Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Блоуоф нямат ли само бензиновите турбомотори, мисля че колата ти има само гейт на турбото.
![Изображение](http://img191.imageshack.us/img191/1591/25914835.jpg)
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Ако говорехте и на български, щеше и да се разбира и даже въпросът да се реши още с питането, но това не е много важно.
Няма предпазен клапан на компресорната страна. Явно турбото е достатъчно малко, а двигателят достатъчно инертен за да няма проблеми с налягането. Има клапа за разтоварване турбинната страна според налягането на компресорната и тя тръгва да отваря някъде към 0,8 Атм и на практика поддържа 0,9 - 1 макс.
Няма предпазен клапан на компресорната страна. Явно турбото е достатъчно малко, а двигателят достатъчно инертен за да няма проблеми с налягането. Има клапа за разтоварване турбинната страна според налягането на компресорната и тя тръгва да отваря някъде към 0,8 Атм и на практика поддържа 0,9 - 1 макс.
- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
В един дизел форум където има бегачки по 200-300 коня не им слагат такива клапани, какво остава за нещо стоково.
Който кара Форд е горд!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Като тръгнеш по пътя на турбото ще го откриеш, и директно го затапваш. Обаче не е много удобно на полеви условия.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
питам защото ми се струва че от време на време испуска налягане от някъде при подадена газ , прилича на придърпване но е мн леко!
![Изображение](http://www.inkace.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/i/diesel_the_only_option.jpg)
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Провери за спукан или протрит маркуч на турбото, или хлабав, но клапана го запуши. Тогава ще усетиш и разлика във вървежа на колата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
За пръв път чувам че разтоварващия клапан трябва да се затапи, specialista на същото мнение ли е?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Е нали го кара моето Мондео със затапения клапан. Нали не очакваш дърта кола на по 200- 300 000 км. да вдигне свръх налягане.MARTO 85 написа:За пръв път чувам че разтоварващия клапан трябва да се затапи, specialista на същото мнение ли е?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Явно дизела няма дроселова клапа и затова няма такъв разтоварващ клапан!diesel1.6 написа:Явно турбото е достатъчно малко, а двигателят достатъчно инертен за да няма проблеми с налягането. Има клапа за разтоварване турбинната страна според налягането на компресорната и тя тръгва да отваря някъде към 0,8 Атм и на практика поддържа 0,9 - 1 макс.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Съвременните дизели имат дросел, но имат и турбини с променлива геометрия което решава въпроса. Колкото до Мондео-то специално - не знам дали има дросел, но дори ида има той не вързан към педала на газта.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Аз защо си мисля че той затапва EGR-а, да не се бъркаш нещо?ЯЛТА написа:Е нали го кара моето Мондео със затапения клапан. Нали не очакваш дърта кола на по 200- 300 000 км. да вдигне свръх налягане.MARTO 85 написа:За пръв път чувам че разтоварващия клапан трябва да се затапи, specialista на същото мнение ли е?
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Да, съвременните дизели имат дросел, но той е част от системата на ЕГР-а и няма общо с дросела при бензиновите мотори.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Изпуска, ама не на въздуха, а на горивото, и не в колектора, ами в ГНП.BladeMan написа:питам защото ми се струва че от време на време испуска налягане от някъде при подадена газ , прилича на придърпване но е мн леко!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Има клапан за разтоварване-уест гейт!
На топлата страна на турбото и се управлява от налягането в см.колектор!
Там не пипайте! Изолирането на ЕГР го препоръчвам!
Успех!!!
На топлата страна на турбото и се управлява от налягането в см.колектор!
Там не пипайте! Изолирането на ЕГР го препоръчвам!
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Изпускането на налягане обратно през компресорната част има две разновидности, като и двете са вредни за живота на турбинката ... при върната гас - флътър и при подадена гас - сърдж.
Гейта пропуска част от изгорелите газове, за да може турбината да поддържа едно определено предварително зададено налягане, но според общото разбиране той не е разтоварващ, той е байпасен клапан.
Заради устройството си дизела няма много нужда от разтоварващ клапан, въпреки че на някой нови дизели се поставят такива, но рециркулационни![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Гейта пропуска част от изгорелите газове, за да може турбината да поддържа едно определено предварително зададено налягане, но според общото разбиране той не е разтоварващ, той е байпасен клапан.
Заради устройството си дизела няма много нужда от разтоварващ клапан, въпреки че на някой нови дизели се поставят такива, но рециркулационни
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tuned and performed by
![Изображение](http://media.snimka.bg/8998/024251073-big.jpg?r=0)
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
![Изображение](http://media.snimka.bg/8998/024251073-big.jpg?r=0)
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
По-разбираемо ще е ако пишеш на български ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Освен да кажеш кво е ГНП ?diesel1.6 написа:Изпуска, ама не на въздуха, а на горивото, и не в колектора, ами в ГНП.BladeMan написа:питам защото ми се струва че от време на време испуска налягане от някъде при подадена газ , прилича на придърпване но е мн леко!
някаква тема да има свързана с изолиране на ЕГР да има , и какво би променило това деиствие?specialista написа:Има клапан за разтоварване-уест гейт!
На топлата страна на турбото и се управлява от налягането в см.колектор!
Там не пипайте! Изолирането на ЕГР го препоръчвам!
Успех!!!
![Изображение](http://www.inkace.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/i/diesel_the_only_option.jpg)
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Извинявам се и се допълвам - ГНП е горивонагнетателна помпа, почти само за помпата на дизеловите двигатели се полва. В нея се случва износване на някои метални части, или деформация и повредеи по гумени пръстенчета, или друго. Има теми за това за мондео и ескорти.
ЕГР системата се маха, защото като вземе да работи неправилно след десетата година или по-рано и започва да пречи доста. Вреди от махането няма при коментираният двигател.
ЕГР системата се маха, защото като вземе да работи неправилно след десетата година или по-рано и започва да пречи доста. Вреди от махането няма при коментираният двигател.
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Къде се намира Blowoff клапана на мондео МК2
Блоуофф клапана се намира точно зад турбото под испускателните тръби.Изпускането на налягането може да се дължи на не-добре регулиран клапан или замърсяване. За да се почисти и нагласи трябва да се свалят : кулер, всмукатели и изпускатели. Има доста клипчета в youtube в които е показано как се наглася блоуофф клапан.(изпускането на налягане може да е и от други по-сложни проблеми с турбо и турбопътища)
ЕГР клапана не е добре да се затапва защото колата ще почне да харчи повече като е студена и да загрява много по-бавно. Когато е студена колата ,този клапан се отваря и вкарва изгорели газове което обеднява сместа и вкарва топъл въздух в двигателя. Ако ЕГР клапана работи той ще се затвори при загряла кола и няма да вкарва изгорели газове. ЕГР клапана също се почиства чрез сваляне на всмукателите , той се управлява чрез вакум посредством вакум клапан ,който се намира зад левият ботуш!
Пиша какво съм открил за да може , когато някой търси нещо да намира отговори!
ЕГР клапана не е добре да се затапва защото колата ще почне да харчи повече като е студена и да загрява много по-бавно. Когато е студена колата ,този клапан се отваря и вкарва изгорели газове което обеднява сместа и вкарва топъл въздух в двигателя. Ако ЕГР клапана работи той ще се затвори при загряла кола и няма да вкарва изгорели газове. ЕГР клапана също се почиства чрез сваляне на всмукателите , той се управлява чрез вакум посредством вакум клапан ,който се намира зад левият ботуш!
Пиша какво съм открил за да може , когато някой търси нещо да намира отговори!
![Изображение](http://www.inkace.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/i/diesel_the_only_option.jpg)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта