Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част

Мнение от pifivo1 » 17 май 2007, 19:00

Привет форумци, може ли някой да ми каже къде да търся проблема....
та става дума за следното: Преди две седмици си я купих фиестата 16V 1.25 zetec s мотор, след смяната на масло и консумативи взе да си мени оборотите.След като майсторът я бръкна оборотите се закрепиха, но само временно, после пак взеха да се менят.Аз нали съм си Тома Неверни заприпках до Мотопфое в Монтана на диагностика.Сле като ми изчистиха грешките - не разбрах точно какви и от кога, оборотите пак се меняха и монтьора ми почисти моторчето за празен ход и оборотите заспаха.Това продължи няколко дни, ама нали си нямам работа-реших след обстойно изчитане на форума за кар аудио и сваляне на генератора за код да си пробвам кода за радиото.За целта свалих клемите на акумулатора - е кодът тръгна перфектно, но оборотите започнаха да се менят.Падат на около 500 и по-надолу-колата аха да угасне, но пак ги вдига до над 500 и така.При палене са към 1000 и като поработи малко - същото.Та въпроса ми е - дали ЕКУ то не се е ресетнало?Поне от това което съм изчел това може да стане само с програма и ПС включен към колата, ма знае ли човек.МАФ-а не съм го чистил - канех се и това да направя- та ако някой знае къде е да ми каже и ако има и снимки ще съм много благодарен. Ако някой е имал такъв проблем - моля да помогне.
П.С. Колата след манипулацията съм я карал около 10 км.
:?: :?: :oops: и извинявайте за дългия роман, който сътворих.....

paci:
Промених ти заглавието на темата. Дано не се сърдиш.И в предната тема ти направих забележка, че трябва и да сме полезни когато питаме за някакъв проблем.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 17 май 2007, 19:20

пробваи пак да го ресетнеш махни клемите и ги сложи но някаде ти трупа грешки трябва да идеш на стенд да ти видят от каде и два проблема

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 17 май 2007, 19:28

dimbatami написа:пробваи пак да го ресетнеш махни клемите и ги сложи но някаде ти трупа грешки трябва да идеш на стенд да ти видят от каде и два проблема
Да де, ама това се получи като махнах клемите - преди това си беше добре :wink:

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 17 май 2007, 19:58

има възможност да се оправи

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 17 май 2007, 20:04

dimbatami написа:има възможност да се оправи
Да де, ама как? :?: :?: :?:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 май 2007, 20:23

На моята й трябват 2-3 дни каране след ресет за да се кротне. (С разкачването на клемите правиш точно това-ресетваш ЕКУ-то.) Ако това(кротването) не стане, отиваш пак на диагностика(но този път не прави грешката да не питаш каква е грешката)или сам си тестваш един по един датчиците.
Натрупаните грешки не са причина за некоректна работа на двг, а следствие нея.
П.П.При разни дребни ремонти не е нужно да разкачаш всеки път акумулатора; когато е възможно - използвай предпазителите.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 17 май 2007, 23:35

Що не си продължи старата тема?
Сега на ново ще трябва да се разпитваме тва онова. Утре ако дириш ти нещо по въпроса се огледай дали с това заглавие на новата ще си търсиш решение на проблема в нея.
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите.
Вземи едно WD-40. Намери свободно време и се бутни под капака и каквато букса добараш откачай ръси и закачай.
После откачи акумулатора за повечко от 10-тина минути. Поне при колегата с такава като моята му се е оправил един проблем по негови думи.
Моя акумулатор съм го откачвал безброй вече пъти и не е имало ошашаване. Закачам и карам. Имам и свидетел от форума :) petkoff_pl Преди да си купя акумулатор, защото уморих моя, но той и без това си беше пътник, опитвах да карам с едни стари защото показаха, че има живот в тях ... да да ама не.
Горе cocoff го каза, че явно имаш някакъв проблем за да прай глупости.
И аз бях свалял и чистил клапана за празен ход но пак имаше едно хълцане при смяна на предавките и при потегляне. В МП ми го оправиха. Дали и те са чистили клапана но с нещо друго ... ненам.
Наръси всчики букси както ти казах, откачи тогава акумултаора и ела кажи ко стаа.
Поне няма ти навреди тва което те карам да правиш, стига да не потрошиш някоя букса де.
Маркучите за EGR мисля, че те карах да погледнеш! Гледа ли ги? Изобщо ориентира ли се какво да правиш?

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 18 май 2007, 07:33

paci написа:Що не си продължи старата тема?
Сега на ново ще трябва да се разпитваме тва онова. Утре ако дириш ти нещо по въпроса се огледай дали с това заглавие на новата ще си търсиш решение на проблема в нея.
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите.
Вземи едно WD-40. Намери свободно време и се бутни под капака и каквато букса добараш откачай ръси и закачай.
После откачи акумулатора за повечко от 10-тина минути. Поне при колегата с такава като моята му се е оправил един проблем по негови думи.
Моя акумулатор съм го откачвал безброй вече пъти и не е имало ошашаване. Закачам и карам. Имам и свидетел от форума :) petkoff_pl Преди да си купя акумулатор, защото уморих моя, но той и без това си беше пътник, опитвах да карам с едни стари защото показаха, че има живот в тях ... да да ама не.
Горе cocoff го каза, че явно имаш някакъв проблем за да прай глупости.
И аз бях свалял и чистил клапана за празен ход но пак имаше едно хълцане при смяна на предавките и при потегляне. В МП ми го оправиха. Дали и те са чистили клапана но с нещо друго ... ненам.
Наръси всчики букси както ти казах, откачи тогава акумултаора и ела кажи ко стаа.
Поне няма ти навреди тва което те карам да правиш, стига да не потрошиш някоя букса де.
Маркучите за EGR мисля, че те карах да погледнеш! Гледа ли ги? Изобщо ориентира ли се какво да правиш?

Маркучите ги гледах (ония тънките под колекторните тръби)- добре са, но ПРОБЛЕМА се получи след сваляне на клемите на акумулатора. Иначе след МотоПфое всичко си беше добре. :?:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 18 май 2007, 08:42

paci написа:...
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите...
Добре де, ама защо тогава се държи като ненормална след откачане не акумулатора?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 18 май 2007, 10:37

cocoff написа:
paci написа:...
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите...
Добре де, ама защо тогава се държи като ненормална след откачане не акумулатора?
...защото не си я оставил на празен ход 2мин поне(след рестарта), за да си го регулира...

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 18 май 2007, 11:07

kEFi написа:
cocoff написа:
paci написа:...
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите...
Добре де, ама защо тогава се държи като ненормална след откачане не акумулатора?
...защото не си я оставил на празен ход 2мин поне(след рестарта), за да си го регулира...
Мда, аз следвах тези инструкции:
Някой някъде беше споменал нещо по този въпрос, но в края беше отбелязал, че изложеното е по спомени и сам не е сигурен. Затова искам да задам следните въпроси , към всеки който разполага с гарантирана информация :
Първо - колко време трябва да е изключен акумулатора; има ли задължителен минимум и някакъв максимум ?
Второ - след включване на акумулатора (и запалване разбира се) на какви различни обороти и по колко време трябва да се държи двигателя ?
Трето - пробега след това колко трябва да е продължителен и има ли значение до каква скорост ще се стигне ?
Четеърто - ако компютъра регистрира нещо нередно и премине в авариен режим, как ще разберем това ако няма нещо осезателно ?
Пето - всичко друго важно по темата ?
1.Акумулатора е достатъчно да се изключи за около две минути-махаш минусовата клема.
2.След запалване оставяш двигателя да поработи на празен ход в продължение на три минути/или до достигане на нормална работна температура,стрелката да не е в зоната с бяло/,след това задържаш с педала на газта оборотите на 1200 в продължение на две минути.
3.След това трябва да се покара колата осем километра във всички режими и това е общо взето.
4.Много рядко може да се наложи влизане в авариен режим,индикация на това е че при подаване на контакт бензиновата помпа не бръмва и да замълчи както обикновенно,а бръмчи постоянно.Когато работи в авариен режим,компа се придържа към усреднените стойности заложени във флаша и ще имаш проблеми с разхода на гориво,придърпвания и др. примерно.На Форд комповете са адаптивни/мисля Брок беше споменал някъде как след продължителна цедка по магистралата,имал чувството,че колата реагира след това,като ужилена и на най-малкото бутване на газта/.
5.Нормално е примерно след горното обучение и по-дълго да имаш проблем с ниските примерно и придърпвания,това да не те притеснява.При моя Мондак след нулиране имам проблем с ниските около 20-30 км.Някои хора правили си опити да обучават по написания горе и в книгите начин,а след това и без никакво обучение да слагат клемата и карат,казват че никакви разлики не са усетили.Аз до сега не съм си правил експерименти,гледам да се придържам към горенаписаното. Може и още да се пише по темата,но айде че стана мн.дълго Wink
И нямах никакви проблеми , колата си работи добре след това. :D
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 май 2007, 11:47

kEFi написа:...защото не си я оставил на празен ход 2мин поне(след рестарта), за да си го регулира...
Разбирате ли че никво чакане никви 5 лева. Петкоф чакаше за бирата. След като запалихме неговата върнах акумулатора в мойта и с гуми се изнесох да преместя колата и да седнем на по бира.
Може и времето за откачване да е било малко.
Сложихме моя акумулатор на неговата фиеста защото неговия умря ей така както си вървеше и колата се държеше сууупер странно.
А деа знам да не би па вашите на 1,25 да са други. 2 мин на място мисля че няма са ви проблем, ае па така да бъде, чакайте ги там.

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 18 май 2007, 12:25

Голямо Благодаря колеги - направих всичко както беше описано със точност до секундата и познайте какво стана :D празния ход ха място се регулира на около 900-950 оборота и почти не се изменя. Не съм я карал още, но като се прибера ще споделя впечатления :D :D :D

П.С. Бирата е от мен!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 май 2007, 12:40

Митът е разбит ! :D
Ще я обучавам и моята някой ден.
Да не би в МП просто това да са и направили ?
Свалял съм акумулатора и после не съм усещал никакви разлики.
Ще го свалим някой ден или НА апрлици да ми я обучи някой да вземе да хапва по помалко и да бега повече че сеа на 2-ра 100 и бие прекъсвача на ~6500 об/м:)
Няма я барам идеална си е има само една забележка и ше видим на какво ще се дължи.

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 18 май 2007, 18:25

paci написа:Митът е разбит ! :D
Ще я обучавам и моята някой ден.
Да не би в МП просто това да са и направили ?
Свалял съм акумулатора и после не съм усещал никакви разлики.
Ще го свалим някой ден или НА апрлици да ми я обучи някой да вземе да хапва по помалко и да бега повече че сеа на 2-ра 100 и бие прекъсвача на ~6500 об/м:)
Няма я барам идеална си е има само една забележка и ше видим на какво ще се дължи.

Йес, колата не мени обороти- дори ми се струва малко по пъргава.Преди на ниски при превключване на скорост в първия момент се чудеше какво да прави, а сега се дърпа перфектно.
Благодарско на всички :D

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 18 май 2007, 18:44

paci написа:Митът е разбит !
Загадката остава :) 2 мин. чакане ще свършат работа през лятото, но през зимата - не. Чака се до достигане на оптимална температура. А и хич да не чакаш, всичко си идва на мястото, но по-бавно.
В Германия поне 1 000 000 натурални блондинки карат подобни коли и всекоя схема на "обучение" на ЕКУ-то би ги хвърлила в тежък стрес. Явно производителите са помислили и за това :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 май 2007, 23:09

Дам ма те тея блондинки не си свалят сами акумулаторите.
Там ората са учени. Които се е фнал с такава раота ще трябва да знае малко от малко и като я запали и тя пърди, киха, подсмърча да звънне некъде да пита ко стаа ако незнае. Хората там са с друг манталитет не кат нас оФчари. Абе и офце съм пасал не е лесно ама не съм тръгнал след тва да ровя на хората колите и да ги фърлям в ужас, че тва си е от марката, един вид така си е излязла от завода, толкоз тва е по-убаво няма да стане ... разход 300/100, киха, пърди, гори масло, тропа, скърца върви на къде си иска, включва предавка само на вискокосна година.
Ще изплагиядствам по некое време цитатите на Цензора и ше ги обособя в мнение което един вид аз съм открил топлата вода щото не видях автор ... ех че съм ... бе ше го забия горе във важната тема да си учите колите като се наложи.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 май 2007, 19:44

Да бе да, много са учени германците...Форумите им са 10 пъти по-населени от нашите, а какви глупости се питат-не ти е работа :) А да не мислиш че починът "направи си сам" там е непознат...и за смяна на една крушка бегат в сервиза да кихнат 100-200 евра.Сиромасите по света никога няма да свършат, а при нас даже се множат :)
А за "обучението" личното ми мнение е , че при извършване по "специална" схема става за няколко часа, а без схема става за 1-2 дни. Не съм чул за ресетнато ЕКУ, което не е "обучено" подходящо и ТОВА да е причина колата с месеци да не върви както трябва.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от samsung_bg » 20 май 2007, 18:20

В един руски форум прочетох, че било дефект на двигателите ZETEC
да имат нестабилни обороти на празен ход, а при
"вкарване в динамичен режим" сами вдигали оборотите,без да подаваш газ.Някой има ли идея по въпроса.
На мен например ми се случва много рядко, когато карам с не много ниска
скорост в момента на превключване на по-висока предавка натискам съединител, отпускам газта и оборотите вместо да започнат да падат -
те се вдигат сами

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 май 2007, 20:47

На студен двигател се случва ако си забелязал?
Не съм забелязал ядове с по-динамичен режим на каране. Напоследък и се случва доста чето да се кара по-динамично.
Заради ABS-а при вас трябва да държи в движение ~1200 оборота на празен ход.
Както ме плашеха че няма каране със загасен двигател, пробвах я моята ... ми кара си се. Има си някакво макар и дървено управление и спирачки.
Пробвай я твоята колко ги вдига тези обороти. При загрял двигател ако при изключване от скрост и без да бараш педала на газта полека лека си вдига оборотите не е добре. Даже колегата беше казвал, че му се е случвало извънграда да си маха крака от газта на скорост и тя си върви, т.е. си държи около и над 3000 оборота. След откачване на акумулатора се е оправила.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта