Въпрос за Резонаторно гърне

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
valkata96
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 02 окт 2011, 21:23
Модел на автомобила: Ford Escort 92г. 1.4mi комби
Status: Извън линия

Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от valkata96 » 07 мар 2012, 16:58

Колеги въпросът ми е следния.Ако махна катализаторът и сложа резонаторно гърне.Ще имали някакъв проблем.Мерси предварително. :wink: :wink:

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от иво г. иванов » 07 мар 2012, 18:28

Не би трябвало да има проблем. Много хора махат изгорелите катализатори на по- старите автомобили и
поставят резонатори. Звука не се променя особено.Тъй като при теб липсва ECU, данните от ламбда- сондата
отиват към ел. блок и ако нямаш проблем с паленето и поддържането на обороти, направо може да я елиминираш.
Потърси си рез. гърне от неръждавейка и гледай да не те преметнат с празна тръба.
Успех.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от peigera » 07 мар 2012, 18:30

Ако питането е за колата от профила няма да има никакъв проблем.Единствено следващото гърне след резонансното ще започне да се скапва по бързо.

Потребителски аватар
valkata96
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 02 окт 2011, 21:23
Модел на автомобила: Ford Escort 92г. 1.4mi комби
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от valkata96 » 07 мар 2012, 19:47

Мерси за бързите отговори, колеги. Малко да се постопли и залегам под колата да махам катализатора. Имам още един въпрос - има ли значение къде да поставя резонаторното гърне. Най-добре да го сложа на мястото на катализатора или посредата на тунела.Къде е по добре да седи. :D

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от иво г. иванов » 07 мар 2012, 19:56

Обикновено ги поставят на мястото на катал. Според мен най- удачно е да е на най -недостъпното за вода,
място /ако е възможно такова/. Имам предвид високата температура от изходящата генерация + пръските
от локвите биха спосмогнали за по- бързата корозия по гърнето.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
valkata96
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 02 окт 2011, 21:23
Модел на автомобила: Ford Escort 92г. 1.4mi комби
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от valkata96 » 07 мар 2012, 20:14

Значи ще го поставя посредата на тунела.Така ще е горе долу далеч от температурата, а и възможно най-далече от вода.Нали няма да има значение, че няма да има средно гърне.Eдно резонаторно посредата и краино гърне. Да се надяван че няма да ръмжи много. :D :D :D

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от иво г. иванов » 07 мар 2012, 20:44

Сега, да не изместим темата, но е добре да си остане средното,че горещите газове без катализатор преминават
почти безпрепятствено през резонатора и много бързо ще се скапе заглушителя /крайното гърне/. :(
Решението и риска са само твои.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
valkata96
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 02 окт 2011, 21:23
Модел на автомобила: Ford Escort 92г. 1.4mi комби
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от valkata96 » 07 мар 2012, 20:49

Мерси колега за бързите отговори. :wink: :wink:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от HACKO » 07 мар 2012, 22:05

иво г. иванов написа:Сега, да не изместим темата, но е добре да си остане средното,че горещите газове без катализатор преминават
почти безпрепятствено през резонатора и много бързо ще се скапе заглушителя /крайното гърне/. :(
Решението и риска са само твои.
Горещи, горещи, колко да са горещи? Ами колите които заводски нямат катализатори, при тях газовете са си точно толкова горещи? Ако гърнето е калпаво и на паркинга да стои пак ще изгние.
Дали ще сложиш резонаторно гърне на мястото на катализатора или права тръба, все тая. Сложи си го на мястото, не се мъчи да го слагаш другаде, че е играчка, а може и да стане по-лошо. За ауспуха, няма защитено от вода място, освен ако го прекараш през купето.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от peigera » 07 мар 2012, 22:38

:lol: :lol: :lol: Ммм да, виж през купето зимата даже ще е полезно.А лятото като отидете на барбекю може цър пър отгоре му вместо да палите огън. >:D<: Бъзик не искам да те обидя приятелю.Най добре на мястото на катализатора и ако си намериш от неръждавейка взимай го.Аз на моята смених 3 гърнета и накрая хванах си CO-то и си направих едно от неръждавейка и сега пей сърце.Една малка тайна да кажа.Вътре ватата е стъкломат. Няма изгаряне.И не е скъпа тъпчеш здраво,колкото повече вата толкова по добре.Моето го направих от барабана на стара пералня >:D<:

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от ЯЛТА » 07 мар 2012, 23:04

Като изхвърлиш катализатора, може и без резонаторно гърне. Неговата цел е да пречи на горещите газове да нагряват излишно клапаните, но колко работа върши един дявол знае,- това е обяснението в сервиз KRAFT-ltd.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
valkata96
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 02 окт 2011, 21:23
Модел на автомобила: Ford Escort 92г. 1.4mi комби
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от valkata96 » 08 мар 2012, 19:40

Мерси колеги за бързите отговори. Да се затопли още малко и се заемам. :D :wink:

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от fordmaniac » 12 мар 2012, 09:03

Малко разяснение. Катализатора участва във вълновата и резонансната настройка на аспуховата система. При премахването му е желателно слагане на заместващо резонаторно гърне. Слагането на тръба влошава тези настройки и води до повишаване на разхода и шума в колата. За повишаване на мощноста е несериозно да се говори.
Без да звучи като реклама, ползвам колегите от ЕМ Комплект 33, имат резонаторни за повечето коли.
иво г. иванов написа:Тъй като при теб липсва ECU, данните от ламбда- сондата
отиват към ел. блок и ако нямаш проблем с паленето и поддържането на обороти, направо може да я елиминираш.
Надявам се някой да не вземе писаното от Иво на сериозно! Махане на сонда?! ECU или ел. блок?! Звучи като: Ми тя моята кола не е инжекцион, ама не е и карбуратор, а е полу инжекцион. Е няма такъв филм!
Сори, ама ще заблудиш някой и ще си резне сондата и после...

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от иво г. иванов » 12 мар 2012, 18:21

fordmaniac написа: Надявам се някой да не вземе писаното от Иво на сериозно!
Правилно!!!
Тва защо съм го написал? *167*
Хем не е по темата, хем не е вярно.Сондата си дава данни за кислорода заради образуването на горивната смес.
Катализатора е чак след нея... :shock: :shock: :shock: :-/:
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Резонаторно гърне

Мнение от kEFi » 12 мар 2012, 20:22

е...някои модели имат сонда преди и след катализатора ;) но не и въпросния!
Негативния ефект на резонаторното гърне...бучи като влезе в резонанс (на определени индивидуални обороти)...в моя случай - на 3000, ама хубав гърлен звук *00143*

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта