Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Проблем с оборотите на фиеста 1.25 Zetec-S - 2-ра част
Привет форумци, може ли някой да ми каже къде да търся проблема....
та става дума за следното: Преди две седмици си я купих фиестата 16V 1.25 zetec s мотор, след смяната на масло и консумативи взе да си мени оборотите.След като майсторът я бръкна оборотите се закрепиха, но само временно, после пак взеха да се менят.Аз нали съм си Тома Неверни заприпках до Мотопфое в Монтана на диагностика.Сле като ми изчистиха грешките - не разбрах точно какви и от кога, оборотите пак се меняха и монтьора ми почисти моторчето за празен ход и оборотите заспаха.Това продължи няколко дни, ама нали си нямам работа-реших след обстойно изчитане на форума за кар аудио и сваляне на генератора за код да си пробвам кода за радиото.За целта свалих клемите на акумулатора - е кодът тръгна перфектно, но оборотите започнаха да се менят.Падат на около 500 и по-надолу-колата аха да угасне, но пак ги вдига до над 500 и така.При палене са към 1000 и като поработи малко - същото.Та въпроса ми е - дали ЕКУ то не се е ресетнало?Поне от това което съм изчел това може да стане само с програма и ПС включен към колата, ма знае ли човек.МАФ-а не съм го чистил - канех се и това да направя- та ако някой знае къде е да ми каже и ако има и снимки ще съм много благодарен. Ако някой е имал такъв проблем - моля да помогне.
П.С. Колата след манипулацията съм я карал около 10 км.
и извинявайте за дългия роман, който сътворих.....
paci:
Промених ти заглавието на темата. Дано не се сърдиш.И в предната тема ти направих забележка, че трябва и да сме полезни когато питаме за някакъв проблем.
та става дума за следното: Преди две седмици си я купих фиестата 16V 1.25 zetec s мотор, след смяната на масло и консумативи взе да си мени оборотите.След като майсторът я бръкна оборотите се закрепиха, но само временно, после пак взеха да се менят.Аз нали съм си Тома Неверни заприпках до Мотопфое в Монтана на диагностика.Сле като ми изчистиха грешките - не разбрах точно какви и от кога, оборотите пак се меняха и монтьора ми почисти моторчето за празен ход и оборотите заспаха.Това продължи няколко дни, ама нали си нямам работа-реших след обстойно изчитане на форума за кар аудио и сваляне на генератора за код да си пробвам кода за радиото.За целта свалих клемите на акумулатора - е кодът тръгна перфектно, но оборотите започнаха да се менят.Падат на около 500 и по-надолу-колата аха да угасне, но пак ги вдига до над 500 и така.При палене са към 1000 и като поработи малко - същото.Та въпроса ми е - дали ЕКУ то не се е ресетнало?Поне от това което съм изчел това може да стане само с програма и ПС включен към колата, ма знае ли човек.МАФ-а не съм го чистил - канех се и това да направя- та ако някой знае къде е да ми каже и ако има и снимки ще съм много благодарен. Ако някой е имал такъв проблем - моля да помогне.
П.С. Колата след манипулацията съм я карал около 10 км.



paci:
Промених ти заглавието на темата. Дано не се сърдиш.И в предната тема ти направих забележка, че трябва и да сме полезни когато питаме за някакъв проблем.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
На моята й трябват 2-3 дни каране след ресет за да се кротне. (С разкачването на клемите правиш точно това-ресетваш ЕКУ-то.) Ако това(кротването) не стане, отиваш пак на диагностика(но този път не прави грешката да не питаш каква е грешката)или сам си тестваш един по един датчиците.
Натрупаните грешки не са причина за некоректна работа на двг, а следствие нея.
П.П.При разни дребни ремонти не е нужно да разкачаш всеки път акумулатора; когато е възможно - използвай предпазителите.
Натрупаните грешки не са причина за некоректна работа на двг, а следствие нея.
П.П.При разни дребни ремонти не е нужно да разкачаш всеки път акумулатора; когато е възможно - използвай предпазителите.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Що не си продължи старата тема?
Сега на ново ще трябва да се разпитваме тва онова. Утре ако дириш ти нещо по въпроса се огледай дали с това заглавие на новата ще си търсиш решение на проблема в нея.
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите.
Вземи едно WD-40. Намери свободно време и се бутни под капака и каквато букса добараш откачай ръси и закачай.
После откачи акумулатора за повечко от 10-тина минути. Поне при колегата с такава като моята му се е оправил един проблем по негови думи.
Моя акумулатор съм го откачвал безброй вече пъти и не е имало ошашаване. Закачам и карам. Имам и свидетел от форума
petkoff_pl Преди да си купя акумулатор, защото уморих моя, но той и без това си беше пътник, опитвах да карам с едни стари защото показаха, че има живот в тях ... да да ама не.
Горе cocoff го каза, че явно имаш някакъв проблем за да прай глупости.
И аз бях свалял и чистил клапана за празен ход но пак имаше едно хълцане при смяна на предавките и при потегляне. В МП ми го оправиха. Дали и те са чистили клапана но с нещо друго ... ненам.
Наръси всчики букси както ти казах, откачи тогава акумултаора и ела кажи ко стаа.
Поне няма ти навреди тва което те карам да правиш, стига да не потрошиш някоя букса де.
Маркучите за EGR мисля, че те карах да погледнеш! Гледа ли ги? Изобщо ориентира ли се какво да правиш?
Сега на ново ще трябва да се разпитваме тва онова. Утре ако дириш ти нещо по въпроса се огледай дали с това заглавие на новата ще си търсиш решение на проблема в нея.
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите.
Вземи едно WD-40. Намери свободно време и се бутни под капака и каквато букса добараш откачай ръси и закачай.
После откачи акумулатора за повечко от 10-тина минути. Поне при колегата с такава като моята му се е оправил един проблем по негови думи.
Моя акумулатор съм го откачвал безброй вече пъти и не е имало ошашаване. Закачам и карам. Имам и свидетел от форума

Горе cocoff го каза, че явно имаш някакъв проблем за да прай глупости.
И аз бях свалял и чистил клапана за празен ход но пак имаше едно хълцане при смяна на предавките и при потегляне. В МП ми го оправиха. Дали и те са чистили клапана но с нещо друго ... ненам.
Наръси всчики букси както ти казах, откачи тогава акумултаора и ела кажи ко стаа.
Поне няма ти навреди тва което те карам да правиш, стига да не потрошиш някоя букса де.
Маркучите за EGR мисля, че те карах да погледнеш! Гледа ли ги? Изобщо ориентира ли се какво да правиш?
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
paci написа:Що не си продължи старата тема?
Сега на ново ще трябва да се разпитваме тва онова. Утре ако дириш ти нещо по въпроса се огледай дали с това заглавие на новата ще си търсиш решение на проблема в нея.
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите.
Вземи едно WD-40. Намери свободно време и се бутни под капака и каквато букса добараш откачай ръси и закачай.
После откачи акумулатора за повечко от 10-тина минути. Поне при колегата с такава като моята му се е оправил един проблем по негови думи.
Моя акумулатор съм го откачвал безброй вече пъти и не е имало ошашаване. Закачам и карам. Имам и свидетел от форумаpetkoff_pl Преди да си купя акумулатор, защото уморих моя, но той и без това си беше пътник, опитвах да карам с едни стари защото показаха, че има живот в тях ... да да ама не.
Горе cocoff го каза, че явно имаш някакъв проблем за да прай глупости.
И аз бях свалял и чистил клапана за празен ход но пак имаше едно хълцане при смяна на предавките и при потегляне. В МП ми го оправиха. Дали и те са чистили клапана но с нещо друго ... ненам.
Наръси всчики букси както ти казах, откачи тогава акумултаора и ела кажи ко стаа.
Поне няма ти навреди тва което те карам да правиш, стига да не потрошиш някоя букса де.
Маркучите за EGR мисля, че те карах да погледнеш! Гледа ли ги? Изобщо ориентира ли се какво да правиш?
Маркучите ги гледах (ония тънките под колекторните тръби)- добре са, но ПРОБЛЕМА се получи след сваляне на клемите на акумулатора. Иначе след МотоПфое всичко си беше добре.

- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мда, аз следвах тези инструкции:kEFi написа:...защото не си я оставил на празен ход 2мин поне(след рестарта), за да си го регулира...cocoff написа:Добре де, ама защо тогава се държи като ненормална след откачане не акумулатора?paci написа:...
Резет на тея компове не става. Поне така пише по книгите...
Някой някъде беше споменал нещо по този въпрос, но в края беше отбелязал, че изложеното е по спомени и сам не е сигурен. Затова искам да задам следните въпроси , към всеки който разполага с гарантирана информация :
Първо - колко време трябва да е изключен акумулатора; има ли задължителен минимум и някакъв максимум ?
Второ - след включване на акумулатора (и запалване разбира се) на какви различни обороти и по колко време трябва да се държи двигателя ?
Трето - пробега след това колко трябва да е продължителен и има ли значение до каква скорост ще се стигне ?
Четеърто - ако компютъра регистрира нещо нередно и премине в авариен режим, как ще разберем това ако няма нещо осезателно ?
Пето - всичко друго важно по темата ?
И нямах никакви проблеми , колата си работи добре след това.1.Акумулатора е достатъчно да се изключи за около две минути-махаш минусовата клема.
2.След запалване оставяш двигателя да поработи на празен ход в продължение на три минути/или до достигане на нормална работна температура,стрелката да не е в зоната с бяло/,след това задържаш с педала на газта оборотите на 1200 в продължение на две минути.
3.След това трябва да се покара колата осем километра във всички режими и това е общо взето.
4.Много рядко може да се наложи влизане в авариен режим,индикация на това е че при подаване на контакт бензиновата помпа не бръмва и да замълчи както обикновенно,а бръмчи постоянно.Когато работи в авариен режим,компа се придържа към усреднените стойности заложени във флаша и ще имаш проблеми с разхода на гориво,придърпвания и др. примерно.На Форд комповете са адаптивни/мисля Брок беше споменал някъде как след продължителна цедка по магистралата,имал чувството,че колата реагира след това,като ужилена и на най-малкото бутване на газта/.
5.Нормално е примерно след горното обучение и по-дълго да имаш проблем с ниските примерно и придърпвания,това да не те притеснява.При моя Мондак след нулиране имам проблем с ниските около 20-30 км.Някои хора правили си опити да обучават по написания горе и в книгите начин,а след това и без никакво обучение да слагат клемата и карат,казват че никакви разлики не са усетили.Аз до сега не съм си правил експерименти,гледам да се придържам към горенаписаното. Може и още да се пише по темата,но айде че стана мн.дълго Wink

- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Разбирате ли че никво чакане никви 5 лева. Петкоф чакаше за бирата. След като запалихме неговата върнах акумулатора в мойта и с гуми се изнесох да преместя колата и да седнем на по бира.kEFi написа:...защото не си я оставил на празен ход 2мин поне(след рестарта), за да си го регулира...
Може и времето за откачване да е било малко.
Сложихме моя акумулатор на неговата фиеста защото неговия умря ей така както си вървеше и колата се държеше сууупер странно.
А деа знам да не би па вашите на 1,25 да са други. 2 мин на място мисля че няма са ви проблем, ае па така да бъде, чакайте ги там.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Митът е разбит !
Ще я обучавам и моята някой ден.
Да не би в МП просто това да са и направили ?
Свалял съм акумулатора и после не съм усещал никакви разлики.
Ще го свалим някой ден или НА апрлици да ми я обучи някой да вземе да хапва по помалко и да бега повече че сеа на 2-ра 100 и бие прекъсвача на ~6500 об/м:)
Няма я барам идеална си е има само една забележка и ше видим на какво ще се дължи.

Ще я обучавам и моята някой ден.
Да не би в МП просто това да са и направили ?
Свалял съм акумулатора и после не съм усещал никакви разлики.
Ще го свалим някой ден или НА апрлици да ми я обучи някой да вземе да хапва по помалко и да бега повече че сеа на 2-ра 100 и бие прекъсвача на ~6500 об/м:)
Няма я барам идеална си е има само една забележка и ше видим на какво ще се дължи.
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
paci написа:Митът е разбит !![]()
Ще я обучавам и моята някой ден.
Да не би в МП просто това да са и направили ?
Свалял съм акумулатора и после не съм усещал никакви разлики.
Ще го свалим някой ден или НА апрлици да ми я обучи някой да вземе да хапва по помалко и да бега повече че сеа на 2-ра 100 и бие прекъсвача на ~6500 об/м:)
Няма я барам идеална си е има само една забележка и ше видим на какво ще се дължи.
Йес, колата не мени обороти- дори ми се струва малко по пъргава.Преди на ниски при превключване на скорост в първия момент се чудеше какво да прави, а сега се дърпа перфектно.
Благодарско на всички

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Загадката оставаpaci написа:Митът е разбит !

В Германия поне 1 000 000 натурални блондинки карат подобни коли и всекоя схема на "обучение" на ЕКУ-то би ги хвърлила в тежък стрес. Явно производителите са помислили и за това

- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Дам ма те тея блондинки не си свалят сами акумулаторите.
Там ората са учени. Които се е фнал с такава раота ще трябва да знае малко от малко и като я запали и тя пърди, киха, подсмърча да звънне некъде да пита ко стаа ако незнае. Хората там са с друг манталитет не кат нас оФчари. Абе и офце съм пасал не е лесно ама не съм тръгнал след тва да ровя на хората колите и да ги фърлям в ужас, че тва си е от марката, един вид така си е излязла от завода, толкоз тва е по-убаво няма да стане ... разход 300/100, киха, пърди, гори масло, тропа, скърца върви на къде си иска, включва предавка само на вискокосна година.
Ще изплагиядствам по некое време цитатите на Цензора и ше ги обособя в мнение което един вид аз съм открил топлата вода щото не видях автор ... ех че съм ... бе ше го забия горе във важната тема да си учите колите като се наложи.
Там ората са учени. Които се е фнал с такава раота ще трябва да знае малко от малко и като я запали и тя пърди, киха, подсмърча да звънне некъде да пита ко стаа ако незнае. Хората там са с друг манталитет не кат нас оФчари. Абе и офце съм пасал не е лесно ама не съм тръгнал след тва да ровя на хората колите и да ги фърлям в ужас, че тва си е от марката, един вид така си е излязла от завода, толкоз тва е по-убаво няма да стане ... разход 300/100, киха, пърди, гори масло, тропа, скърца върви на къде си иска, включва предавка само на вискокосна година.
Ще изплагиядствам по некое време цитатите на Цензора и ше ги обособя в мнение което един вид аз съм открил топлата вода щото не видях автор ... ех че съм ... бе ше го забия горе във важната тема да си учите колите като се наложи.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да бе да, много са учени германците...Форумите им са 10 пъти по-населени от нашите, а какви глупости се питат-не ти е работа
А да не мислиш че починът "направи си сам" там е непознат...и за смяна на една крушка бегат в сервиза да кихнат 100-200 евра.Сиромасите по света никога няма да свършат, а при нас даже се множат
А за "обучението" личното ми мнение е , че при извършване по "специална" схема става за няколко часа, а без схема става за 1-2 дни. Не съм чул за ресетнато ЕКУ, което не е "обучено" подходящо и ТОВА да е причина колата с месеци да не върви както трябва.


А за "обучението" личното ми мнение е , че при извършване по "специална" схема става за няколко часа, а без схема става за 1-2 дни. Не съм чул за ресетнато ЕКУ, което не е "обучено" подходящо и ТОВА да е причина колата с месеци да не върви както трябва.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
В един руски форум прочетох, че било дефект на двигателите ZETEC
да имат нестабилни обороти на празен ход, а при
"вкарване в динамичен режим" сами вдигали оборотите,без да подаваш газ.Някой има ли идея по въпроса.
На мен например ми се случва много рядко, когато карам с не много ниска
скорост в момента на превключване на по-висока предавка натискам съединител, отпускам газта и оборотите вместо да започнат да падат -
те се вдигат сами
да имат нестабилни обороти на празен ход, а при
"вкарване в динамичен режим" сами вдигали оборотите,без да подаваш газ.Някой има ли идея по въпроса.
На мен например ми се случва много рядко, когато карам с не много ниска
скорост в момента на превключване на по-висока предавка натискам съединител, отпускам газта и оборотите вместо да започнат да падат -
те се вдигат сами
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
На студен двигател се случва ако си забелязал?
Не съм забелязал ядове с по-динамичен режим на каране. Напоследък и се случва доста чето да се кара по-динамично.
Заради ABS-а при вас трябва да държи в движение ~1200 оборота на празен ход.
Както ме плашеха че няма каране със загасен двигател, пробвах я моята ... ми кара си се. Има си някакво макар и дървено управление и спирачки.
Пробвай я твоята колко ги вдига тези обороти. При загрял двигател ако при изключване от скрост и без да бараш педала на газта полека лека си вдига оборотите не е добре. Даже колегата беше казвал, че му се е случвало извънграда да си маха крака от газта на скорост и тя си върви, т.е. си държи около и над 3000 оборота. След откачване на акумулатора се е оправила.
Не съм забелязал ядове с по-динамичен режим на каране. Напоследък и се случва доста чето да се кара по-динамично.
Заради ABS-а при вас трябва да държи в движение ~1200 оборота на празен ход.
Както ме плашеха че няма каране със загасен двигател, пробвах я моята ... ми кара си се. Има си някакво макар и дървено управление и спирачки.
Пробвай я твоята колко ги вдига тези обороти. При загрял двигател ако при изключване от скрост и без да бараш педала на газта полека лека си вдига оборотите не е добре. Даже колегата беше казвал, че му се е случвало извънграда да си маха крака от газта на скорост и тя си върви, т.е. си държи около и над 3000 оборота. След откачване на акумулатора се е оправила.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта