Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Здравейте, пиша в темата, защото мисля, че не ми работи перката на радиатора от дясната страна(гледащата към акумулатора) на фокус 1.6 2000. Онзи ден като беше топло пуснах климатика, изредих всички степени на топло и студено, но не се включи. Преди време работеше при пуснат климатик, макар и лятото. След това се опита да прегрее в едно задръстване и отидох в сервиз. Майстора каза, че перките не работели, но ги оправил(мисля, че не е бил запознат с темата за отклонението на стрелката на температурата при тези фокуси ) а и аз не му висях на главата
Оттогава климатик и парно работят на всички степени, но дясната перка не се включва. Веднъж когато температурата по тест меню стигна 108 спрях да проверя и само лявата работеше(тази срещу термостата). До момента лявата работи винаги с различна скорост според натоварването. Бушоните са наред
Чак тези дни погледнах какви ги е свършил и видях, че един от кабелите е прекъснат.
Преди време отново посетих майстора да ги погледне и каза че перките работят, но не ми демонстрира.
Направо на въпроса – възможно ли е да е прекъсната защото не е било възможно да се оправи. Ако някой е ремонтирал такива вентилатори, нека сподели мнението си
![Изображение](//uploads.tapatalk-cdn.com/20200207/c02b6cc088d76bb5afc83aa19833a10e.jpg)
Оттогава климатик и парно работят на всички степени, но дясната перка не се включва. Веднъж когато температурата по тест меню стигна 108 спрях да проверя и само лявата работеше(тази срещу термостата). До момента лявата работи винаги с различна скорост според натоварването. Бушоните са наред
Чак тези дни погледнах какви ги е свършил и видях, че един от кабелите е прекъснат.
Преди време отново посетих майстора да ги погледне и каза че перките работят, но не ми демонстрира.
Направо на въпроса – възможно ли е да е прекъсната защото не е било възможно да се оправи. Ако някой е ремонтирал такива вентилатори, нека сподели мнението си
![Изображение](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20200207/c02b6cc088d76bb5afc83aa19833a10e.jpg)
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Пусни и директно ток на клемата, да провериш дали ще тръгне. Или виж на прекъснатия кабел дали има напрежение.
Може и датчик някой да е дал фира, може и майстора да си е правил някакви упражнения.
Може и датчик някой да е дал фира, може и майстора да си е правил някакви упражнения.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Как да подам ток от клемата – гледах в един сервиз как пробваха крушка дали ще светне с един кабел, увит около клемата, но за този кабел не знам. Иначе с мултиметър ще премеря. Намерих как изглежда датчика и ще видя дали го имам
![Изображение](https://i.imgur.com/X9GYbHj.jpg)
Майстора е познат и ще е тъпо ако перката е изгоряла и е побългарил колкото да работи другата, защото при такова положение щях да си взема други перки
Ъпдейт: Намерих снимка в интернет на окабеляването на перките и изглежда, че прерязания кабел отговаря на този, излизащ от неработещата перка.
![Изображение](https://i.imgur.com/lAks5Of.jpg)
Търсех и диаграма, но няма с хубаво качество.
Ако някой е ремонтирал такива перки нека сподели прав ли съм
![Изображение](https://i.imgur.com/X9GYbHj.jpg)
Майстора е познат и ще е тъпо ако перката е изгоряла и е побългарил колкото да работи другата, защото при такова положение щях да си взема други перки
Ъпдейт: Намерих снимка в интернет на окабеляването на перките и изглежда, че прерязания кабел отговаря на този, излизащ от неработещата перка.
![Изображение](https://i.imgur.com/lAks5Of.jpg)
Търсех и диаграма, но няма с хубаво качество.
Ако някой е ремонтирал такива перки нека сподели прав ли съм
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Ето прилагам ти диаграма с добро качество. Общо взето схемата е 2 релета (К12 I и II на схемата) управлявани от ECU-то на колата (A35 на схемата). Различни комбинации на активиране на релетата и резистор (R46) осигуравят различни скорости. Това което трябва да направиш е да подадеш директно на проблемната перка захранване и да видиш дали ще работи. Ориентирай се по цветовете на кабелите от схемата и подай захранване директно от акумулатора.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Благодаря за диаграмата, ще я разгледам внимателно
-
- потребител
- Мнения: 1417
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
От страната на акумулатора не се ли води лявата перка демек за първа скорост ако извадиш датчика за температурата който е на главата между свещите и като запалиш двигателя би трябвало да завъртят и двата вентилатора някъде така бях чел. Ако има ток до него по вероятно четките да заминали някъде бях ги гледал как изглеждат от пред са леко заострени.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Зависи от коя страна гледаш. Като казвам лява имам предвид когато застанеш пред двигателя. Не знам дали съм прав.
Но е по-вероятно защото именно тази перка се включва на около 103 и когато спадне температурата спира. Освен това тя е срещу термостата.
Възможно е четките да са заминали, а датчика между свещите не мога да го сваля, защото кабелът му не излиза и не искам да го скъсам, като го дърпам
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Но е по-вероятно защото именно тази перка се включва на около 103 и когато спадне температурата спира. Освен това тя е срещу термостата.
Възможно е четките да са заминали, а датчика между свещите не мога да го сваля, защото кабелът му не излиза и не искам да го скъсам, като го дърпам
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 1417
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Значи не ти работи първа скорост на вентилатора виж дали първо стига захранване до терморезистора ако има значи може и термо препазиттеля да е дал фира това може да го провериш като го шунтираш ако тръгне значи в него е проблема така изглежда управлението за първа скорост държи се на два винта между двете перки.
![Изображение](http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs-2013/jdv1581187128q.jpg)
![Изображение](http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs-2013/jdv1581187128q.jpg)
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Благодаря ти, ще проверя терморезистора. Значи според теб дясната перка, гледана пред двигателя е първа степен, а лявата втора? И когато първа не работи, перката не се включва при достигане на определените градуси. Когато температурата обаче се увеличи, втората тръгва.
А самото пускане на перките зависи от еку-то
![Изображение](//uploads.tapatalk-cdn.com/20200208/e82b00260c48f27e8d5138f8bfba853e.jpg)
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
А самото пускане на перките зависи от еку-то
![Изображение](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20200208/e82b00260c48f27e8d5138f8bfba853e.jpg)
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 1417
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Така е и при мен като пусна климатика се пуска първата скорост а при по висока температура се включва и втората скорост. Направи един шунт на термопредпазителя и виж дали вентилатора ще тръгне ако тръгне термопредпазителя се смена мисля че беше 15А 200-250C. За да включи климатика и да направиш проба ще трябва да изчакаш темепературите да са положителни поне над 5С. Виж и буксата на терморезистора как е често нагаря и не дава контакт.
![Изображение](http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs-2013/bfi1581193284k.jpg)
![Изображение](http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs-2013/bfi1581193284k.jpg)
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Миналата седмица пусках климатика, но перката не тръгна. Ще проверя резистора, макар, че с този отрязан кабел е почти ясно къде е проблема
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Абе аз защо си спомням, че двата вентилатора работят едновременно? Болен съм и тези дни не ми се ходи на студа да проверя как е на моята, утре ако е топло, може да включа ELMa да видя как са.
Като гледам схемата, първия мотор работи винаги на макс. а втория върти на две степени. При тебе явно първия мотор прави проблем и се е наложило да бъде изключен и е оставен само втория да работи на две степени (има и вариянт на 1.6 само с един вентилатор). По някаква причина ниската степен е спряла, или резистора е изгорял или предпазителя ( на схемата се вижда и предпазител F29 30А).
П.П. този мотор има само един датчик за температура, този в главата и всичко се управлява от компютъра. Поправи си профила, че два дена си мисля че питаш за Дизел и не се включвам.
Като гледам схемата, първия мотор работи винаги на макс. а втория върти на две степени. При тебе явно първия мотор прави проблем и се е наложило да бъде изключен и е оставен само втория да работи на две степени (има и вариянт на 1.6 само с един вентилатор). По някаква причина ниската степен е спряла, или резистора е изгорял или предпазителя ( на схемата се вижда и предпазител F29 30А).
П.П. този мотор има само един датчик за температура, този в главата и всичко се управлява от компютъра. Поправи си профила, че два дена си мисля че питаш за Дизел и не се включвам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! ![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Благодаря Наско, ти си втория който твърди, че тази перка, която не ми работи е първа степен. И явно сте прави.
Според този потребител не работят едновременно, но може да се отнася за друг код на двигателя
![Изображение](//uploads.tapatalk-cdn.com/20200209/bbf6104d6bc184a017d810966dcd7965.jpg)
Да не би пък наистина дясната перка (гледано пред двигателя) работи винаги, а лявата се включва на първа степен при 103 и на втора при 108
Ще оправя профила, дизела почти не го карам вече
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Според този потребител не работят едновременно, но може да се отнася за друг код на двигателя
![Изображение](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20200209/bbf6104d6bc184a017d810966dcd7965.jpg)
Да не би пък наистина дясната перка (гледано пред двигателя) работи винаги, а лявата се включва на първа степен при 103 и на втора при 108
Ще оправя профила, дизела почти не го карам вече
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Ха, току що установих, че Левия вентилатор и при мене не работи (при автомобилите посоката се определя от гледна точка на мястото на водача). Десния работи на ниски и високи, но не мога да кажа дали Левия работи винаги на 100% или и той се регулира. 100% съм сигурен, че двата работят едновременно, по отделно работят във ВАГ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! ![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Значи и при теб е такова положението. А имал ли някакви проблеми с перките, за да не ти работи?
Остана само да разберем дали наистина и двете трябва да работят заедно, но на различна скорост
Остана само да разберем дали наистина и двете трябва да работят заедно, но на различна скорост
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Преди време сменях целия блок с вентилатори, защото единия не работеше. Сега видях старите, ами и там проблема е бил във същия вентилатор, даже някой (преди да купя колата) го е изолирал като при тебе. Та и на двата са разбити лагерите, има голям радиален луфт и евентуално окъсява в четкодържателите и гори бушона и за това го изолират, въпреки че при мене в момента нищо не е правено и не създава проблем, даже не знам откога не работи и нямаше и да разбера.
Хвани перката и я разклати да видиш за какво става въпрос.
Хвани перката и я разклати да видиш за какво става въпрос.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! ![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
![*0030* *0030*](./images/smilies/0030.gif)
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1618
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
За да няма от лявата страна на дясното...
Колата има лява страна и дясна страна и това е ориентир за това кое къде е!
Схемата на инсталацията на охлаждащите вентилатори е ясна, Наско също я е разяснил, Първа перка ( лявата ) работи винаги на пълна мощност, а втората ( дясната ) при по-ниска температура е на понижена мощност , а после е на номинална, висока мощност.
При включен климатик също при по-ниска температура на антифриза са първа на макс и втора на понижена и после двете на макс.
По причина, че винаги работи на пълна мощност и обороти, на левият вентилатор ресурса е по-малък от десният. Доста такива вече смених комплекти втора употреба:
Поздрави
Колата има лява страна и дясна страна и това е ориентир за това кое къде е!
Схемата на инсталацията на охлаждащите вентилатори е ясна, Наско също я е разяснил, Първа перка ( лявата ) работи винаги на пълна мощност, а втората ( дясната ) при по-ниска температура е на понижена мощност , а после е на номинална, висока мощност.
При включен климатик също при по-ниска температура на антифриза са първа на макс и втора на понижена и после двете на макс.
По причина, че винаги работи на пълна мощност и обороти, на левият вентилатор ресурса е по-малък от десният. Доста такива вече смених комплекти втора употреба:
За ремонт на перките не съм пробвал, като се износят втулките няма как да се преработи.
Поздрави
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Преди 2 години почти ми се подпали левият вентилатор на Мондеото, като вдигнах капака да гледам какво пуши, още тлееше в намотките. Като го свалих, перката беше крива - пластмасата се е размекнала от температурата.
От моргата взех за 25 лева от Ескорт, оказа се по-мощен и фучи яко - вероятно е бил без климатик и само с една перка. Размених само пиновете в голямата букса и сега ми тръгва десният, а левият (фучащият) е на степени.
От моргата взех за 25 лева от Ескорт, оказа се по-мощен и фучи яко - вероятно е бил без климатик и само с една перка. Размених само пиновете в голямата букса и сега ми тръгва десният, а левият (фучащият) е на степени.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Благодаря на Фордманиак, че разясни положението с вентилаторите. При това положение ще сменя моя.
Проблемът обаче е в инсталацията - майстора каза, че го е вързал на директно. Не знам какво означава това, но не ми демонстрира как работи.
Друго мнение което ми дадоха е че ги връзват така за да не горят бушон.
Сега дори да сваля буксата на вентилатора, не мога да го сваля защото кабел от инсталацията на колата е свързан с кабела на вентилатора. Прикачвам снимка, на която се вижда срязания кабел от буксата на инсталацията и как е свързан директно с вентилатора.
Възможно ли е този кабел да се извади от буксата и да се запои нов кабел за да се възстанови заводската инсталация?
Проблемът обаче е в инсталацията - майстора каза, че го е вързал на директно. Не знам какво означава това, но не ми демонстрира как работи.
Друго мнение което ми дадоха е че ги връзват така за да не горят бушон.
Сега дори да сваля буксата на вентилатора, не мога да го сваля защото кабел от инсталацията на колата е свързан с кабела на вентилатора. Прикачвам снимка, на която се вижда срязания кабел от буксата на инсталацията и как е свързан директно с вентилатора.
Възможно ли е този кабел да се извади от буксата и да се запои нов кабел за да се възстанови заводската инсталация?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на радиатора на Фокус 2002г.-не работи?
Естествено че е възможно, и задължително е да се направи, като заводското изпълнение.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта