Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
vancata
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 23 май 2011, 15:54
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от vancata » 26 фев 2012, 17:39

Привет колеги, днес минах с висока скорост (~60км/ч) през една локва и колата ми заработи на три (3) цилиндъра, неравномерно. Покарах още малко с повечко газ и нещата се оправиха от само себе си. След като стигнах дестинацията си 2-3км по-надолу, отворих капака и не видях да е хвърляло вода по двигателя или бубината, не беше мокро. Само ниско долу се беше поизмокрила при окачването и изходящата система) След това покарах още 10км и нямах никакви проблеми.
1:Възможно ли е да имам някъде оголен кабел около бубината или кабел на свещи и при вода да окъсява?
2:Случвало ли ви се е и на вас при преминаване през локва да заработи на три цилиндъра?
3:Има ли причина да се притеснявам от това нещо? (Петък ще излизам на дълъг път 350км и не искам да закъсам по пътищата, че пътната помощ в тези сиромашки дни си е цяло състояние)
Поздрави!

Потребителски аватар
kazama1
потребител
потребител
Мнения: 177
Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от kazama1 » 26 фев 2012, 17:59

Долу някъде има датчик на коляновия вал за центровката най вероятно той се е понамокрил.
Говедото е по хитро от лисицата ,защото всички го мислят за говедо...

Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от HACKO » 26 фев 2012, 18:29

Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне. Датчика на коляновия вал не е виновника.
При бензиновите мотори основен виновник за проблеми при газене е високоволтовата инсталация на запалването (кабели, свещи дистрибутурна капачка). Докато свещите свещите почти никога не създават проблем, то кабелите и дистрибутура са оставили не един водач насред някоя локва.
Тъй като не останаха Фордове със делко, съответно няма и дистрибуторна капачка. Остава проблем с някой кабел, и по-точно маншоните му, към бобината и към свещта (лулата).
Хубавото в ситуацията е, че след като изсъхне, системата работи нормално. Само трябва да имаш едно на ум при следващото преминаване през вода.
И Конкретно, няма причина да се притесняваш. Да случвало се е на всеки след преминаване през вода да работи известно време нестабилно, а по някога се случва и да останеш във водата.
И да се похваля, вчера на три пъти газих във дълбоки водни препятствия, до средата на фаровете, единия път качих вода върху капака и даже не се затресе.

Потребителски аватар
vancata
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 23 май 2011, 15:54
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от vancata » 26 фев 2012, 18:55

HACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне. Датчика на коляновия вал не е виновника.
При бензиновите мотори основен виновник за проблеми при газене е високоволтовата инсталация на запалването (кабели, свещи дистрибутурна капачка). Докато свещите свещите почти никога не създават проблем, то кабелите и дистрибутура са оставили не един водач насред някоя локва.
Тъй като не останаха Фордове със делко, съответно няма и дистрибуторна капачка. Остава проблем с някой кабел, и по-точно маншоните му, към бобината и към свещта (лулата).
Хубавото в ситуацията е, че след като изсъхне, системата работи нормално. Само трябва да имаш едно на ум при следващото преминаване през вода.
И Конкретно, няма причина да се притесняваш. Да случвало се е на всеки след преминаване през вода да работи известно време нестабилно, а по някога се случва и да останеш във водата.
И да се похваля, вчера на три пъти газих във дълбоки водни препятствия, до средата на фаровете, единия път качих вода върху капака и даже не се затресе.
НАСКО, твоята кола трябва да я класифицираме като подводница :D
Благодаря колеги, ще проверя цените на лулите и ще огледам кабелите и без това времето е по-топло вече. Кабели за сега нямам финансовата възможност да сменям, ако се окаже кабел, ще си карам с едно наум :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от HACKO » 26 фев 2012, 19:39

Ще те разочаровам, лулите вървят със кабела.

Потребителски аватар
kazama1
потребител
потребител
Мнения: 177
Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от kazama1 » 26 фев 2012, 20:27

HACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне.
Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.
Говедото е по хитро от лисицата ,защото всички го мислят за говедо...

Изображение

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от by_cec » 26 фев 2012, 21:02

Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.

Няма нищо спорно. Датчика е само един и синхронизира запалването на всички цилиндри, така че няма как проблема да е в него. Подкрепям Наско , че проблемът е във високоволтовата страна.

Потребителски аватар
kazama1
потребител
потребител
Мнения: 177
Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от kazama1 » 26 фев 2012, 21:34

Така да бъде.
Говедото е по хитро от лисицата ,защото всички го мислят за говедо...

Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от HACKO » 27 фев 2012, 10:55

kazama1 написа:
HACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне.
Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.
Както вече казах, газя често и на дълбоко (голям кеф ми прави да се бухна с висока скорост в голяма локва на пътя), на CVH датчика е отпред, съответно се мокри винаги и обилно.
Отделно чисто теоретично, за да протече значим ток при 12V, разстоянието между електродите трябва да е минимално, това е съобразено при конструкцията на датчиците. Възможно е обаче в следствие дълга употреба изолацията да се "метализира" и датчика да окъси, но тогава двигателя ще угасне.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Мнение от nikolovvd » 27 фев 2012, 11:06

Преди 17-18 години ми се случи нещо подобно, но за съжаление поради ниската скорост останах в средата на една дълбока локва. За щастие двигателя бе топъл и след 15 минути колата си запали нормално и си продължих без проблеми. Повече никога не съм имал такъв проблем.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта