Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 22 юли 2015, 17:38
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Здравейте, колата е Форд Фокус 2002г., 1,8 тдци, 100к.с.
Колата е на жена ми. В началото на миналата седмица ми каза, че вентилатора на парното "май не работи на 1,2,3, а само на 4".Мислех в почивните дни да го погледна, но в петък вечерта ми каза, че и на 4 е спрял да върти. В неделя започнах да търся проблема - свалих вентилатора, беше блокирал и не можеше да помръдне перката. Махнах пластмасовият капак и видях, че долната втулка е ръждясала и оста не може да се върти. Пръсках, киснах,..... и лека-полека перката тръгна. Смазах с течна грес, напълних и гнездото в пластмасовият капак с грес и сглобих. Монтирах го на място, но при пускане от копчето-вентилатора не тръгва. Проверих бушони, релета-всичко е наред. Почнах с пробна лампа да търся по кабелите, под жабката, около парното-никъде не можах да хвана"+". Предполагам като е блокирал вентилатор, нещо друго не е издържало, или пък копчето?
Дайте съвети!
Благодаря!
Колата е на жена ми. В началото на миналата седмица ми каза, че вентилатора на парното "май не работи на 1,2,3, а само на 4".Мислех в почивните дни да го погледна, но в петък вечерта ми каза, че и на 4 е спрял да върти. В неделя започнах да търся проблема - свалих вентилатора, беше блокирал и не можеше да помръдне перката. Махнах пластмасовият капак и видях, че долната втулка е ръждясала и оста не може да се върти. Пръсках, киснах,..... и лека-полека перката тръгна. Смазах с течна грес, напълних и гнездото в пластмасовият капак с грес и сглобих. Монтирах го на място, но при пускане от копчето-вентилатора не тръгва. Проверих бушони, релета-всичко е наред. Почнах с пробна лампа да търся по кабелите, под жабката, около парното-никъде не можах да хвана"+". Предполагам като е блокирал вентилатор, нещо друго не е издържало, или пък копчето?
Дайте съвети!
Благодаря!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Би трябвало да имаш такъв резистор, който прави степените на парното, той е и един вид като бушон за да не изгори моторчето на парното. Намира се зад жабката в ляво, или поне на Фокус МК-1 е там. Вярвам че е изгорял, струваше около 22 лева.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
4та степен е директна, не минава през резистора. Сигурен ли си че бушона е здрав?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Е щом и 1, 2, и 3 са изчезнали преди това, то е ясно че и бушона е дал фира...........
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 22 юли 2015, 17:38
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Ха, голям смях!
Аз гледах предпазителят, който е обозначен с "перка". За мен това означава "вентилатор". А то се оказа, че съседният предпазител с "3 вълнообразни стрелки" насочени нагоре е за вентилатора. Смених го и вентилатора тръгна на 4та степен. Ще купувам този резистор!
Благодаря, още веднъж за помощта!
Аз гледах предпазителят, който е обозначен с "перка". За мен това означава "вентилатор". А то се оказа, че съседният предпазител с "3 вълнообразни стрелки" насочени нагоре е за вентилатора. Смених го и вентилатора тръгна на 4та степен. Ще купувам този резистор!
Благодаря, още веднъж за помощта!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Тази Фирма ги продаваше, филтрирай по марка, модел и година, и ще го намериш онлайн.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Този с перката е за вентилатора на радиатора на двигателя и да, странно е обозначен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 22 юли 2015, 17:38
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Съгласен съм с тази логика, "перката" да е за вентилатора на радиатора, но не разбирам защо "3 вълнообразни черти насочени нагоре" са за вентилатора за купето. Ако показват "отопление", как ще се разбира лятото, когато вентилатора се ползва за охлаждане, с климатика?
Това разбира се са разсъждения "следварително", в кръга на шегата. Важното е - когато проверяваш предпазители-проверявай всички!
Това разбира се са разсъждения "следварително", в кръга на шегата. Важното е - когато проверяваш предпазители-проверявай всички!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Ми не показват отопление а въздушна струя............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- FORD FOKUS vr
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 09 авг 2019, 12:05
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Най напред и то при наличие на електротехнически умения се измерва изправността на термопредпазителя т.е." 2-ри пост на първата снимка, горе" Ако е изгорял се заменя с нов струващ окло левче, но е възможно да е дефектирал целия модул, да е дефектирал управляващия ключ или просто да е изгорял предпазителя разположен в общия блок с предпазители.
Форд Фокус мк1
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1391
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Ако мога и аз да се включа в темата , но с малко по различна болка. При мен въпросния вентилатор за парното го смених с друг но се оказа неподходящ и проблема е ,че работи в режим на парно и студено на всички степени, но на климатик само на 1-ва степен. На ,2,3,4 климатика спира и му гасне лампата. Отделно силата на въздушната струя е поне с 2 степени по слаба тоест на 3 духа като на 2 ра, А сега зимата запотеното предно стъкло няма подсушаване. Знам как се настройва затварям всички клапи врътката за посоките на духалките крайно дясно за стъкло , топло на макс и степени на вентилатор между 3 и 4, така се пуска и компресора на климатика. Но при мен само духа леко на предното стъкло. Филтъра е сменен на купето . Резистора под жабката е здрав. Топлото си го има но силата на въздушната струя е мноого слаба.
Някакви идеи, съвети ?
Взех втори вентилатор уж за моя модел , на проба на акумулатора работи но сега на минусови температури не е оферта да залягам под колата да го сменям. Това може би ще бъде последната болка на тази кола ако успея да реша проблема до пролетта, я изкара още година максимум или две и отива в историята, като фифи.
Някакви идеи, съвети ?
Взех втори вентилатор уж за моя модел , на проба на акумулатора работи но сега на минусови температури не е оферта да залягам под колата да го сменям. Това може би ще бъде последната болка на тази кола ако успея да реша проблема до пролетта, я изкара още година максимум или две и отива в историята, като фифи.
-
- потребител
- Мнения: 1417
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Виж дали ти работи клапата за рециркулация при мене моторчето на клапата бръмчеше обаче клапата не мърдаше и винаги беше в затворено положение и стъклата се запотяваха. Проблема беше че гнездото се не разбило където влиза моторчето и върти на празно.
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1391
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
като разглобявам ще огледам, но всички варианти и степени и режими си работят, само дето силата на въздуха е много слаба. Да се затопли малко поне 12-13 градуса и ще разглобявам пак.
-
- потребител
- Мнения: 1417
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Клапата може да я видиш дали се движи като отвориш жабката.
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1391
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Клапата работи. Както и всички възможни степени, режими на работа , клапи, жила , предпазители , релета бутони си работят. Проблема ми е че вентилатора от ескорт е сложен в кутията на фокуса за да стане захващането. И оттам духа слабо. Аз това попитах. Дали има вероятност ако самия вентилатор е от кола без климатик ,да работи с 50 % по слабо като го сложа на фокуса.
-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
- Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Една от причините за слабо духане, при високи обороти, е вентилатора да върти в грешната посока.
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1391
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Не съм много наясно с токовете. Но има ли вариант буксата от купето която влиза към вентилатора да е включена обратно, тоест плюсовете да се разминават , защото от вентилатора удължих кабелите за да могат да се включат към буксата от купето . Ако е така ще е по лесно да оправя проблема, само свалям жабката и буксата е пред мен. Разменям кабелите и би трябвало да тръгне .Няма да залягам под колата да свалям всичко. Имам правилния вентилатор в къщи но времето не позволява да го сменям сега.
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1391
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Ами имам леко развитие, по проблема с Хенрито. След 120 сваляния на вентилатора под жабката стана ясно следното.
1, надлъжните канали на ротора бяха пълни с графитен прах от четките, но от моя страна като съм го смазвал с масло , то е оляло каналите и те се запушват. Явно окъсява и при пускане на степени1,2,3 работи но на 4 спира и гори предпазителя при мотора 30А.
Следва смяна на въпросния реостат с нов 19 лв. + предпазител 30А.
Сглобяване тест и пак гори предпазител.
Оттам замерване с ампер клещи да видим какво се случва и опп на степен 4 в момента на включване от 18-19А на трета скачат на 60 А и моментално гори предпазител. После Ротора се почисти до блясък сменени четки с нови, пълна профилактика. монтаж и всичко заспа до момента в които на въздуховодите не идва въздух. Но поне моторчето работи на 4 степен показва 20-21 А колебливо но основно ги държи на 20 и малко. Което е достатъчно да не ми гори Предпазителя на 30 А . Самото замерване е правено от електротехник с нужните умения ,знания и уреди. Така ,че там грешка няма.
НО ОСТАВА ЕДИН Въпрос къде отива въздушната струя на път към клапите на таблото? Клапата за вътрешна циркулация работи отваря, затваря. Всички врътки за степени, посоки, на клапите работят, жилата са здрави. Но на клапите само леко полъхва , а на климатик само са студени.
1, надлъжните канали на ротора бяха пълни с графитен прах от четките, но от моя страна като съм го смазвал с масло , то е оляло каналите и те се запушват. Явно окъсява и при пускане на степени1,2,3 работи но на 4 спира и гори предпазителя при мотора 30А.
Следва смяна на въпросния реостат с нов 19 лв. + предпазител 30А.
Сглобяване тест и пак гори предпазител.
Оттам замерване с ампер клещи да видим какво се случва и опп на степен 4 в момента на включване от 18-19А на трета скачат на 60 А и моментално гори предпазител. После Ротора се почисти до блясък сменени четки с нови, пълна профилактика. монтаж и всичко заспа до момента в които на въздуховодите не идва въздух. Но поне моторчето работи на 4 степен показва 20-21 А колебливо но основно ги държи на 20 и малко. Което е достатъчно да не ми гори Предпазителя на 30 А . Самото замерване е правено от електротехник с нужните умения ,знания и уреди. Така ,че там грешка няма.
НО ОСТАВА ЕДИН Въпрос къде отива въздушната струя на път към клапите на таблото? Клапата за вътрешна циркулация работи отваря, затваря. Всички врътки за степени, посоки, на клапите работят, жилата са здрави. Но на клапите само леко полъхва , а на климатик само са студени.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
А може би има чуждо тяло във въздуховода.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
- Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на парното на Фокус 2002г.-не работи?
Ротора се върти на обратно. Проверете какво сте правили при четкодържателя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта