Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Alex.f899
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 авг 2011, 21:16
Модел на автомобила: Ford puma 1.7
Status: Извън линия

Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Alex.f899 » 30 авг 2011, 15:55

Колеги здравейте имам проблем с колата, държи високи обороти мин.1100-4000 макс. при лек ход на автомобила оборотите полудяват при спиране на място утихват до 1100. Четох много за тези проблеми, но при мен решението е някъде далеч, защото ходих на диагностика - резултат - никъде грешка. И обикновено стандартните коментари са клапан за оборотите на празен ход - смених вече 4 от които последното от работеща кола, карам го вече 40 км, за да се обучи компа и пак греда. Смених ТПС-а и пак същата работа. Разхода на гориво най вероятно заради оборотите е бомбастичен меко казано, прегледах всички вакууми и маркучи, от където може да взима повече въздух, но съм до тук.
В мото фое не съм ходил щото там не познават парите а все си мисля че накрая и до там ще стигна...
Моля само за обективни мнения, а пък ако се намери някой който е решил подобен проблем на тоз двигател ЕВАЛА!
Забравих да кажа, че всеки път акумолатора откачан. Откачах и ВСС датчика и пак същата работа няма оправия с тая кола :cry:

Потребителски аватар
bmitev
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 25 юли 2011, 16:27
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 (2009)
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от bmitev » 31 авг 2011, 13:54

Колега, провери да не би да ти задържа жилото на газта. Става лесно пробата при работещ двигател и отворен капак, ръчно подаваш и ръчно връщаш газта.
Новини за коли под наем

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от HACKO » 31 авг 2011, 14:24

Ако и това не помогне, потърси откъде смуче въздух, тръбата след дебитомера или от някой вакумен маркуч.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Alex.f899
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 авг 2011, 21:16
Модел на автомобила: Ford puma 1.7
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Alex.f899 » 31 авг 2011, 16:23

Колеги и при откачено жило от дросела си ги държи, а относно вакуумите прегледал съм ги всички по 20 пъти вече, даже защото имах съмнения че смуче от тръбичката която води към сервото и по точно щуцера на дросела и си направих нов от месинг при стругар.
Знам че не е препорачително, но пробвахме с човека който ми поддържа колите ръчно да настроим оборотите с винтчето на дросела при изключено стъпково моторче докарахме я на 900об. и работи като часовник, ноооооооо с изключен бай пас после си го върнахме в същото положение и пак така заработи на високи обороти. Искам всичко да си работи както е излязла от завода не ми се правят своеволия.

Alex.f899
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 авг 2011, 21:16
Модел на автомобила: Ford puma 1.7
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Alex.f899 » 31 авг 2011, 16:26

този двиг. 1.7 Зетек има ли ЕГР и каде се намира че четох тук в тема от форума че може и от него да е...
може ли проблема да си е софтуерен
при пускане на климатика работи както трябва 900об. амаааааа нз вече какво може да е...

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от ivo_63 » 31 авг 2011, 19:09

датчик за температурата ?

Alex.f899
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 авг 2011, 21:16
Модел на автомобила: Ford puma 1.7
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Alex.f899 » 01 сеп 2011, 10:02

този, който е на входящия въздух ли? Какво да го правя като го сваля той е под колектора след клапата... да го сменям ли с нов. Защото до момента само си сменям чаркалаци и ефекта е 0

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от ivo_63 » 01 сеп 2011, 15:19

може да се замери без да се купува нов напразно - има тема някъде какво трябва да показва - насочих те към него просто , защото често той се явява проблем след много проби - лъже колата че е студена на пресекулки и оборотите скачат и падат, търси и някой вакуум пробит все пак

Alex.f899
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 авг 2011, 21:16
Модел на автомобила: Ford puma 1.7
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Alex.f899 » 01 сеп 2011, 20:09

Днес смених този датчик и промих едни маркучи с обезмаслител от филтъра(въздушния) към двиг. отгоре над реиката с инжекторите влиза мисля, че е някаква картерна винтелация, беше запушен!Смяна на цял дросел (оборудван) и пак същата работа.Откачане на клемите на акумулатора, наново диафностика със замерване на данни на ТПС проверка за пореден път на всички вакууми и резултата е 1000об. чат пат слиза и на 900, но рядко приключвам да се разправям с нея че ми побеля косата... :P
ако някой има други идеи приемам мнения, но засега приключвам 3-месечната битка с нея... _friends_

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от ivo_63 » 01 сеп 2011, 22:37

ivo_63 написа:датчик за температурата ?
температурата на антифриза мери не на въздуха :D
клемите почисти наред - на всички датчици със спрей

Alex.f899
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 авг 2011, 21:16
Модел на автомобила: Ford puma 1.7
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Alex.f899 » 02 сеп 2011, 10:04

И на този съм се нагледал само че немога да го намеря, но да почистих всички буксички на датчиците и съм ги напръскал с контактен шпрей.. мерси колега... Скоро няма да се цапам с нея :D , мойта приятелка неможа да си я познае на тема работа по успокои се двигателчето малко.
В момента ме е яд че по рано не питах тук във форума за съвети а си блъсках главата сам, добре че тя си направи регистрация, за да задам някои въпроси. Благодаря на всички!!! _friends_

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от ivo_63 » 02 сеп 2011, 11:25

радвам се , че сме ти били полезни :D :D :D

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Revell » 02 сеп 2011, 16:29

Още една насока - гледам че не е посочена. Клапана на еко системата проверихте ли. От там може да взима въздух нерегламентирано. По принцип този клапан трябва да затваря след като стопли мотора, а преди това доставя бензинови пари и обогатрява. Друга част връща изгорели газове в колектора за доизгаряне и там ако не затваря пак проблем става.

Alex.f899
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 авг 2011, 21:16
Модел на автомобила: Ford puma 1.7
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Alex.f899 » 03 сеп 2011, 16:05

Revell написа:Още една насока - гледам че не е посочена. Клапана на еко системата проверихте ли. От там може да взима въздух нерегламентирано. По принцип този клапан трябва да затваря след като стопли мотора, а преди това доставя бензинови пари и обогатрява. Друга част връща изгорели газове в колектора за доизгаряне и там ако не затваря пак проблем става.

Може ли малко разяснения каде се намира, по моите познания трябва на този двигател да е под колектора( по точно под бензиновата рейка). Два маркуча се обединяват и влизат в него... Нека някой ме поправи ако не е така, за да знам къде да търся иначе този съм го прегледал здрави са маркучите а дали работи няма как да разбера ... :)

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от Revell » 12 сеп 2011, 13:58

Сори за късния отговор, но ме нямаше една седмица. За съжаление не мога да те насоча къде е точно но знам че го има. При ескорта е на десния калник единия клапан за вакум на изгорелите газове, втория е зад левия фар, до активния въглен и двата чаткат като е в диагностичен режим колата. Третото място е една алуминиева кутийка под изходящия колектор, пак за изгорелите газове и при мен доста шуми като е студена, а после вакума като сатвори и спира. Дано някой колега с Пума да те опъти къде точно се намират тези системи при теб.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Форд Пума 1.7 Зетек и проблемите ми

Мнение от samsung_bg » 08 ное 2011, 18:15

Колега,
Съвета ми е да смениш датчика за температура на антифриза(ECT) и задъжително след това ресет на комп-а.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта