниската степен си е напълно достатъчна за охлаждане на мотора винаги когато съм искал да пробвам втората степен без значение на какъв автомобил съм откачал първата степен след което внимателно следя температурата очаквайки включването на бързата степен.

wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от wladio » 29 май 2011, 18:30

kriki написа:Колега вземи дай някоя снимка на предполагаемият датчик или там каквото е това на което подаваш захранване, че не съм убеден че всички говорите за едно и също нещо, и искам да те попитам как реши че я няма втората степен, при мене също не се включва по простата причина че първата явно работи досттъчно ефективно, загрее включи на бавната охлади и изключи. Дори икогато е пуснат климатика не съм засичал да загрее достатъчно за да включи на бързата сттепен. Въпросната бърза степен на перката съм я чувал само когато откача датчика (вкарам мкомпа в вариен режим). когато всичко е нормално ниската степен си е напълно достатъчна за охлаждане на мотора винаги когато съм искал да пробвам втората степен без значение на какъв автомобил съм откачал първата степен след което внимателно следя температурата очаквайки включването на бързата степен.
колега снимах,но не ми ги качва снимките на сайта.до колкото до загряването почти влиза в червеното,и тогава аз включвам от цк ключето втора степен.ако има начин направо да се включва втора скорост казвайте.благодаря ви.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от HACKO » 29 май 2011, 22:34

Игнорирай резистора, свържи двата кабела и ще тръгва направо на бързите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от wladio » 30 май 2011, 18:21

HACKO написа:Игнорирай резистора, свържи двата кабела и ще тръгва направо на бързите.
ок.а от къде ще взима информация за температурата,за да се включва перката?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от HACKO » 30 май 2011, 20:31

Резистора, това което е на дифузьора до вентилатора, не дава никаква информация за температурата, само намаля напрежението за да се върти вентилатора по-бавно. Като го игнорираш, просто вентилатора ще тръгва директно на бърза скорост.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

wladio
потребител
потребител
Мнения: 77
Регистриран: 22 фев 2011, 18:17
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: скорости на перката

Мнение от wladio » 31 май 2011, 17:20

колеги благодаря ви.игнорирах резистора и сега върти само на бърза скорост.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта