Топлообменник на маслото!-Въпрос!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 19 юли 2013, 19:34
- Модел на автомобила: focus 1.8 TDDI
- Status: Извън линия
Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Здравейте,Колеги!Карам Форд Фокус 18 ТДИ 90 к.с Значи,преди около 2 седмици направих бай-пас на тооплообменника.Искам да попитам по запознатите от вас колко време мога да карам с него и какъв пробег мога да правя(от точка А до точка Б) ?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Не те знам какъв байпас си направил на топлообменника, защо, и как. Целта на топлообменника е да охлажда маслото. Ако поради действията ти, охлаждането е понижено, или отсъства, маслото ще повиши температурата си, а заедно с това ще дойдат и съответните проблеми, турбото, после друго, с една дума сам си прецакваш мотора.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 19 юли 2013, 19:34
- Модел на автомобила: focus 1.8 TDDI
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Изолирах самия топлобменик ,защото се спука и започна да вкарва масло в охладителната система.Но,чакам да ми докарат друг,и затова по питах колко време и колко км най-много мога карам докато ми го доставят? А имам пътуване около 300 км и от който 20-30 км са ми стръмни наклони за изкачване.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Не е благоприятно да караш така, но ако ще го пътуваш това разстояние не я натискай колата.
Дръж я при възможност до 2000-2500об/мин. и давай плавно газ /т.е. не я режи/. Подбирай предавките правилно, не я мъчи на 4-та с 50км/ч. примерно в баир нагоре. Не я изключвай от скорост при спускане, дръж я на скорост така компютъра спира подаването на гориво в определени режими на работа на мотора /ППХ/. Тогава се подобрява охлаждането на двигатела. Също не включвай климатика при възможност, защото топлината която отдава радиатора му е достатъчно висока при това топло време.
Като цяло високата температура на маслото идва от топлоотдаването на буталата и турбината. Т.е. колкото повече изгорено гориво имаш за единица време толкова по-голяма отдадена топлина ще имаш за преминаване....... към маслото и охлаждащата течност за това време.
Карай спокойно и мисля, че няма да повредиш турбината. С какво масло е колата, като спецификация?
Дръж я при възможност до 2000-2500об/мин. и давай плавно газ /т.е. не я режи/. Подбирай предавките правилно, не я мъчи на 4-та с 50км/ч. примерно в баир нагоре. Не я изключвай от скорост при спускане, дръж я на скорост така компютъра спира подаването на гориво в определени режими на работа на мотора /ППХ/. Тогава се подобрява охлаждането на двигатела. Също не включвай климатика при възможност, защото топлината която отдава радиатора му е достатъчно висока при това топло време.
Като цяло високата температура на маслото идва от топлоотдаването на буталата и турбината. Т.е. колкото повече изгорено гориво имаш за единица време толкова по-голяма отдадена топлина ще имаш за преминаване....... към маслото и охлаждащата течност за това време.
Карай спокойно и мисля, че няма да повредиш турбината. С какво масло е колата, като спецификация?
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 19 юли 2013, 19:34
- Модел на автомобила: focus 1.8 TDDI
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Alpine RSD Semi Syntetic 10W40
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 19 юли 2013, 19:34
- Модел на автомобила: focus 1.8 TDDI
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
А по принцип какво значение има с какво масло карам.Благодаря,но мисълта ми беше поне колко километра при нормално каране може да се измине така горе - долу без да има големи последствия,за да знам за какво и за колко км да съм подготвен и да знам какво да правя?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Всяко масло си има оптимална работна температура. А това кога евентуално може да настъпи проблем, никой не може да ти каже. Симптомите трудно се хващат, а ако настъпи повреда, вече пък е късно. Предполагам че топлообменник не е трудно да се намери. Общо взето послушай колегата DTM.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Тези радиатори са там заради турбото. Няма вариант да караш дълго време така-купи си радиатор.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!
Да, при първа възможност си монтирай топлообменника.
Като дойде време за смяна на масло, заложи на 5W40 или 5W30. Марка си избери сам, има достатъчно изписано във форума.
Масло за двигателя
Като дойде време за смяна на масло, заложи на 5W40 или 5W30. Марка си избери сам, има достатъчно изписано във форума.
Масло за двигателя
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта