Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
Привет колеги, днес минах с висока скорост (~60км/ч) през една локва и колата ми заработи на три (3) цилиндъра, неравномерно. Покарах още малко с повечко газ и нещата се оправиха от само себе си. След като стигнах дестинацията си 2-3км по-надолу, отворих капака и не видях да е хвърляло вода по двигателя или бубината, не беше мокро. Само ниско долу се беше поизмокрила при окачването и изходящата система) След това покарах още 10км и нямах никакви проблеми.
1:Възможно ли е да имам някъде оголен кабел около бубината или кабел на свещи и при вода да окъсява?
2:Случвало ли ви се е и на вас при преминаване през локва да заработи на три цилиндъра?
3:Има ли причина да се притеснявам от това нещо? (Петък ще излизам на дълъг път 350км и не искам да закъсам по пътищата, че пътната помощ в тези сиромашки дни си е цяло състояние)
Поздрави!
1:Възможно ли е да имам някъде оголен кабел около бубината или кабел на свещи и при вода да окъсява?
2:Случвало ли ви се е и на вас при преминаване през локва да заработи на три цилиндъра?
3:Има ли причина да се притеснявам от това нещо? (Петък ще излизам на дълъг път 350км и не искам да закъсам по пътищата, че пътната помощ в тези сиромашки дни си е цяло състояние)
Поздрави!
- kazama1
- потребител
- Мнения: 177
- Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
Долу някъде има датчик на коляновия вал за центровката най вероятно той се е понамокрил.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне. Датчика на коляновия вал не е виновника.
При бензиновите мотори основен виновник за проблеми при газене е високоволтовата инсталация на запалването (кабели, свещи дистрибутурна капачка). Докато свещите свещите почти никога не създават проблем, то кабелите и дистрибутура са оставили не един водач насред някоя локва.
Тъй като не останаха Фордове със делко, съответно няма и дистрибуторна капачка. Остава проблем с някой кабел, и по-точно маншоните му, към бобината и към свещта (лулата).
Хубавото в ситуацията е, че след като изсъхне, системата работи нормално. Само трябва да имаш едно на ум при следващото преминаване през вода.
И Конкретно, няма причина да се притесняваш. Да случвало се е на всеки след преминаване през вода да работи известно време нестабилно, а по някога се случва и да останеш във водата.
И да се похваля, вчера на три пъти газих във дълбоки водни препятствия, до средата на фаровете, единия път качих вода върху капака и даже не се затресе.
При бензиновите мотори основен виновник за проблеми при газене е високоволтовата инсталация на запалването (кабели, свещи дистрибутурна капачка). Докато свещите свещите почти никога не създават проблем, то кабелите и дистрибутура са оставили не един водач насред някоя локва.
Тъй като не останаха Фордове със делко, съответно няма и дистрибуторна капачка. Остава проблем с някой кабел, и по-точно маншоните му, към бобината и към свещта (лулата).
Хубавото в ситуацията е, че след като изсъхне, системата работи нормално. Само трябва да имаш едно на ум при следващото преминаване през вода.
И Конкретно, няма причина да се притесняваш. Да случвало се е на всеки след преминаване през вода да работи известно време нестабилно, а по някога се случва и да останеш във водата.
И да се похваля, вчера на три пъти газих във дълбоки водни препятствия, до средата на фаровете, единия път качих вода върху капака и даже не се затресе.
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
НАСКО, твоята кола трябва да я класифицираме като подводницаHACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне. Датчика на коляновия вал не е виновника.
При бензиновите мотори основен виновник за проблеми при газене е високоволтовата инсталация на запалването (кабели, свещи дистрибутурна капачка). Докато свещите свещите почти никога не създават проблем, то кабелите и дистрибутура са оставили не един водач насред някоя локва.
Тъй като не останаха Фордове със делко, съответно няма и дистрибуторна капачка. Остава проблем с някой кабел, и по-точно маншоните му, към бобината и към свещта (лулата).
Хубавото в ситуацията е, че след като изсъхне, системата работи нормално. Само трябва да имаш едно на ум при следващото преминаване през вода.
И Конкретно, няма причина да се притесняваш. Да случвало се е на всеки след преминаване през вода да работи известно време нестабилно, а по някога се случва и да останеш във водата.
И да се похваля, вчера на три пъти газих във дълбоки водни препятствия, до средата на фаровете, единия път качих вода върху капака и даже не се затресе.

Благодаря колеги, ще проверя цените на лулите и ще огледам кабелите и без това времето е по-топло вече. Кабели за сега нямам финансовата възможност да сменям, ако се окаже кабел, ще си карам с едно наум

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
Ще те разочаровам, лулите вървят със кабела.
- kazama1
- потребител
- Мнения: 177
- Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
HACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне.
Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.
Няма нищо спорно. Датчика е само един и синхронизира запалването на всички цилиндри, така че няма как проблема да е в него. Подкрепям Наско , че проблемът е във високоволтовата страна.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
Както вече казах, газя често и на дълбоко (голям кеф ми прави да се бухна с висока скорост в голяма локва на пътя), на CVH датчика е отпред, съответно се мокри винаги и обилно.kazama1 написа:HACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне.
Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.
Отделно чисто теоретично, за да протече значим ток при 12V, разстоянието между електродите трябва да е минимално, това е съобразено при конструкцията на датчиците. Възможно е обаче в следствие дълга употреба изолацията да се "метализира" и датчика да окъси, но тогава двигателя ще угасне.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра
Преди 17-18 години ми се случи нещо подобно, но за съжаление поради ниската скорост останах в средата на една дълбока локва. За щастие двигателя бе топъл и след 15 минути колата си запали нормално и си продължих без проблеми. Повече никога не съм имал такъв проблем.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта